JC svarar på frågor på sidan där hon skrev sitt brandtal om Madsen.
Ö-satt fr ryska.
Det är en eeenormt lång intervju, intervjuaren pressar med mkt bra frågor.
Bör läsas i sin helhet för det är rejält korkat.
Psykopaten Peter har varit en så god psykoterapeut att hon döpt sitt barn efter honom....
"Min yngsta son är verkligen uppkallad efter Peter, helt enkelt för att Peter hjälpte mig att avsluta med min långa djupa depression och återvända till mig själv och mitt verkliga liv."
Åh, hjälp..
Det är kärlek genom eoner. Hon verkar tro att han är nån inkarnation som föds som en hjälte då och då.
"- Vad fick dig från början att kontakta Peter och tänka på ett konstprojekt?
- När jag först såg Peter insåg jag omedelbart att det här är en man som vet allt och kom till mig bokstavligen genom århundradena. Han är en av de tidlösa mytologiska hjältarna som bevittnat födelse och nedgång av imperier, upptäckte nya kontinenter och stjärnor, uppfann världen. Detta är den person som jag kommer att prata med hela mitt liv.,"
Ja, det var säkert kärlek vid första ögonkastet för Madsen - som saknar empati och älskar sig själv...haha!
"Jag tror att vi båda upplevde något vi aldrig upplevt förut, och det förändrade vår syn på många saker."
- Vårt äktenskap är baserat på kärlek, vänskap, enhet i åsikter och intressen, absolut hängivenhet och förtroende, som ingen av oss har upplevt tidigare."
Tror hon att han är Jesus?
" Vad ger han dig?
- Det är det. Bröd och vin."
Det blir bara dummare och dummare. Hoppas hon tror att PM gör en resa för självkännedom, hahaha!
"
Vid rättegången sa Peter att han var en polyamor." Spelar det dig?
- Peter är nu på väg att studera sig själv, förstå det förflutna, han försöker överleva nuet och föreställa sig framtiden."
Undrar hur många försvarsmekanismer hon aktiverat...
Hon tror dels att hon är på samma planhalva med Madsen, att det blir ett spännande spel mellan två manipulatörer.
PMs narcissism är plågsam för honom.
Hon råkar glömma grandiositeten.
Han saknar ånger, självförebråelser om sin person och anser sig inte behöva ändra ett dugg. Han är inte det minsta plågad. Förutom att dumma polisen satt en sån storhet i fängelse.
"- Psykologiska tester av Peter visade att han är benägen att manipulera och narcissism. Tror du inte att han manipulerar dig?
- Jag känner inte en enda person som inte skulle vara manipulator, det här är ett av de viktigaste verktygen för interaktion mellan människor. Manipulation är det första ett normalt utvecklande barn lär sig. Manipulation tvingar oss att sluta äta mat som innehåller gluten och laktos, gå ner i vikt upp till 48 kg och följa modetrender istället för att vara oss själva. Manipulationen ligger bakom den allmänna opinionen om S: t Petersburg och vårt äktenskap. Jag är också en manipulator, varför vi är ett bra team.
Att manipulera med en manipulator är ett spännande spel.
När det gäller narsissistiska tendenser är det viktigt att förstå vad denna medicinska term egentligen betyder. Det handlar inte om narsissism, utan snarare om perfektionism, konstant självtveksamhet och plåga om den minsta brist. Det är exakt vad som händer med Peter."
Hon försöker återupprätta hans namn.
Lycka till.
Det här vill hon inte veta av.
Sådana stjärnögda beundrarinnor som killer groupies undviker komstant själva brottet. Det vill dom inte diskutera öht.
För att de blundar för den mindre angenäma som förstör "beundrandet".
undrar vad han tutat i henne?
Mina fem cent är en klassisk psykopatversion. Det beskyller nästintill alltid offret (utmanande, flirtande, provokativt osv).
"Enligt domen begick Peter ett sexuellt motiverat våldsbrott." Han planerade mordet och demonterade sedan kroppen. Vad tycker du om det här?
- Enligt de mest kända kosmogoniska myterna är jorden en platt skiva omgiven av alla sidor av havet. Enligt Hitler måste judar och zigenare förstöras på grund av deras etnicitet. Jag tvivlar på att någon verkligen vet vad som hände den 10 augusti 2017. Detta är ett personligt territorium, jag inleder inte sådana samtal, de inträffar när Peter behöver det av någon anledning.
Det är uppenbart för mig att det som hände varken var planerat eller sexuellt motiverat. Jag förstår att en lång händelsekedja ledde till den fruktansvärda dagen.
Och jag är medveten om att förståelse och ursäkt inte är samma sak. Peter är skyldig, Peter straffas och kommer att gå igenom det med värdighet."
Hon är skvatt galen i bortförklaringar. Nu kör hon ödesbetonat. Typ tack vare mordet träffade hon PM.
"
Hur kan du gifta dig med någon som har gjort det här?"
"Mannen jag gifte mig är mycket mer än det brott han begick." Det betyder inte att jag inte bryr mig. Det är för mig att denna utmaning kanske är mycket allvarligare än den verkar. En oskyldig casual kvinna tappade livet så att jag kunde hitta min huvudman. Jag kan inte ta reda på hur jag kan glömma det.
