2020-02-18, 17:43
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jo, flera. Så bittert för anhöriga.
Men jag finner åtminstone tröst i att hon knappast hade gått att rädda även om hon hittats efter skriken. 17 kraftiga slag mot huvudet går knappast att överleva. Som gav sprickor i ett träd?
Förstår dock inte detta med trädet. Var det slag som missade eller utdelades efteråt? Om hon stod mot trädet borde det ju vara alldeles smetigt av blod och annan substans?

Bild på trädet och skadorna, från AB artikel som såklart är bakom betalvägg nu:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-02-18, 17:47
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Märkena i trädet skulle kunna vara från "bakåtsvingen", tänker jag. Alltså när man tar sats med tillhygget uppåt/bakåt för att slå, och något är i vägen. (Om hon tex låg på marken vid trädet och han stod över henne.) Kan isf tyda på att slagen skett med stor kraft.

Förutsatt att trädsåren hänger ihop med mordet så det kan vara så att GM i stegrande ursinne slagit till trädet ett par ggr innan han gav sig på BO. Har dock svårt att se BO som inaktiv givet hennes historia att ta till våld.
SD har (enligt P7: an väl?) uppgivit att det förekommit ett flertal handgemäng mellan honom och BO
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-18 kl. 17:55.
Citera
2020-02-18, 17:49
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, just det.
Var det inte på ett vandrarhem? Och SD hade en UV-lampa?

Men det var nog inte hans fläck, utan tidigare gästers.

Helt klart att han gillar att lägga upp konstiga saker.

UV-bilden med fläcken var nog kopplat till tankar om att han visste att utredarna skulle finna spår efter honom.

Efter mordet har det sannolikt svävat oändligt med tankar om vilka bevis utredarna kan tänkas finna mot honom. Medvetet eller omedvetet speglar han detta i många av sina GC-loggningar med bild och i text.

Några axplock av exempel vi sett nämnas i tråden:

Bilder på blodiga rivsår.
En broms utplånas i en skön blodig hämnd.
Riggar ett djurkranie och hoppas det var en "mugglare".
Visar upp ena dottern på bild vid ett stup och skriver att hon sagt "man måste chansa för att leva".
Osynliga fläckar blir synliga på en madrass med hjälp av hans UV-lampa.
Lägger ut bild på entrén till ett polishus i S-holm dagen efter LW:s begravning.
Bildtexter som Strandfynd 1, 2 och 3.
Bildtext till en träbit (?) Bevismaterial 1.
Riggar en bild med en stor kniv i en krämkaka.
Lägger ut länk till en filmsekvens där budskapet är "I see you".
Granar som attackerar med effekter som kliar och känns flera dagar efter de uppkom.
Har förtjänat och skaffat sig ovanligt lång semester.
Visar upp ett par nya cykelbyglar i en påse med ett speciellt ansiktsuttryck.
Riggar bild med sin vänstra hand synlig på ett cykelstyre "Leder cykeln (och ja, det är dotterns hoj)".
Ser till att hans ansikte syns bakom bokstäverna L och S på en virtuell cache.

I P7:an beskrivs att ur SD:s ilska föddes även en sexuell attraktion till LW. Den uppgiften tillsammans med informationen om att det finns inspelningsmaterial med samtal mellan SD och LW där han framställer hot som han avser att verkställa, får mig att fundera på vilka fantasier som egentligen figurerat i hans hjärna.
Hans utåt sett obekymrade beteende efter mordet får mig att fundera på om han upplevde sig befriad efter hennes död.

--------------

Stämningsansökan
https://docdro.id/cBKn025

-------

Sammanfattning (raderas per automatik efter 60 dagar)
https://docdro.id/kE07lpg

Sammanfattning på issuu (uppdateras "löpande" till samma länkadress om/när tid finnes)
https://issuu.com/honan6/docs/mordet_p__lena
Citera
2020-02-18, 17:50
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Märkena i trädet skulle kunna vara från "bakåtsvingen", tänker jag. Alltså när man tar sats med tillhygget uppåt/bakåt för att slå, och något är i vägen. (Om hon tex låg på marken vid trädet och han stod över henne.) Kan isf tyda på att slagen skett med stor kraft.

