2020-02-19, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lammets50
Kommer det komma en fup på händelsen? Då menar jag givetvis INTE bilder på offren utan mer hur olyckan gick till bilen vad som hände osv?

Skrev fel menar såklart inte bilder på offren utan hur själva händelsen gick till
Citera
2020-02-19, 00:18
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannheimer83
Nej, somalierna dog i baksätet. De bosniska systrarna satt fram
Tycker du att det ser ut som någon somalie i framsätet?
Nej jag ser ingen mörkhyad i framsätet.

Ingen 20 tjej överlämnar ratten på sin älskade bil till någon annan om hon själv är i kördugligt skick och det var hon tydligen då hon var hemma hos sina föräldrar och sov.
Citat:
Klart du inte gör eftersom du inte vill förstå.

Här är bättre illustration på hur bilen ligger enl. videon:

Som ni ser på bilden, så kan vi anta att ingen i förar- och passagerarsäte fram var 'mörkhyad'.
Men nu vill folk här i tråden att föraren ska vara en 20 årig somalisk man så dom får hata
Kan ge mig fan på att även om klara bildbevis kommer fram som visar två döda somalier i baksätet och systrarna i framsätet så kommer det att vrängas till... föraren bytte plats med en systern vid krocken. Kroppen hoppade väl och bytte säte på något vis
Citat:
Båda systrarna satt fram.
Du kan nog upprepa det till vansinne för det går inte in på vissa
Citera
2020-02-19, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Där ser det mer ut som på ursprungfilmen!

På undre bilden syns taket tydligt.Taket ser ganska oskadat ut , inte som om bilen åkt med taket före in i en betongpelare. Takstolpen mellan passagerar / baksätet ser intakt ut.
Om taket tryckts in hade takstolpen varit helt vikt.
Citera
2020-02-19, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej jag ser ingen mörkhyad i framsätet.

Ingen 20 tjej överlämnar ratten på sin älskade bil till någon annan om hon själv är i kördugligt skick och det var hon tydligen då hon var hemma hos sina föräldrar och sov.

Men nu vill folk här i tråden att föraren ska vara en 20 årig somalisk man så dom får hata
Kan ge mig fan på att även om klara bildbevis kommer fram som visar två döda somalier i baksätet och systrarna i framsätet så kommer det att vrängas till... föraren bytte plats med en systern vid krocken. Kroppen hoppade väl och bytte säte på något vis

Du kan nog upprepa det till vansinne för det går inte in på vissa
Därför att faktiskt ingen här vet vem som körde bilen...
Det är bara spekulationer.
Fotona är så otydliga och det som en del tolkar som människor kan i själva verket vara vad som helst.
Någon tycker sig se en svart man, någon annan ser en vit kvinna.
Själv ser jag ingen människa alls där på bilden.
Det mest troliga är väl att någon av systrarna körde bilen, men det behöver inte varit så.
Kanske killen tjatade om att få köra, och han fick det?
Det går inte att tvärsäkert uttala sig om att ingen tjej i 20-årsåldern skulle kunna lämna över ratten till någon annan.
Det är bara gissningar och spekulationer.
Citera
2020-02-19, 00:59
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ov1no8
Jag har svårt att få ihop det om att dom skulle legat i filen längst till vänster mot E20 för att sedan sent göra ett filbyte mot E6 norrgående. Slå i vägräcket och sedan flyga in i pelaren som i så fall står till vänster om bilen.

Borde snarare vara ett fall av vattenplaning eller liknande ifrån ”rätt” fil för att kunna fortsätta flygturen in i betongpelaren.

Rätta mig gärna om jag tänker fel!
En som har sett övervakningsfilmen har gjort en GIF fil som visar exakt vad som hände.
Dom låg i mittenfilen och gjorde bara byte till en fil till höger men för sent och gick in i fildelningsräcket och sen flög bilen in i betongpelaren med taket först.

Om jag tolkar bilderna rätt så är det lite nedförsbacke där så vattenplaning är lite svårt att förstå.
Men med dom mängderna regn som kom där den natten, kombinerat med för hög fart så kan det vara vattenplaning och dom gjorde kanske inget filbyte alls.

Vid vattenplaning går det inte att styra alls och bilen går dit den vill.
Jag har själv råkat ut för vattenplaning för många år sedan och det var fan ingen kul upplevelse
Bara att sitta och vänta och hoppas på att däcken fick grepp igen. Tur att min bil gick rakt fram och vägen med. Kör alltid sakta när det är mycket vatten på vägen efter det.

GIF filen är seg att ladda upp men visar händelseförloppet.
Länk till filen https://minfil.com/N873Jdabo7
Citat:
Sett övervakningskamera nu, de valde fel fil, och hann inte byta fil i den höga hastigheten de kom i. Såg inte trevligt ut!

