2020-02-18, 18:51
Medlem
Imorgon kanske vi får veta vilket alibi IB plockar fram? Det skulle ju vara något skriftligt och muntligt?
Några vittnespersoner som de haft i bakfickan som ska bevisa att SD brukar skoja med hot, men aldrig skulle kunna mosa en broms ens i verkligheten?
(Det sista blev fel, eftersom han så gärna och visar upp blodiga resultat)
Citera
2020-02-18, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Märkena i trädet skulle kunna vara från "bakåtsvingen", tänker jag. Alltså när man tar sats med tillhygget uppåt/bakåt för att slå, och något är i vägen. (Om hon tex låg på marken vid trädet och han stod över henne.) Kan isf tyda på att slagen skett med stor kraft.

Det slår mig att höjden från marken till trädmärkena kan motsvara läget för hennes knän. Om han först siktade där för att sänka henne. Hon var iofs ganska liten men med ett par skor eller foppatofflor kan hon ha nått den höjden? Första märket skulle kunna ha med knähöjden att göra och det andra när hon sjunkit ihop (huvudhöjd).
Citera
2020-02-18, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Åtminstone så vill jag tro att Åkl har tänkt tanken,Jag har aldrig känt mej bekväm med att mordet är planerat,Med tanke på val av plats,en varm sommar kväll,risken att bli sedd,Och med tanke på SDs skogsvana så om SD planerar mord så vill jag tro att SD vet om 20 platser som ägnar sej bättre att mörda någon än bakom ett plank i ett radhusområde

Hon kanske inte skulle gå iväg med honom någonstans pga rädsla för att vara ensam med honom ute i bushen?
Nr 2 på den ...
Senast redigerad av VigosRos 2020-02-18 kl. 18:58.
Citera
2020-02-18, 18:57
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Hon kanske inte skulle gå iväg med honom någonstans pga rädsla för att vara ensam med honom ute i bushen?

Absolut,Så kan det vara,Planket blev en nödlösning i sista stund.
Citera
2020-02-18, 18:58
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag har varit inne på exakt det där. Men nu tyder det på att vara planlagt. Kanske SD förstod att det skulle vara svårt att locka med henne till ett annat ställe, och om han exempelvis hade åkt ut på en utflykt med henne och att hon därefter aldrig kommit tillbaks så tänkte han säkert att det hade varit en ännu större risk utredningsmässigt. Men det kan också vara så att han hade en annan plan, som gällde den 11 maj. Men då misslyckades han med att locka med sig henne. Det var kanske efter det han fick idén att utföra det gömt bakom planket.

Jag håller med ditt resonemang. Att det - trots det motsägelsefulla i det - skulle verka mindre misstänkt om det hände så nära Lenas bostad än vid utflykt tillsammans.

Lämpligt att det då stryker omkring okända män i området.
Och lämpligt att det måhända var enklare att få till en träff i sista minuten med tanke på såväl hans egen USA-resa och Lenas Norgeresa.

Förvånar mig inte om han varit extra inställsam och använt frasen som han använde i chatten med @charkoals vän om skulle de skiljas ”som de närmaste av vänner” innan deras förestående resor.
Något i den styliga formuleringen störde mig redan då jag läste den första gången.
Och med tanke på hur han verkar njuta av att pytsa ut små detaljer i olika sammanhang...

”Lena och jag var de närmaste av vänner hela vägen till slutet, men hon var besviken på mig hösten/vintern 16/17.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-02-18, 19:00
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Imorgon kanske vi får veta vilket alibi IB plockar fram? Det skulle ju vara något skriftligt och muntligt?
Några vittnespersoner som de haft i bakfickan som ska bevisa att SD brukar skoja med hot, men aldrig skulle kunna mosa en broms ens i verkligheten?
(Det sista blev fel, eftersom han så gärna och visar upp blodiga resultat)

Kanske knäkunden JG kommer till hans ”räddning”?
.
Citera
2020-02-18, 19:20
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det slår mig att höjden från marken till trädmärkena kan motsvara läget för hennes knän. Om han först siktade där för att sänka henne. Hon var iofs ganska liten men med ett par skor eller foppatofflor kan hon ha nått den höjden? Första märket skulle kunna ha med knähöjden att göra och det andra när hon sjunkit ihop (huvudhöjd).

