Citat:
Ursprungligen postat av
Mongoprofeten
Om man åker ut ca 04:00 på morgonen endast iklädd i pyjamas, för att "rädda" någon. Då låter det som en riktig allvarlig och akut situation, som förmodligen kräver ett samtal till 112. Det finns inget dessa två tjejer hade kunnat göra lika bra, som räddningstjänsten eller polisen inte hade kunnat göra bättre. Att åka ut och "hjälpa" någon är en annan sak, jämfört med att "rädda" någon. Man "räddar" någon från att drunkna, eller från att bli våldtagen. Däremot så "hjälper" man någon som har fått soppatorsk vid motorvägen, eller som inte har pengar att ta sig hem eller liknande. Ser du skillnaden här?
Så frågan är, vad var det som var så jävla akut att det kostade dessa två tjejer livet? Och varför satt det en kriminell somalier i bilen? Som antas ha kört bilen dessutom. Något är riktigt skumt här.
Så tänk efter innan du skriver något korkat igen.
Jag tänker såhär, även fast jag lider med familjen och förstår mammans försök att skydda dem även fast de tyvärr inte lever än, så är det dessvärre nåt fuffens bakom händelsen.
Min teori är att de åkt ut för att plocka upp somalierna (kriminella killen och somaliska tjejen) som hamnat i bråk med några andra.
Kanske även så att de gjorde nåt brott och tjejerna skulle snabbt hjälpa han fly.
Oavsett vad av de 2 sakerna som hände så hade de rejält bråttom därifrån. De brände snabbt hemåt, förmodligen för de hade någon efter sig. Förmodligen kriminella.
De åkte in i väggen, den som jagade dem gick ut och filmade.
Tror den som filmade är svaret till mycket här.
Man borde hitta han innan han (eller hon) lyckas fly till sitt hemland. Kanske har personen redan åkt!
Det bör således vara extremt bråttom för polisen att lokalisera denne!!