2020-02-18, 15:50
Medlem
Minnesplatsen flyttad :
Jag hoppas innerligt att ungdomar som besöker platsen får vara i fred för dom alkade personerna som finns i närheten. Dom alkade har en vindskydd i trä stax bredvid, som dom fyndigt nog döpt till Las Palmas
Citera
2020-02-18, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Brukar det inte alltid heta att tjejerna var ”världens bästa”? Ndella Jack t.ex, hon som var gift med en grovt kriminell kåkfarare och blev skjuten, var också ”världens bästa”. O.s.v.

Visst är deras död tragisk, men jag tycker det låter oerhört dumdristigt att kasta sig i bilen kl. 4 en söndagsmorgon, i busväder och enligt mamman endast iförda pyjamas, bara för att någon ”behöver hjälp”. Hade väl varit bättre om den som behövde hjälp ringt polisen istället?
Ett scenario är ju att det är J*mila som ringt och bett om hjälp, kanske W*rsame varit närgången och hon vet om att han är kriminell. Hon ringer och ber om att bli hämtad. Tjejerna åker sedan till festen eller krogen där J*mila är, men det går inte riktigt som planerat utan Warsame följer med i bilen. Han kanske tillochmed körde bilen, vilket kan förklara krocken. Eller så bidrog han till väldigt hätsk stämning i bilen vilket också kan förklara krocken.
Citera
2020-02-18, 15:57
Bannlyst
Vad fan är det för förälder som låter sina döttrar gå ut i pyjamas mitt i natten för att ”hjälpa en vän”?

Min morsa hade tofflat mig och låst in mig i toaletten om jag kom med nåt sånt. Och då är jag kille och närmare 25 årsåldern.
Citera
2020-02-18, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Kan inte någon förklara varför denna krasch blir så omdiskuterad? En orten-krigare körde som en idiot , vilket sker varje dag i Gbg och andra städer

Passerar ofta platsen och leden är rena rama rallybanan där bilar kryssar mellan filerna för att vinna placeringar..

Oftast sitter det en blatte med keps i dessa bilar..

Var har du fått den idén ifrån, att en orten krigare körde ?
Gång efter annan har åtminstone jag läst uppgifter om att det var en av töserna som körde.

I det skitvädret som var med blåst och ihållande regn så kan precis vad som helst hänt, innan smällen. Möjligen hetsades det till våldslös körning. Jag ställer återigen frågan om det inte kan vara så att dom kände sig förföljda av den som senare filmade när allt var slut.
Citera
2020-02-18, 16:01
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Var har du fått den idén ifrån, att en orten krigare körde ?
Gång efter annan har åtminstone jag läst uppgifter om att det var en av töserna som körde.

I det skitvädret som var med blåst och ihållande regn så kan precis vad som helst hänt, innan smällen. Möjligen hetsades det till våldslös körning. Jag ställer återigen frågan om det inte kan vara så att dom kände sig förföljda av den som senare filmade när allt var slut.

Kan iofs ha varit som du säger. Trådsanningen lurade mig väl en aning där
Citera
2020-02-18, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag håller inte alls med. Det är demokratiskt nödvändigt, naturligt och bra att folk skall få filma och dela med sig information om vad som händer i samhället. Det gäller i allra högsta grad olyckor och ännu mer terrordåd. Den som vill ha en fördjupad diskussion om varför kan med fördel fortsätta här: (FB) Allmänhetens fotografering av brott och olyckor

Att polisen ger sig på vår informationsfrihet är missriktat och fel.

Kommer du stå fast vid den åsikten när någon väljer att filma istället för att hjälpa en närstående till dig?

Fint att det känns naturligt och bra för dig, att du och resten av samhället kan se på en film där din närstående är döende. Och att istället för att hjälpa eller ens ringa efter hjälp, skyndar sig hem för att se till att filmen snabbt kommer ut till allmänheten.

Jag ger eller tar hellre emot hjälp, än får mina 15 minuter.

/Jonas
Citera
2020-02-18, 16:15
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidRedoB
Vad är det på bilderna? Någon som kan berätta för vill inte klicka på länkarna

Man ser inte ett skit. Kanske ett knä men inget annat.
Citera
2020-02-18, 16:21
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilak
Kommer du stå fast vid den åsikten när någon väljer att filma istället för att hjälpa en närstående till dig?

Fint att det känns naturligt och bra för dig, att du och resten av samhället kan se på en film där din närstående är döende. Och att istället för att hjälpa eller ens ringa efter hjälp, skyndar sig hem för att se till att filmen snabbt kommer ut till allmänheten.

/Jonas

Står ju i AB att räddningstjänsten konstaterade direkt när de kom till platsen att det rörde sig om en dödlig olycka. Fanns alltså absolut inget någon kunde göra för att hjälpa ungdomarna i bilen.

Ungdomarna var redan förvandlade till slarvsylta, så alltså faller ditt argument om att någon filmade istället för att ”hjälpa till”.

Vad skulle han ha gjort för att ”hjälpa till” tycker du? Krypa in i den kvaddade bilen och lyfta ut kroppsdelar eller hjärnsubstans?
Senast redigerad av Jon.Holms 2020-02-18 kl. 16:49.
Citera
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Fan va surt att förlora bägge sina döttrar. Har empati med föräldrarna, ha det ni med. Det är jävla sorgligt, även fast de umgicks i tveksamma kretsar därav något feluppfostrade så är detta ett helvete.

Tyvärr finns det inte längre några andra "kretsar" för ungdomar att umgås i
-kaosmussar är utspridda överallt, i varenda kommun, i varenda stadsdel.

Där dom är fler än två "extemister"blir det Alltid kaos,,, många stadsdelar har numera 70%
I en undersökning sympatiserade var 10:e elev i Angered med IS tex.
Förr eller senare måste de svenskar som finns kvar i områdena "bli vän med dem"
typ: "if you cant beat them, join them ..." Den elakaste sätter standarden
Därmed blattifieras varenda stadsdel

Och dessa somalier som var med i kraschen tillhörde ju "Elitklassen" i dessa kretsar -den enas brorsa sitter på livstid för massaker-mord , den andres är DJ.
Syrrorna kanske ville stajla för dessa förmågor och köra snabbt
Senast redigerad av StigHelmutt 2020-02-18 kl. 16:33.
Citera
Medlem
Djeckneschs avatar
Vilka är de fyra döda? Står det tydligt i tråden? Var i så fall?

Kan någon som vet åter lägga ut namnen (med asterisker)?
Citera
2020-02-18, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilak

/Jonas

Tror det var svårt för en random person att bryta upp en bil och ge hjälp.
Citera
2020-02-18, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
Låsa in dem o slänga nyckeln är det enda tillsynen du kan komma på. Åka ut o hjälpa mitt i natten? Då jag åkt med om jag var förälder.

Om du behandlar dina avkommor som "barn" efter deras myndighetsålder som ska skjutsas fram och tillbaka från aktiviteter så gör du dem en björntjänst. Kommer med all sannolikhet behöva psykolog i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in