2020-02-18, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Klubben brukar lägga ut spelschema (facebook bland annat)

Kolla tidigare inlägg där har ni schemat!
Citera
2020-02-18, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aussihiker
Det finns ingen anledning att hänga ut företaget där han var anställd. Jag har extremt svårt att tro att han har fått kontanterna därifrån eller att han med hjälp av andra på det företaget börjat handla olagligt. Han ville nog som många andra, vara sin egna chef" och satsade på det men som också många andra, inte ha tålamodet att låta företaget växa utan det skulle vara stora pengar direkt, och då är väl stulna personbilar ett alternativ? Och om jag avslöjar vilket år det var så avslöjar jag även företaget på det viset.

För "ett par år sen" (tom tre år sedan) var han anställd inom en helt annan företagsbransch än bilförsäljning?

Och handlar det om stulna bilar, så jobbar han knappast ensam..
Citera
2020-02-18, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Kolla tidigare inlägg där har ni schemat!

Ja, jag vet.. Det var därför jag svarade som jag gjorde: Att dom lägger ut spelschema.
Citera
2020-02-18, 16:33
Medlem
5549s avatar
Kanske använde man sursta 22 till att stycka stulna bilar, eller som tillhåll för chaufförer som förde ut bilarna ut ur landet, orkestrerat av CÖ och VK. Öststatsspåret light.

Lars kanske lade näsan i blöt.
Citera
2020-02-18, 18:39
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aussihiker
Jag kan bara utgå från mig själv. Att bli hastigt magsjuk/matförgiftad kan ske på en minut, helt utan förvarning, även timma innan en match. Hon kanske var påväg till bilen för att åka till hallen men behövde springa tillbaka till badrummet och skickade sms därifrån? Din like på Facebook låter mindre sannolikt att det skulle vara hon som gjort tycker jag med tanke på tiden. Och ville polisen ha en skärmdump av dig och frågade dig om det så är det ännu mindre troligt att det var hon som gjorde den.
Ja, för all del. Det skulle kunna vara så. Men jag tror det inte.
Citera
2020-02-18, 18:43
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Så du kan se klockslagen när du får lajken? Det har jag aldrig kunnat utröna.

Ja mördarna kanske ville skrämma bort besökare från huset, alla vet ju hur smittsam den sjukan är.
Ja, om det är hyfsat nära i tiden så kan man det. Men när det har gått en vecka så står det bara "en vecka sedan" och efter det kunde jag varken få fram dag eller klockslag. Men jag tror att polisen tog tag i det där. De frågade väldigt mycket om det.
Citera
2020-02-18, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Kanske använde man sursta 22 till att stycka stulna bilar, eller som tillhåll för chaufförer som förde ut bilarna ut ur landet, orkestrerat av CÖ och VK. Öststatsspåret light.

Lars kanske lade näsan i blöt.
Han lade nog näsan i blöt och mgm trodde han var ensam på lördagen eftersom dom hade sett Sussis spelschema. I så fall borde det ha varit på lördagsmorgonen dom kom till huset.
Citera
2020-02-18, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Ja, om det är hyfsat nära i tiden så kan man det. Men när det har gått en vecka så står det bara "en vecka sedan" och efter det kunde jag varken få fram dag eller klockslag. Men jag tror att polisen tog tag i det där. De frågade väldigt mycket om det.

Ok..fast jag greppar Fortfarande inte riktigt, jag tror inte hon skickade lajken när GM vart i huset.
Inte att dom lät henne surfa på telefonen, då kunde hon tryckt 112.

I så fall kan hon heller inte skickat sms:et när GM var där, för det skickades tidigare.
Det skickades på morgonen och lajken några timmar senare.
Inte vart GM kvar så länge för att sen be BO gå in på Facebook å lajka.

Nej jag vidhåller att GM slog till efter lajken.

Jag kommer ihåg från efterlyst innan dom var gripna att dom gick ut med att dom eftersökte en mörk jeep cherokke som setts vid eller i närheten av huset.

Jag tänker så här; rimligtvis bör jeepen vart parkerad när vittnet såg den. Detta vittnet är förmodligen nån som bor i närheten.
hade det vart en genomresare som inte kände bygden lägger man inte märke till vad för bilar som står uppställda.
Hade jeepen vart i rullning tror jag inte vittnet lagt nån notis om bilen.
Troligtvis inte mitt i natten för då bör ju grannarna i närheten vart hemma och sovit.

Slutsats; GM gick till angrepp på lördagkvällen/ tidig natt när paret gått och lagt sig.
Citera
2020-02-18, 21:00
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Ja, men om hon var magsjuk borde hon ha hört av sig tidigare än en timme före match. Eller snarare hon borde redan vara i tennishallen då. Att hon plötsligt klockan nio skulle bli magsjuk och behöva ställa in... Det känns inte sannolikt. Men OM det ändå var så, så kan det ju lika gärna vara hon som var inne på facebook och satte en like på min bild också.

Om GM skickar första sms, så är de säkert av flera anledningar stressade i det läget. Tänker så här: Liket är skickat i eller i närheten av bilen i Norrtälje, för att försäkra sig om att mobilen kopplar upp mot en mast, sedan kan man ha dumpat mobilen i nån sjö. Allt för att stärka spåret till Norrtälje.
Citera
2020-02-18, 21:39
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Inom vilket företag var arbetsintervjun - hans eget?

En annan fråga: De flesta bilfirmor har väl bilar reggade som är till försäljning? Hittar inget fordon på hans företag. Är det konstigt eller normalt?

Någon i tråden förklarade det med att bilarna oftast ägs av ett investmentbolag. bilfirmorna säljer på provision men står sällan som ägare.
Citera
2020-02-18, 21:42
Medlem
Stilichios avatar
[quote=Aussihiker|70323254]Fel svar
Senast redigerad av Stilichio 2020-02-18 kl. 21:53.
Citera
2020-02-18, 21:44
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det kanske fanns ett schema i anslutning till tennisbanan där man kunde se vilka som skulle spela.
Det finns ju scheman för tex. simhallar som man kan läsa på webben. Tex. Motionssim. Tävlingssim.vattengympa mm.
Jag vet inte hur det är med den saken när det gäller tennis. Men det kanske finns redovisning för vilka som har abonnerat tennisbanan?

Spelschemat låg ute på nätet, har publicerats i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in