Ja det är ju möjligt att gm kände till hennes benskada och siktade där först. Jag tänker ändå att hon troligtvis låg ner under majoriteten av slagen mot huvudet och att det avspeglar sig på de låga märkena på trädstammen.
Citera
2020-02-18, 19:22
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja, jag har svårt att släppa henne helt gällande det hela. Nu vet vi också att han meddelade henne att han "raderade för fullt" när han var på väg in på dagens andra förhör.... Plus att åklagaren har lämnat det helt öppet för att någon mer kan vara inblandad.
Ja det där med "raderar för fullt" till HD känns onekligen lite märkligt.

Edit: Frågan är om man skulle behöva hela sammanhanget för kunna bedöma graden av "märklighet".
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-02-18 kl. 19:26.
Citera
2020-02-18, 19:28
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja det där med "raderar för fullt" till HD känns onekligen lite märkligt.

Det står inget på NA om ”raderar för fullt”.
Däremot skriver de att han skrivit ”raderar löpande”.

Som jag tolkar det - ett luddigt svar på HDs sms.

” När pratade du med henne sist?”, frågar hans före detta fru i sitt meddelande.
Mannen svarade snabbt;

“Kort i går eller i förrgår. ,Raderar löpande”, och knäppte sedan ytterligare 120 bilder i snabb följd.”
Senast redigerad av T34Panzer 2020-02-18 kl. 19:38.
Citera
2020-02-18, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hm, varifrån får du datumen?
Det enda jag kan hitta i stämningsansökan är HÖK på LW i samband med hennes försvinnande. Den är med för att visa hur passiv SD är i förhållande till andra som söker efter L*ena.

Just det.
Han ringer inte ens för att kolla om hon svarar.

Hur bra planerade du här SD?

Jag säger bara.
Det saknas en pusselbit i mannens hjärna.
Han kan inte sätta sig in i hur andra människor reagerar när någon är borta. De är OROLIGA. Han har fullt upp med sig själv. Att utplåna alla spår. Men glömmer viktiga saker som människor gör när de är OROLIGA.

De letar, de ringer, de frågar runt om någon sett något, hört något.

Edit:

Och det innefattar inte en egen liten utredning. Som innebär att man går in på någons enhet för att se vilka som hon har haft kontakt med på kvällen ( eller hur fasiken han kan ha gjort det enligt Medinsyn, kanske klockan 05.31?). Och inte heller att man går runt i grannskapet för att berätta sin version (och samtidigt höra vad de har sett)

Uppenbart förekommande för personer som inte själv har empatisk förmåga. Madsen gjorde samma misstag, han fattade aldrig att pojkvännen saknade Kim och var så orolig att han ringde både polis och sjöräddning! Den tanken hade aldrig ens föresvävat Madsen.

SD nämnde själv i samband med att han hade psykiskt och fysiskt övertag över Lena kände stark sexuell attraktion.
Citera
2020-02-18, 19:34
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det står inget på NA om ”raderar för fullt”.
Däremot skriver de att han skrivit ”raderar löpande”.

Som jag tolkar det - ett luddigt svar på HDs sms.

” När pratade du med henne sist?”, frågar hans före detta fru i sitt meddelande.
Mannen svarade snabbt;

“Kort i går eller i förrgår. [b],Raderar löpande”, ]/b] och knäppte sedan ytterligare 120 bilder i snabb följd.”
Jag petade in en "edit" i tidigare inlägg, hela sammanhanget där citat hämtas ifrån är förstås alltid intressant och att det är korrekt citerat.
Citera
2020-02-18, 19:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag har varit inne på exakt det där. Men nu tyder det på att vara planlagt. Kanske SD förstod att det skulle vara svårt att locka med henne till ett annat ställe, och om han exempelvis hade åkt ut på en utflykt med henne och att hon därefter aldrig kommit tillbaks så tänkte han säkert att det hade varit en ännu större risk utredningsmässigt. Men det kan också vara så att han hade en annan plan, som gällde den 11 maj. Men då misslyckades han med att locka med sig henne. Det var kanske efter det han fick idén att utföra det gömt bakom planket.

Det måste ju ha varit på det sättet.

Jag kan tänka mig att hon inte skulle åka iväg med SD ensam någonstans och att få till mordet när hon var ute ensam borde vara svårt att få till.

Så det fick bli plan B.

Och faktiskt kanske det var ett misslyckande 11 maj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in