2020-02-18, 22:49
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motorolamicrotac
Alla ni som ser huvuden har livlig fantasi Det är krock kuddar. Ansikten även om de inte är somalierna är inte så ljusa samt placering/siluett mm visa definitivt kock kuddar.
Sedan så kan det ju ändå varit nån av systrarna som kört.

Jag betvivlar att en av tjejerna körde bilen.
Med tanke på den lilla snutten av film som finns här inne.
Föraren ser ut som en man.

Titta inte här!

Citera
2020-02-18, 22:52
Medlem
Men allvarligt..

Tjejerna kanske var bästa vänner. Skulle inte ni också göra allt för er bästa vän?! Tjejen är i stan, kanske varit på nån fest eller på krogen.. är rädd för att gå ensam och rädd för att någon förföljer henne (vilken tjej är inte det nuförtiden?) Hon har ingen skjuts hem och ringer tjejerna. Såklart dom ska hämta henne.
Mysteriet här är vad killen gjorde i bilen...? Han kanske också bara ville ha skjuts.
Och please... tror inte filmaren har något att göra med händelsen.. denna var bara snabbt på plats
Senast redigerad av haveitall 2020-02-18 kl. 22:54.
Citera
2020-02-18, 22:52
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Om man åker ut ca 04:00 på morgonen endast iklädd i pyjamas, för att "rädda" någon. Då låter det som en riktig allvarlig och akut situation, som förmodligen kräver ett samtal till 112. Det finns inget dessa två tjejer hade kunnat göra lika bra, som räddningstjänsten eller polisen inte hade kunnat göra bättre. Att åka ut och "hjälpa" någon är en annan sak, jämfört med att "rädda" någon. Man "räddar" någon från att drunkna, eller från att bli våldtagen. Däremot så "hjälper" man någon som har fått soppatorsk vid motorvägen, eller som inte har pengar att ta sig hem eller liknande. Ser du skillnaden här?

Så frågan är, vad var det som var så jävla akut att det kostade dessa två tjejer livet? Och varför satt det en kriminell somalier i bilen? Som antas ha kört bilen dessutom. Något är riktigt skumt här.

Så tänk efter innan du skriver något korkat igen.

Jag tänker såhär, även fast jag lider med familjen och förstår mammans försök att skydda dem även fast de tyvärr inte lever än, så är det dessvärre nåt fuffens bakom händelsen.

Min teori är att de åkt ut för att plocka upp somalierna (kriminella killen och somaliska tjejen) som hamnat i bråk med några andra.
Kanske även så att de gjorde nåt brott och tjejerna skulle snabbt hjälpa han fly.

Oavsett vad av de 2 sakerna som hände så hade de rejält bråttom därifrån. De brände snabbt hemåt, förmodligen för de hade någon efter sig. Förmodligen kriminella.

De åkte in i väggen, den som jagade dem gick ut och filmade.

Tror den som filmade är svaret till mycket här.
Man borde hitta han innan han (eller hon) lyckas fly till sitt hemland. Kanske har personen redan åkt!

Det bör således vara extremt bråttom för polisen att lokalisera denne!!
Citera
2020-02-18, 22:53
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haveitall
Men allvarligt..

Tjejerna kanske var bästa vänner. Skulle inte ni också göra allt för er bästa vän?! Tjejen är i stan, kanske varit på nån fest eller på krogen.. är rädd för att gå ensam och rädd för att någon förföljer henne (vilken tjej är inte det nuförtiden?) Hon har ingen skjuts hem och ringer tjejerna. Såklart dom ska hämta henne.
Mysteriet här är vad killen gjorde i bilen...? Han kanske också bara ville ha skjuts.

Ok sure. Men varför sedan bränna så snabbt hemåt efter man har plockat upp denna vän eller "räddat" henne?

Förstår inte hetsen.

Jag tror de blev jagade av nån
Citera
2020-02-18, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Om man åker ut ca 04:00 på morgonen endast iklädd i pyjamas, för att "rädda" någon. Då låter det som en riktig allvarlig och akut situation, som förmodligen kräver ett samtal till 112. Det finns inget dessa två tjejer hade kunnat göra lika bra, som räddningstjänsten eller polisen inte hade kunnat göra bättre. Att åka ut och "hjälpa" någon är en annan sak, jämfört med att "rädda" någon. Man "räddar" någon från att drunkna, eller från att bli våldtagen. Däremot så "hjälper" man någon som har fått soppatorsk vid motorvägen, eller som inte har pengar att ta sig hem eller liknande. Ser du skillnaden här?

Så frågan är, vad var det som var så jävla akut att det kostade dessa två tjejer livet? Och varför satt det en kriminell somalier i bilen? Som antas ha kört bilen dessutom. Något är riktigt skumt här.

Så tänk efter innan du skriver något korkat igen.

Om jag får lov att fråga, vart har du snappat upp ”rädda en vän” förutom från någon tjomme från denna tråden?
Citera
2020-02-18, 22:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av motorolamicrotac
Alla ni som ser huvuden har livlig fantasi Det är krock kuddar. Ansikten även om de inte är somalierna är inte så ljusa samt placering/siluett mm visa definitivt kock kuddar.
Sedan så kan det ju ändå varit nån av systrarna som kört.

