2020-02-18, 21:39
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Vad menas med att "rädda" någon? Var det ett problem som krävde ett samtal till 112? I så fall hade ett samtal till 112 varit mer effektivt, än att dessa tjejer skulle åka någonstans snabbt och akut. Vad säger personen som kände dessa tjejer? Hur akut var situationen?

Men snälla nån har du aldrig varit ung, vad är ni för människor som håller på så här? De skulle hjälpa en kompis, sånt man gör och ibland är unga människor ute på nätterna! Sit down och var tyst bara!

Mina varmeste tankar skickar jag till Elma och Irmas nära och kära, vi är många som gråter med er.
Citera
2020-02-18, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaosligan
Det var Audi A1 som smällde! Grabben som körde.

Så du menar att systrarna, iförda pyjamas, ringer grabben för att först hämta upp dem och därefter hämta upp sin väninna på annat ställe!?!
När de hade egen bil?
Jo, men tjänare...
Citera
2020-02-18, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xemnas
Knappast
Snittfarten föraren höll låg mellan 140-150 km/h, tänk dig att flyga med TAKET in i en betongvägg med den hastigheten.
Hur är det ens möjlogt att en bil flyger med baken upp i luften och gör en volt? Sådant ser man bara i actionfilmer.
Citera
2020-02-18, 21:53
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Deras arbetskamrat J*mila (tror jag hon hette) ringde, kanske behövde hon skjuts hem eller nåt, kanske hon hade inga pengar kvar till taxin, och ingen busskort? I den åldern är människor dramatiska "behöver hjälp" kan betyda nåt så litet som skjuts hem.
Inte alls otänkbart faktiskt. Att dom åkte för att hämta henne pga "problem" på en fest behöver inte betyda något värre än så. Sedan kanske dom hade kommit överens om att hon skulle ringa när hon ville ha skjuts och systrarna ville ta varje chans för att hjälpa till och att få köra lite bil på natten.

Inte omöjligt att mamman också visste att vännen skulle höra av sig och inte hade något emot att döttrarna gav sig iväg. Hon säger att systrarna var hjälpsamma och alltid ställde upp för andra.
Citera
2020-02-18, 22:02
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
negern borde inte ha fått köra

Om de var muslimer var väl inget annat tänkbart än att mannen körde? Skulle han suttit bak annars, som någon slags killing som tjejerna tog hand om. Nä.
Citera
2020-02-18, 22:05
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xemnas
Knappast
Snittfarten föraren höll låg mellan 140-150 km/h, tänk dig att flyga med TAKET in i en betongvägg med den hastigheten.
Hur känner du till snittfarten?
Citera
2020-02-18, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Nej ett liv är inte ett liv.

Varför sörjer du denna kriminella somaliern för? Samma skrot och korn från sopstationen som du älskar, förmodligen. Det är frågan.

Bevis på att det var en av kvinnorna som körde.

Så du menar på att tjejerna tagit sin bil in till stan, plockar upp 2 från krogen så låter dom killen som dom plockade upp köra? hur troligt låter det?
Sen har det framkommit i tråden att personen i förarsätet var en vit brunett.
Citera
2020-02-18, 22:22
Medlem
Tycker också det ser ut som det. Jag fattar inte vad det är jag ser ens? Två huvuden? Vad är det som bekräftar att de är lemlästade?
Citera
2020-02-18, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Så du menar på att tjejerna tagit sin bil in till stan, plockar upp 2 från krogen så låter dom killen som dom plockade upp köra? hur troligt låter det?
Sen har det framkommit i tråden att personen i förarsätet var en vit brunett.
Var har ni sett denna vita brunett? Ingen bild jag sett.

Väninnorna ville kanske trösta och ta hand om/prata den där tjejen som akut behövde hjälp i bilen
Citera
2020-02-18, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lammets50
En fråga! Hur är det att komma till svåra olyckor när så pass unga drabbas/mister livet? Ni gör ett bra jobb, skulle aldrig kunna få bort bilden om jag såg en avliden person.

Man kliver in i en roll är väl det bästa svar jag kan ge. Det är fördelen med att ha unifrom/larmställ. Man går igenom en liten mental process varje gång man klär på sig vid larm och liksom kliver in i rollen.

Sen åker vi mycket hjärtstopp, så just döda personer har man vant sig med att se. Sen kan det alltid hända saker som som gör att man hamnar utanför sina ramar.
Många döda, barn inblandade, mycket kroppsdelar som inte sitter fast där dom ska.
Men då får man försöka hantera det där och då.
Citera
2020-02-18, 22:36
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Men snälla nån har du aldrig varit ung, vad är ni för människor som håller på så här? De skulle hjälpa en kompis, sånt man gör och ibland är unga människor ute på nätterna! Sit down och var tyst bara!

Mina varmeste tankar skickar jag till Elma och Irmas nära och kära, vi är många som gråter med er.

Om man åker ut ca 04:00 på morgonen endast iklädd i pyjamas, för att "rädda" någon. Då låter det som en riktig allvarlig och akut situation, som förmodligen kräver ett samtal till 112. Det finns inget dessa två tjejer hade kunnat göra lika bra, som räddningstjänsten eller polisen inte hade kunnat göra bättre. Att åka ut och "hjälpa" någon är en annan sak, jämfört med att "rädda" någon. Man "räddar" någon från att drunkna, eller från att bli våldtagen. Däremot så "hjälper" man någon som har fått soppatorsk vid motorvägen, eller som inte har pengar att ta sig hem eller liknande. Ser du skillnaden här?

Så frågan är, vad var det som var så jävla akut att det kostade dessa två tjejer livet? Och varför satt det en kriminell somalier i bilen? Som antas ha kört bilen dessutom. Något är riktigt skumt här.

Så tänk efter innan du skriver något korkat igen.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2020-02-18 kl. 22:42.
Citera
2020-02-18, 22:38
Medlem
motorolamicrotacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
Tycker också det ser ut som det. Jag fattar inte vad det är jag ser ens? Två huvuden? Vad är det som bekräftar att de är lemlästade?

Alla ni som ser huvuden har livlig fantasi Det är krock kuddar. Ansikten även om de inte är somalierna är inte så ljusa samt placering/siluett mm visa definitivt kock kuddar.
Sedan så kan det ju ändå varit nån av systrarna som kört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in