Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
Jag har varit inne på exakt det där. Men nu tyder det på att vara planlagt. Kanske SD förstod att det skulle vara svårt att locka med henne till ett annat ställe, och om han exempelvis hade åkt ut på en utflykt med henne och att hon därefter aldrig kommit tillbaks så tänkte han säkert att det hade varit en ännu större risk utredningsmässigt. Men det kan också vara så att han hade en annan plan, som gällde den 11 maj. Men då misslyckades han med att locka med sig henne. Det var kanske efter det han fick idén att utföra det gömt bakom planket.
Jag håller med ditt resonemang. Att det - trots det motsägelsefulla i det - skulle verka mindre misstänkt om det hände så nära Lenas bostad än vid utflykt tillsammans.
Lämpligt att det då stryker omkring okända män i området.
Och lämpligt att det måhända var enklare att få till en träff i sista minuten med tanke på såväl hans egen USA-resa och Lenas Norgeresa.
Förvånar mig inte om han varit extra inställsam och använt frasen som han använde i chatten med @charkoals vän om skulle de skiljas ”som de närmaste av vänner” innan deras förestående resor.
Något i den styliga formuleringen störde mig redan då jag läste den första gången.
Och med tanke på hur han verkar njuta av att pytsa ut små detaljer i olika sammanhang...
”Lena och jag var de närmaste av vänner hela vägen till slutet, men hon var besviken på mig hösten/vintern 16/17.
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)