Länk
Citera
2020-02-19, 01:02
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Japp.
Den lämnas på Mekonomen i Partille.
Polisen får sedan hämta den efter någon vecka med tillhörande protokoll.

Polisen har ju ingen egen verkstad och tekniker utbildade för ändamålet.

Såklart.
Tack för ett gott skratt
Många här som inte har alla hemma.
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Så polisen har lagt ut teknisk undersökning på entreprenad till Mekonomen. Troligt
Där bevisade du bara att du är helt korkad.
Fattar du verkligen inte att M.J.A driver
Citera
2020-02-19, 01:08
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Hur är det ens möjlogt att en bil flyger med baken upp i luften och gör en volt? Sådant ser man bara i actionfilmer.
Inte omöjligt
Har sett en äldre Saab V4 på en rallytävling som kom farande efter kört på en sten.
Bilen for fram helt vertikalt med nosen strax över vägen med bakpartiet rakt upp och taket i bilens färdriktning.
Taket träffade ett mindre träd och därefter blev bilen liggandes på sidan i skogen.
Som tur var det ett mindre träd som gick sönder och bilens störtbåge höll emot så de båda klarade sig helt oskadda. Dock rejält omskakade.
Motor i fram och lätt i bak gjorde att bilen flög så.

Ja jag tror att aktuell olycksbilen kan ha gått in i betongpelaren med taket före. Helt möjligt.
Senast redigerad av Sunimod 2020-02-19 kl. 01:08. Anledning: Stavfel
Citera
2020-02-19, 01:12
Medlem
kraftfoders avatar
Är jag helt ute och cyklar nu när jag påstår följande;

1) De körde jäkla fort, högt över gällande hastighetsgräns, som om jag minns rätt är 70 på sträckan.

2) Ingen var bältad. Dvs. ingen hade säkerhetsbälte på sig.

3) Möjligen påverkade av droger, men jag kanske "cyklar" på punkt tre..

För jäkla många år sedan, när jag själv var "20" var jag heller inte världens bästa förare, (noll olyckor hittills), men jag hade ändå KK samt alltid bältad! (Och krocksäker Volvo 240!)..

Fattar inte hur man ska "lyckas" köra ihjäl sig just där de körde ihjäl sig.. Fast allt går givetvis, om man "skiter i allt".. Samt kör 150 eller något i den stilen.

Edit: Till och med i en krocksäker gammal Volvo 240, om de varit bältade, och hållit hastighetsbegränsningen på ett ungefär, hade de överlevt rätt garanterat. Möjligen med några blåmärken vid brösten där bältet "stramade åt".

-Synd på så rara ärtor..
Senast redigerad av kraftfoder 2020-02-19 kl. 01:25.
Citera
2020-02-19, 01:17
Medlem
Sunimods avatar
Vattenplaning är tänkbart.
Även våt vägbana.
Troligen odubbade vinterdäck men av vilken kvalitet och ålder?
Det finns många så kallade vinterdäck som är helt kass för väghållning och mycket långt ifrån bra sommardäck på torr vägbana.

Eller så är det så enkelt som att farten och vägen ihop med en omdömeslös förare var orsaken till olyckan.
Citera
2020-02-19, 01:26
Medlem
Wotans avatar
Är det verkligen sant, försökte anhöriga anlägga en minnesplats mitt ute på en hårt trafikerad motorled? Somalier måste ha absolut lägst IQ av alla "folkgrupper" som vandrat hit?
Citera
2020-02-19, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chugs
Ser ut som tecknet för Allah
Nej! Btw är det inte tecken utan bokstäver.
Citera
2020-02-19, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Är jag helt ute och cyklar nu när jag påstår följande;

1) De körde jäkla fort, högt över gällande hastighetsgräns, som om jag minns rätt är 70 på sträckan.

2) Ingen var bältad. Dvs. ingen hade säkerhetsbälte på sig.

3) Möjligen påverkade av droger, men jag kanske "cyklar" på punkt tre..

För jäkla många år sedan, när jag själv var "20" var jag heller inte världens bästa förare, (noll olyckor hittills), men jag hade ändå KK samt alltid bältad! (Och krocksäker Volvo 240!)..

Fattar inte hur man ska "lyckas" köra ihjäl sig just där de körde ihjäl sig.. Fast allt går givetvis, om man "skiter i allt".. Samt kör 150 eller något i den stilen.

Edit: Till och med i en krocksäker gammal Volvo 240, om de varit bältade, och hållit hastighetsbegränsningen på ett ungefär, hade de överlevt rätt garanterat. Möjligen med några blåmärken vid brösten där bältet "stramade åt".

-Synd på så rara ärtor..
Bälte hade de troligen, då ingen av de slungats ut ur bilen.
Finns inga misstankar om drogpåverkan.
Ja, man kan köra ihjäl sig på de flesta ställen om man kör för fort och vårdslöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in