Minnesplatsen flyttad :
Jag hoppas innerligt att ungdomar som besöker platsen får vara i fred för dom alkade personerna som finns i närheten. Dom alkade har en vindskydd i trä stax bredvid, som dom fyndigt nog döpt till Las Palmas
Brukar det inte alltid heta att tjejerna var ”världens bästa”? Ndella Jack t.ex, hon som var gift med en grovt kriminell kåkfarare och blev skjuten, var också ”världens bästa”. O.s.v.
Visst är deras död tragisk, men jag tycker det låter oerhört dumdristigt att kasta sig i bilen kl. 4 en söndagsmorgon, i busväder och enligt mamman endast iförda pyjamas, bara för att någon ”behöver hjälp”. Hade väl varit bättre om den som behövde hjälp ringt polisen istället?
Ett scenario är ju att det är J*mila som ringt och bett om hjälp, kanske W*rsame varit närgången och hon vet om att han är kriminell. Hon ringer och ber om att bli hämtad. Tjejerna åker sedan till festen eller krogen där J*mila är, men det går inte riktigt som planerat utan Warsame följer med i bilen. Han kanske tillochmed körde bilen, vilket kan förklara krocken. Eller så bidrog han till väldigt hätsk stämning i bilen vilket också kan förklara krocken.
Kan inte någon förklara varför denna krasch blir så omdiskuterad? En orten-krigare körde som en idiot , vilket sker varje dag i Gbg och andra städer
Passerar ofta platsen och leden är rena rama rallybanan där bilar kryssar mellan filerna för att vinna placeringar..
Oftast sitter det en blatte med keps i dessa bilar..
Var har du fått den idén ifrån, att en orten krigare körde ?
Gång efter annan har åtminstone jag läst uppgifter om att det var en av töserna som körde.
I det skitvädret som var med blåst och ihållande regn så kan precis vad som helst hänt, innan smällen. Möjligen hetsades det till våldslös körning. Jag ställer återigen frågan om det inte kan vara så att dom kände sig förföljda av den som senare filmade när allt var slut.
Var har du fått den idén ifrån, att en orten krigare körde ?
Gång efter annan har åtminstone jag läst uppgifter om att det var en av töserna som körde.
I det skitvädret som var med blåst och ihållande regn så kan precis vad som helst hänt, innan smällen. Möjligen hetsades det till våldslös körning. Jag ställer återigen frågan om det inte kan vara så att dom kände sig förföljda av den som senare filmade när allt var slut.
Kan iofs ha varit som du säger. Trådsanningen lurade mig väl en aning där
Jag håller inte alls med. Det är demokratiskt nödvändigt, naturligt och bra att folk skall få filma och dela med sig information om vad som händer i samhället. Det gäller i allra högsta grad olyckor och ännu mer terrordåd. Den som vill ha en fördjupad diskussion om varför kan med fördel fortsätta här: (FB) Allmänhetens fotografering av brott och olyckor
Att polisen ger sig på vår informationsfrihet är missriktat och fel.
Kommer du stå fast vid den åsikten när någon väljer att filma istället för att hjälpa en närstående till dig?
Fint att det känns naturligt och bra för dig, att du och resten av samhället kan se på en film där din närstående är döende. Och att istället för att hjälpa eller ens ringa efter hjälp, skyndar sig hem för att se till att filmen snabbt kommer ut till allmänheten.
Jag ger eller tar hellre emot hjälp, än får mina 15 minuter.
Kommer du stå fast vid den åsikten när någon väljer att filma istället för att hjälpa en närstående till dig?
Fint att det känns naturligt och bra för dig, att du och resten av samhället kan se på en film där din närstående är döende. Och att istället för att hjälpa eller ens ringa efter hjälp, skyndar sig hem för att se till att filmen snabbt kommer ut till allmänheten.
/Jonas
Står ju i AB att räddningstjänsten konstaterade direkt när de kom till platsen att det rörde sig om en dödlig olycka. Fanns alltså absolut inget någon kunde göra för att hjälpa ungdomarna i bilen.
Ungdomarna var redan förvandlade till slarvsylta, så alltså faller ditt argument om att någon filmade istället för att ”hjälpa till”.
Vad skulle han ha gjort för att ”hjälpa till” tycker du? Krypa in i den kvaddade bilen och lyfta ut kroppsdelar eller hjärnsubstans?
Senast redigerad av Jon.Holms 2020-02-18 kl. 16:49.
Fan va surt att förlora bägge sina döttrar. Har empati med föräldrarna, ha det ni med. Det är jävla sorgligt, även fast de umgicks i tveksamma kretsar därav något feluppfostrade så är detta ett helvete.
Tyvärr finns det inte längre några andra "kretsar" för ungdomar att umgås i
-kaosmussar är utspridda överallt, i varenda kommun, i varenda stadsdel.
Där dom är fler än två "extemister"blir det Alltid kaos,,, många stadsdelar har numera 70%
I en undersökning sympatiserade var 10:e elev i Angered med IS tex.
Förr eller senare måste de svenskar som finns kvar i områdena "bli vän med dem"
typ: "if you cant beat them, join them ..." Den elakaste sätter standarden
Därmed blattifieras varenda stadsdel
"nitohu" citerar ur boken
Slavery, Terrorism and Islam: The Historical Roots and Contemporary Threat,
av Dr. Peter Hammond
"Så länge som den Muslimska befolkningen ligger runt 2% i ett land. Anses dom för det mesta vara
en fredsälskande minoritet som inte utgör något hot mot samhället och resten av befolkningen.
