2020-02-18, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Kan vara röd kladdigt också det har jag sett på ett program med Bosse Bildoktorn jag tänkte nämligen direkt på det avsnittet när jag såg det röda vid den kvaddade bilen.

Inte i någon modern bil..

Jag sätter mina pengar på att det var ATF/servo-olja
Citera
2020-02-18, 19:00
Medlem
NamnlosBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Var bodde han då? Kanske log bilen i rätt fält för att de ska åka hem till sig, men sen säger han att hon ska köra åt andra hållet vid avfarten så hon bytte för sent pga honom? ((

Stackars de och deras familj.

Btw kan någon arabiska, vad står på hennes tattoo?

https://minfil.com/f2o0Q7a1ob/tat_jpg

Familj står det på hennes tatuering
Citera
2020-02-18, 19:03
Medlem
Jo. Jag kör ofta med min intressanta bil mellan Göteborg och Uddevalla. Och blir omkörd av bildårar i flotta bilar med svarta rutor.. Ofta har de med "puddingbrudar" med ducklips. Fina flickor, jo säkert, men vilken värld att leva i. Jag ser dem när jag atannar någonstans och de vill kolla min bil. Det är inget svammel. De har alltför höga hastigheter, dwras livsstil.
Citera
2020-02-18, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag gillar inte uppsynen på systrarna, nu när man fått bilder på dem. Min invandrare-turned-WT-radar och brudar-till-kriminella-gängmedlemmar-radar går på högvarv här. Vad var det de skulle "hjälpa en vän" med? Med deras utseende och framtoning, så skulle det kunna hända om att skaffa fram knark, gömma stöldgods, eller klå upp någon för att hämnas någon verklig eller inbillad oförrätt...

Idiot. Sluta spekulera i vad som hände. En bekant till mig var bästa vän med dessa systrarna och dom var aldrig i bråk med någon, dom älskade livet och var hur godhjärtade som helst. Dom skulle hjälpa sin bästa vän med ett problem på en fest, dom dog medans dom räddade någon.

Bara för att dom har ett ”speciellt” utseende så betyder inte det hur dom är, och vaddå ”framtoning”????. Du kände inte dessa tjejer så lägg av med att spekulera. Usch.
Citera
2020-02-18, 19:10
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djecknesch
Vilka är de fyra döda? Står det tydligt i tråden? Var i så fall?

Kan någon som vet åter lägga ut namnen (med asterisker)?

Mamman till två av de döda systrarna har själv gått ut med foton och namn i Expressen/GT. Finns här.

Citat:
Systrarna Elma, 20, och Irma, 21, dog i kraschen

Tillsammans med två andra ungdomar miste systrarna Elma Usto, 20, och Irma Usto, 21, livet i den svåra trafikolyckan i Göteborg natten mot söndag.

Nu berättar deras mamma Dzenana Usto om sina döttrar i ett inlägg på Facebook som hon vill dela med sig av.

Kan inte tänka tanken på att förlora två barn på detta sättet.

”Jag har alltid varit så stolt över dem och kommer för alltid att vara det”, skriver hon.
https://www.expressen.se/gt/systrarna-elma-20-och-irma-21-dog-i-kraschen/
Citera
2020-02-18, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Undrar varför just dessa kvinnor råkat ut för detta - de ser ut som urtypen av de som umgås med ortens värsta och hoppar man i en bassäng med hajar, ja då blir du till slut biten. Vem har betalt dessa "fillers" - ser för djävligt ut. Kan inte ortens pojkar samla ihop till deras begravning? Otroligt att mamman redan nu är ute efter att sko sig på andra genom att tigga pengar - helt sjukt, enligt mig. Och för maximal spridning, räckte inte med Facebook, så går hon även ut i Aftonbladet med storyn.

PATETISKT!!!
Ja, det känns helt orimligt att behöva tigga ihop pengar till flickornas begravning då de bor i en 4-miljoners villa, har tre status bilar och som du skriver har råd med fillers, fake ögonfransar mm. Ena dotterns Audi räcker mer än väl till begravningen. Det är något som inte stämmer om föräldrarna släpper iväg dem halv fyra på morgonen, i pyjamas!
Citera
2020-02-18, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Ja, det känns helt orimligt att behöva tigga ihop pengar till flickornas begravning då de bor i en 4-miljoners villa, har tre status bilar och som du skriver har råd med fillers, fake ögonfransar mm. Ena dotterns Audi räcker mer än väl till begravningen. Det är något som inte stämmer om föräldrarna släpper iväg dem halv fyra på morgonen, i pyjamas!
Var någonstans tigger de pengar?
Citera
2020-02-18, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Undrar varför just dessa kvinnor råkat ut för detta - de ser ut som urtypen av de som umgås med ortens värsta och hoppar man i en bassäng med hajar, ja då blir du till slut biten. Vem har betalt dessa "fillers" - ser för djävligt ut. Kan inte ortens pojkar samla ihop till deras begravning? Otroligt att mamman redan nu är ute efter att sko sig på andra genom att tigga pengar - helt sjukt, enligt mig. Och för maximal spridning, räckte inte med Facebook, så går hon även ut i Aftonbladet med storyn.

PATETISKT!!!

Men det står ingenstans att det skulle vara mamman som startat insamlingen utan familjevännen de pratar med tar upp detta. Hur är det med läsförståelsen?

Eller kör du helt på egna slutsatser random?

Sen kan det vara kanske för att alla sörjer olika och beter sig väldigt ogenomtänkt i sorgens stund. Hon kände att en artikel i AB skulle hedra hennes änglar. Vad är problemet egentligen?

Kanske även någonstans inombords att mamman känner att det är bra att andra får läsa om att snabb körning i kombination med regn inte alltid är så bra.
Citera
2020-02-18, 19:27
Medlem
nina906s avatar
Någon som vet om man kommer att få ta del av polisens förundersökning och tekniska undersökning?

Vad jag förstått det som så är det enda man vet just nu att bilen var i bra skick, skattad och besiktigad. Jag kör själv där vid E6/E20 och det finns inte en kotte som håller 70 där.
Citera
2020-02-18, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin

Betalar inte försäkringen begravning m.m? nästan helt säker att det ingår i bilförsäkringen DVS om inget brott har begåtts då.
Citera
2020-02-18, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Betalar inte försäkringen begravning m.m? nästan helt säker att det ingår i bilförsäkringen DVS om inget brott har begåtts då.

Crocop det stämmer, det betalar nog ut alternativt kanske det måste ha någon form av tillägg "livsförsäkring"
Citera
2020-02-18, 19:38
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oppsidaisy
Idiot. Sluta spekulera i vad som hände. En bekant till mig var bästa vän med dessa systrarna och dom var aldrig i bråk med någon, dom älskade livet och var hur godhjärtade som helst. Dom skulle hjälpa sin bästa vän med ett problem på en fest, dom dog medans dom räddade någon.

Bara för att dom har ett ”speciellt” utseende så betyder inte det hur dom är, och vaddå ”framtoning”????. Du kände inte dessa tjejer så lägg av med att spekulera. Usch.

Vad var "problemet" då? På en "fest"? Fram på småtimmarna på natten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in