Sen kommer en lång haranger som hon förankrar i nån politisk forskare.
Hon är påläst men gör konstant egenmäktiga tolkningar och plockar hej vilt för att tala sig till måtta.
Ett eget hopkok av psykologiska begepp, moral, filosofi, feminism, propaganda, religion, new age och mystik. Vilket ses även i hennes manifest över PM.
Hon lär vara det ultimata bytet för en predator som Madsen.
"
Du kallar Peter för ett av de två offren för hans brott." Varför?
- Allt är väldigt enkelt. Ur min synvinkel är det åtminstone dumt att döma en person efter en, tillt och med en sådan vild handling. Under utredningen och rättegången hade jag en stark känsla av att svaren på alla frågor redan hade givits och att domen hade uttalats långt före den officiella domen.
Det är klart för mig att det som hände hade en lång bakre historia i Peters liv. Detta kunde inte och borde inte ha påverkat den juridiska sidan av frågan, men det kunde ha svalnat något den pseudofeministiska monter där vi tvingas existera till idag.
Aggressiv inställning till Peter utan information om hans personlighet eller omständigheter som föregick tragedin rymmer inte vatten. Jag kan inte föreställa mig hur skadad en person borde vara för att tänka på att en sådan handling kunde ha begåtts för nöje. "
Typiskt groupie: Hon är den enda som förstår Madsen...
"Du säger att du är stolt över Peters liv förutom en dag." Men är det möjligt att skilja en dag från resten av biografin?
- Tvärtom, jag kan vara den enda eller en av de få som kan acceptera Peters komplexa personlighet som en integritet utan att göra några undantag. Jag accepterar Peter med den perfekta handlingen, för hans personlighet bestäms inte enbart av detta. Faktiskt, varför skulle jag inte vara stolt över idéerna och projekten från min man, hans kreativa och intellektuella arv, mod och viljan att förstå mitt brott och min skuld?"
Hennes inställning till högsta instansen inom rättspsykiatrisk bedömning som gjort riskbedömning. En mystisk person...
- De säger att en person som har gjort något en gång kan göra det igen. Är du inte rädd för dig själv?
"Jag förstår inte varför jag borde vara intresserad av att en mystisk någon säger något." Jag är säkrare med Peter än med någon av dessa människor. Jag tycker att sådana samtal är oacceptabla."
Jag tror jag dånar...
Det är nog det mest förvrängda och verklighetsförvrängda jag läst.
"
Vissa människor säger att Peter inte förtjänar lycka - och speciellt äktenskap - för att han brutalt mördade Kim Wall. Du delar inte deras åsikt?
"Jag är ledsen för dessa människor." Uppenbarligen glömde de de kristna värderingar som kulturen som gav dem liv bygger på och tack vare vilken nedlåtelse fortfarande kvarstår till deras svagheter, synder och arrogans. Jag kommer att komma ihåg Kim som en hjälte och en soldat som dog på slagfältet medan han gjorde sitt liv, och verkligen inte som ett hjälplöst offer för en grym man. Om hatare vill upprätta ett monument till Kim från smuts och skit, är detta deras rätt, även om det verkar för mig en mycket exotisk idé att skydda den skadade parten genom att multiplicera det onda."
"(...) jag är smart, utbildad och erfaren."
Hon säger att "vi" har många planer inför framtiden, några kommer troligen meddelas snart.
Jag bävar..
"
Han kommer aldrig att förlåta sig själv, aldrig glömma vad han har gjort, aldrig befria sig från sitt sinnesfängelse. En mycket svår uppgift var att övertyga honom att stanna och åtminstone försöka leva."
1. Han glömmer aldrig. Äcklet fantiserar tyvärr konstant.
2. Han bryr sig inte skvatt om Kim. Han saknar förmåga till skam, skuld, ånger och empati.
3. Det enda han ångrar är det fysiska fängelset Herstedvester och livstidsdom.
4. Han är så självgod att vi inte lär se honom självdö. Tyvärr.
Vad har PM för slags ett års spärr??
"Hur skulle du beskriva din relation med de andra kvinnorna som besöker Peter?" Och hur många av er är alla?
- Som ni vet kan Peter inte ta emot kvinnliga besökare på ungefär ett år. Nu finns det två av dem - jag och vår gemensamma vän.
Jag hoppas att situationen kommer att förändras och att jag kommer att kunna presentera Peter för mina vänner, både män och kvinnor.
https://knife.media/curpen-faq/?fbclid=IwAR2cNZTNjnblI_0s7pyuL6B3ySqprILxn7IhwBUt 4Eh294iYznrAbr0Gxy0
Undrar om de är såta vänner med tanke på kommentaren i BT?
Nån av beundrarinnorna han har kontakt med verkar inte imponerad.
Citat:
"Personer tæt på Peter Madsen fortæller til B.T., at Jenny Curpen har lagt vægt på, at hun skal være 'Dronningen', så han ikke skal have så meget kontakt til andre kvinder."
https://www.bt.dk/krimi/russisk-kvinde-jeg-er-gift-med-peter-madsen