Så är fallit i länder som
U.S.A–Muslimer 0.6%, Australien — Muslimer 1.5%, Canada — Muslimer 1.9%,
Kina — Muslimer 1.8%, Italien — Muslimer 1.5%, Norge — Muslimer 1.8%
Vid 2% to 5%, börjar man särskilja sig från andra minoritetsgrupper.
En rekrytering till radikalare Islamism från fängelser och kriminella gäng börjar uppträda.
Detta sker bl.a i Danmark — Muslimer 2%, Tyskland — Muslimer 3.7%,
Storbrittanien — Muslimer 2.7%, Spanien— Muslimer 4%, Thailand — Muslimer 4.6%
Från 5% så börjar en märkbar påverkan på samhället att inträda.
Exempelvis så börjar man att i olika sammanhang kräva Halalslaktad mat.
Detta sker ofta genom hot och anklagelser om diskriminering och rasism,
om detta inte tillmötesgås.
Könsdiskriminerade badtider och speciella grillplatser är andra fenomen.
Vid det här läget så börjar också krav på speciella Zoner att uppträda. Där sharialagstiftning och
en Muslimsk livsstil skall gälla. Detta sker i länder som
Frankrike — Muslimer 8%, Philipinerna— Muslimer 5%, Sverige — Muslimer 5%,
Schweiz— Muslimer 4.3%, The Nederländerna — Muslimer 5.5%,
Trinidad & Tobago — Muslimer 5.8%
När man når 10% av befolkningen.
Så börjar folkliga uppror, demonstrationer och laglösa handlingar såsom bilbränder och
vandalisering att inträffa. Så fort man känner att Islam förödmjukats på något sätt någonstans i
Världen.eller bara som en metod för att lokalt kräva mer rättigheter.
Detta kan ses dagligen i länder som Guyana — Muslimer 10%, Indien — Muslimer 13.4%,
Israel — Muslimer 16%, Kenya — Muslimer 10%, Ryssland — Muslimer 15%
När man nått 20% av befolkningen.
Så börjar militanta Jihad grupperingar att uppträda. Sporadiskt dödande och rena upplopp är
vardagsmat. Nedbränningar av kyrkor och synagogor kan nu också ske utan risk.
Detta kan ses exempelvis i ett land som Etiopien — Muslimer 32.8%
Vid 40% så kan man börja räkna med rena blodbad, terrorattacker och militant krigföring.
Exempel på detta är länder som Bosnien — Muslimer 40%, Chad — Muslimer 53.1%.
Libanon — Muslimer 59.7%
Från 60% kan man se rena avrättningar av icke troende.
Men även av Muslimer som inte lever upp till den satta standarden.
Etnisk rensning är nu en realitet. Sharia lagarna påverkar nu också den ickemuslimska
befolkningen. Jizya ( en speciell skatt för otrogna ) är nu införd i många av länderna.
Här har vi länder såsom Albanien — Muslimer 70%, Malaysia — Muslimer 60.4%,
Qatar — Muslimer 77.5%, Sudan — Muslimer 70%
Efter 80% Så kan man se statsstödd Jihad och rensning av icke trogna.
Ofta genom rena folkmord. Målet är nu att nå 100 % inom en snar framtid.
Mycket av detta kan vi se i länder som Bangladesh — Muslimer 83%,
Egypten— Muslimer 90%, Gaza — Muslimer 98.7%, Indonesien — Muslimer 86.1%,
Iran — Muslimer 98%, Iraq — Muslimer 97%, Jordan — Muslimer 92%,
Morocco — Muslimer 98.7%, Pakistan — Muslimer 97%, Palestina — Muslimer 99%,
Syrien — Muslimer 90%Tajikistan — Muslimer 90%, Turkiet — Muslimer 99.8%,
Förenade Arabemiraten,— Muslimer 96%
Vid 100% är det tänkt att fred skall råda eftersom alla nu är Muslimer.
Koranen och Sharia är nu det enda man behöver rätta sig efter. Några andra alternativ finns inte.
Här har vi länder såsom Afghanistan — Muslimer 100%, Saudi Arabien — Muslimer 100%,
Somalia — Muslimer 100%, Yemen — Muslimer 100%
Tyvärr så blir det aldrig någon fred och sinnesro i dom här länderna. Eftersom dom mest radikala
muslimerna hela tiden tenderar att vilja påtvinga mindre radikala muslimer en striktare tolkning.
Och om inte detta nu efterlevs. Så är även här hot och dödande en metod för att uppnå detta.
Siffrorna kommer från boken
“Slavery, Terrorism and Islam: The Historical Roots and Contemporary Threat”
av Dr. Peter Hammond.
Boken är från 2005. Så siffrorna är inte riktigt dagsaktuella.
Men den tendens man kan utläsa av detta är ändå rätt så glasklar.
Och dessa somalier som var med i kraschen tillhörde ju "Elitklassen" i dessa kretsar -den enas brorsa sitter på livstid för massaker-mord , den andres är DJ.
Syrrorna kanske ville stajla för dessa förmågor och köra snabbt
Senast redigerad av StigHelmutt 2020-02-18 kl. 16:33.
/Jonas
Tror det var svårt för en random person att bryta upp en bil och ge hjälp.
Låsa in dem o slänga nyckeln är det enda tillsynen du kan komma på. Åka ut o hjälpa mitt i natten? Då jag åkt med om jag var förälder.
Om du behandlar dina avkommor som "barn" efter deras myndighetsålder som ska skjutsas fram och tillbaka från aktiviteter så gör du dem en björntjänst. Kommer med all sannolikhet behöva psykolog i framtiden.