Värdelös kvalitet på videon som länkas här. Måste ha konverterats och komprimerats ett antal gånger för att bli så oigenkännlig. Dumt gjort.
Citera
2020-02-18, 22:57
Medlem
Sammanfattning:

Bosniska systrarna får ett samtal under natten, Det är deras vän somlisk tjej som "mår dåligt" som behöver "akut" hjälp. Systrarna hoppar in i bilen (Audi A1), åker in till stan för att plocka upp tjejen och hennes kusin abshir grabben som hans bror sitter inne för livstid för vårväders morden i biskopgården. Väl på plats så sätter sig abshir i förarsätet. Antagligen för att tjejerna kanske behöver pratas vid eller dylikt. Väl på påfarten in mot motorvägen så finns en lång acceleration sträcka ca 300m med nedförsbacke med dubbla filer (antar att han gasar för att se vad bilen går för) som sedan öppnar upp sig mot 4 filer, 100m in på 4 filers sträckan kommer en svag vänster sväng. Anar att man då är uppe i 120-140kmh räknat på att man kör en 1.4 liters turbo 125hk, sedan direkt efter kommer en svag höger sväng med en vänster lutning på vägen som får bilen att kränga som i sin tur med lite blött kan få däcken att släppa, bilen glider långsamt sidled och slår i räcket frontalt, bilen flippar 90 grader och åker med taket rakt in i betong pelaren, alla 4 dör omedelbart.

min teori om mannen som filmade, han blev säkert omkörd och han har säkert svurit i sin bil "jävla idioter som kör så fort" ni kommer säkert krocka... sekunder efter hade han rätt.. han gick ut och filmade och menade på att kolla "jag hade rätt".. mer än så tänkte han inte... sen hur man tolkar det nu i efterhand det är upp till var och en.
Senast redigerad av kaosligan 2020-02-18 kl. 23:03.
Citera
2020-02-18, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Jag tänker såhär, även fast jag lider med familjen och förstår mammans försök att skydda dem även fast de tyvärr inte lever än, så är det dessvärre nåt fuffens bakom händelsen.

Min teori är att de åkt ut för att plocka upp somalierna (kriminella killen och somaliska tjejen) som hamnat i bråk med några andra.
Kanske även så att de gjorde nåt brott och tjejerna skulle snabbt hjälpa han fly.

Oavsett vad av de 2 sakerna som hände så hade de rejält bråttom därifrån. De brände snabbt hemåt, förmodligen för de hade någon efter sig. Förmodligen kriminella.

De åkte in i väggen, den som jagade dem gick ut och filmade.

Tror den som filmade är svaret till mycket här.
Man borde hitta han innan han (eller hon) lyckas fly till sitt hemland. Kanske har personen redan åkt!

Det bör således vara extremt bråttom för polisen att lokalisera denne!!
Intressant teori. Jag är också lite inne på att de kan ha blivit jagade. Jag finner det för osannolikt att den som först råkar anlända till platsen är en jävla psykopat som parkerar, går ur och filmar och åker hem igen.

Den eventuella konflikten kan ju mycket väl ha varit av somalisk karaktär. Så att filmen hamnade på Zoomali TV tidigt på morgonen känns inte heller så långsökt. Men jag tror inte det var "redaktören" på kanalen som filmade.
Citera
2020-02-18, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Ok sure. Men varför sedan bränna så snabbt hemåt efter man har plockat upp denna vän eller "räddat" henne?

Förstår inte hetsen.

Jag tror de blev jagade av nån

Ja det är ju också ett mysterium! Kompisen var kanske fortfarande rädd eller uppjagad, vill hem så fort som möjligt. Tjejerna försöker trösta och håller inte koll på farten.
Eller.. det kanske bara går att spekulera 🤔

Edit: Syskonen är också trötta!
Citera
2020-02-18, 23:01
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaosligan
Sammanfattning:

Bosniska systrarna får ett samtal under natten, Det är deras vän somlisk tjej som "mår dåligt" som behöver "akut" hjälp. Systrarna hoppar in i bilen (Audi A1), åker in till stan för att plocka upp tjejen och hennes kusin abshir grabben som hans bror sitter inne för livstid för vårväders morden i biskopgården. Väl på plats så sätter sig abshir i förarsätet. Antagligen för att tjejerna kanske behöver pratas vid eller dylikt. Väl på påfarten in mot motorvägen så finns en lång acceleration sträcka ca 300m med nedförsbacke med dubbla filer (antar att han gasar för att se vad bilen går för) som sedan öppnar upp sig mot 4 filer, 100m in på 4 filers sträckan kommer en svag vänster sväng. Anar att man då är uppe i 120-140kmh, sedan direkt efter kommer en svag höger sväng med en vänster lutning på vägen som får bilen att kränga som i sin tur med lite blött kan få däcken att släppa, bilen glider långsamt sidled och slår i räcket frontalt, bilen flippar 90 grader och åker med taket rakt in i betong pelaren, alla 4 dör omedelbart.

Lite så ja.

Sen vad som orsakade fortkörningen, tappandet av greppet osv. Vet vi inte.

Det är inte ovanligt att kriminella konstant drar ladd. Så skulle inte förvåna mig att snubben vart laddad och därmed hetsig i körningen.

Sen om han körde in i räcket pga det eller för han var förföljd, eller en kombo, vet vi inte.

Tror obduktionen kommer utvisa
Citera
2020-02-18, 23:03
Medlem
Hur tror ni att undersökningen av bilen kommer gå till? Lämnas den in på verkstad eller hur fungerar det?
Citera
2020-02-18, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Betalar inte försäkringen begravning m.m? nästan helt säker att det ingår i bilförsäkringen DVS om inget brott har begåtts då.
Det gör det säkert. Men på bilägarens försäkring i så fall. Vet inte om det framkommit vems bil eller vem som körde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in