2020-02-18, 21:48
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Dessutom 0 kronor i omsättning...

Varken du eller jag har tillgång till en enskild firmas bokslut, det är nämligen ingen offentlig handling. Det är bland annat därför enskilda firmor blivit så populära i ljusskygga branscher.
Citera
2020-02-18, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Varken du eller jag har tillgång till en enskild firmas bokslut, det är nämligen ingen offentlig handling. Det är bland annat därför enskilda firmor blivit så populära i ljusskygga branscher.

Ok, bra att få veta hur det kan funka..!
Citera
2020-02-18, 22:03
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Om GM skickar första sms, så är de säkert av flera anledningar stressade i det läget. Tänker så här: Liket är skickat i eller i närheten av bilen i Norrtälje, för att försäkra sig om att mobilen kopplar upp mot en mast, sedan kan man ha dumpat mobilen i nån sjö. Allt för att stärka spåret till Norrtälje.
Ja, det låter inte helt osannolikt. Det skulle ju också förklara varför de överhuvudtaget går in på hennes facebooksida och gör något.
Citera
2020-02-18, 22:12
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ok..fast jag greppar Fortfarande inte riktigt, jag tror inte hon skickade lajken när GM vart i huset.
Inte att dom lät henne surfa på telefonen, då kunde hon tryckt 112.

I så fall kan hon heller inte skickat sms:et när GM var där, för det skickades tidigare.
Det skickades på morgonen och lajken några timmar senare.
Inte vart GM kvar så länge för att sen be BO gå in på Facebook å lajka.

Nej jag vidhåller att GM slog till efter lajken.

Jag kommer ihåg från efterlyst innan dom var gripna att dom gick ut med att dom eftersökte en mörk jeep cherokke som setts vid eller i närheten av huset.

Jag tänker så här; rimligtvis bör jeepen vart parkerad när vittnet såg den. Detta vittnet är förmodligen nån som bor i närheten.
hade det vart en genomresare som inte kände bygden lägger man inte märke till vad för bilar som står uppställda.
Hade jeepen vart i rullning tror jag inte vittnet lagt nån notis om bilen.
Troligtvis inte mitt i natten för då bör ju grannarna i närheten vart hemma och sovit.

Slutsats; GM gick till angrepp på lördagkvällen/ tidig natt när paret gått och lagt sig.
Ja, jag vet inte. Jag tror i alla fall inte att det var hon som skickade sms:et och inte heller gjorde liken. Jag tror snarare att de kom under natten till lördagen och på morgonen var de redan döda. Men allt är ju bara teorier.
Citera
2020-02-18, 22:19
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det kanske fanns ett schema i anslutning till tennisbanan där man kunde se vilka som skulle spela.
Det finns ju scheman för tex. simhallar som man kan läsa på webben. Tex. Motionssim. Tävlingssim.vattengympa mm.
Jag vet inte hur det är med den saken när det gäller tennis. Men det kanske finns redovisning för vilka som har abonnerat tennisbanan?
Spelschemat låg ute offentligt på Vallentuna tennisklubbs hemsida. Om de visste att hon spelade tennis så kunde de lätt ta reda på när hon skulle spela match. Men jag tror att de fick detta klart för sig för att tennispartnern sms:ade henne på morgonen och undrade var hon var. OBS, bara vad jag tror, det är inte bekräftat.
Citera
2020-02-18, 22:28
Medlem
5549s avatar
Mannen brukade väl ofta vara med när hon spelade tennis? Jag tror inte att hennes inbokade tennismatch är relevant alls.
Citera
2020-02-18, 23:59
Medlem
Citat:
Om GM skickar första sms, så är de säkert av flera anledningar stressade i det läget. Tänker så här: Liket är skickat i eller i närheten av bilen i Norrtälje, för att försäkra sig om att mobilen kopplar upp mot en mast, sedan kan man ha dumpat mobilen i nån sjö. Allt för att stärka spåret till Norrtälje.
Mycket troligt det senare. Om S skickade SMS: et el. inte spelar mindre roll eftersom hon ändå fick direktiv att skicka det. Hon var nog skräckslagen redan då så det blev kort p.g.a det ena eller andra.
GM försöker helt ologiskt vinna tid genom att köra bilen till Norrtelje och likar "oxå" där. Vem orkar vara logisk efter allt som hade hänt?
Hur visste de att bilen skulle stå i Norrtälje? Joh, de anlände till gården när L och S skulle åka. Alt. att de verkligen hade cyklat och kröp fram när de insåg att paret lämnade hemmet med tennisrack under armen. Hade de med sig en pistol att hota med får väl fub utvisa om det inte läcker fram tidigare.
Det är mycket enklare att handla med stulna delar än med hela bilar och förtjänsten lär ju också vara bättre. Ofta ligger gömmorna i skogarna tills man fått ihop en tillfredsställande mängd. Kan Lars ha gått på en mina, som någon skrev tidigare?
Senast redigerad av Mypointis 2020-02-19 kl. 00:54.
Citera
2020-02-19, 07:02
Medlem
[quote=Stilichio|70328110]
Citat:
Ursprungligen postat av Aussihiker
Fel svar

??
Citera
2020-02-19, 07:04
Medlem
Citat:
För "ett par år sen" (tom tre år sedan) var han anställd inom en helt annan företagsbransch än bilförsäljning?

Och handlar det om stulna bilar, så jobbar han knappast ensam..

Felskrivet av mig - korrektion = några år sedan.
Citera
2020-02-19, 07:47
Medlem
Citat:
Felskrivet av mig - korrektion = några år sedan.

St*il*b*il
Citera
2020-02-19, 08:35
Medlem
Citat:
St*il*b*il

Eller något av det andra företagen! Det har väldigt lite betydelse, jag delade bara med mig av min erfarenhet av honom. Företaget i sig är med stor sannolikhet inte inblandade i hans affärer 😅
Citera
2020-02-19, 08:39
Medlem
Citat:
Eller något av det andra företagen! Det har väldigt lite betydelse, jag delade bara med mig av min erfarenhet av honom. Företaget i sig är med stor sannolikhet inte inblandade i hans affärer 😅

Nä, inte företaget. Jag tänker mer på folk som han känner och har jobbat med. Det är DET som är intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in