Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Lol eller hur? Med medföljande bostadskrasch när alla lägenheter som Boomers bott i blir lediga....
Nej tack. Vi vill INTE ha någon bostadskrasch, det lovar jag er.
Om detta utvecklar sig till en pandemi så kommer nog bostadskraschen drabba tätbebyggelsen. Människor kommer söka sig ut till landsbygden för att undvika smitta. Eftersom dagens arbetsmarknad med enbart fokus på tjänster är etablerad så kan de flesta med arbete idag jobba på distans. Det öppnar upp möjligheter att begränsa kontakt med andra människor vilket stoppar smittospridning.
För oss som är förberedda och har möjligheterna så handlar det om att minimera förlusterna i form av ägande i tätbebyggelse och se till att flytta ut i landsbygden.
Jag tror att det här kan ha en positiv effekt för Sverige som är ett stort land där produktiva människor kan förändra sin livsstil och kunna bygga ett nytt liv utanför storstäderna.
Att bo i innerstad i Stockholm, Göteborg och Malmö kommer att innebära större risk för att smittas.
Edit: Själv bor jag i Uppsala men har lantställe söderut. Jag tror att jag kommer kunna klara mina lån även om vi får en krasch. Detta är kanske något ni andra bör fundera över.