Jag tänker att märkena i trädet kan vara en markering eller ett hot mot LW "Nu håller du käften annars så blir det skallen din och inte trädet som får ta smällen" Ungefär som när en förövare slår hål i en dörr eller skåpluckor innan han misshandlar sin partner.
Citera
2020-02-18, 17:52
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag tänker att märkena i trädet kan vara en markering eller ett hot mot LW "Nu håller du käften annars så blir det skallen din och inte trädet som får ta smällen" Ungefär som när en förövare slår hål i en dörr eller skåpluckor innan han misshandlar sin partner.
Lite så tänker även jag. Som upptakt till mordet och BO höll inte käften
Citera
2020-02-18, 17:55
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Lite så tänker även jag. Som upptakt till mordet och BO höll inte käften

Ja jag såg att du har skrivit ungefär samma sak,jag blev dock två på den,ja jag tror att märkena är en markering till LW att hålla käften
Citera
2020-02-18, 17:57
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ja jag såg att du har skrivit ungefär samma sak,jag blev dock två på den,ja jag tror att märkena är en markering till LW att hålla käften
Det är väl inte osannolikt Åkl resonerar i samma banor.
Citera
2020-02-18, 18:12
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Det är väl inte osannolikt Åkl resonerar i samma banor.

Åtminstone så vill jag tro att Åkl har tänkt tanken,Jag har aldrig känt mej bekväm med att mordet är planerat,Med tanke på val av plats,en varm sommar kväll,risken att bli sedd,Och med tanke på SDs skogsvana så om SD planerar mord så vill jag tro att SD vet om 20 platser som ägnar sej bättre att mörda någon än bakom ett plank i ett radhusområde
Citera
2020-02-18, 18:28
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Åtminstone så vill jag tro att Åkl har tänkt tanken,Jag har aldrig känt mej bekväm med att mordet är planerat,Med tanke på val av plats,en varm sommar kväll,risken att bli sedd,Och med tanke på SDs skogsvana så om SD planerar mord så vill jag tro att SD vet om 20 platser som ägnar sej bättre att mörda någon än bakom ett plank i ett radhusområde

Jag har varit inne på exakt det där. Men nu tyder det på att vara planlagt. Kanske SD förstod att det skulle vara svårt att locka med henne till ett annat ställe, och om han exempelvis hade åkt ut på en utflykt med henne och att hon därefter aldrig kommit tillbaks så tänkte han säkert att det hade varit en ännu större risk utredningsmässigt. Men det kan också vara så att han hade en annan plan, som gällde den 11 maj. Men då misslyckades han med att locka med sig henne. Det var kanske efter det han fick idén att utföra det gömt bakom planket.
Citera
2020-02-18, 18:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Du hyser så stark motvilja att se BO som sexuellt aktiv och att du helst ser att SD tvingat henne till sex.

Men herregud.
Det spekulerades om att SD tände på sadistisk/våld sex.

Det krävs inte sådan sex för att varken skapa barn eller för att vara sexuellt aktiv.

Du kan fortsätta att skrolla förbi mina inlägg.
Citera
2020-02-18, 18:38
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Förutsatt att trädsåren hänger ihop med mordet så det kan vara så att GM i stegrande ursinne slagit till trädet ett par ggr innan han gav sig på BO. Har dock svårt att se BO som inaktiv givet hennes historia att ta till våld.
SD har (enligt P7: an väl?) uppgivit att det förekommit ett flertal handgemäng mellan honom och BO
Citat:

Så kan det ju också vara. Känns dock som att BO borde hunnit bli livrädd och springa därifrån medan han stod och misshandlade ett träd med någon form av medhavt vapen. Fast det kan ju ha gått väldigt fort såklart.

Min spontana känsla är nog ändå att trädet blev collateral damage under yvigt svingande.
Citera
2020-02-18, 18:47
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag har varit inne på exakt det där. Men nu tyder det på att vara planlagt. Kanske SD förstod att det skulle vara svårt att locka med henne till ett annat ställe, och om han exempelvis hade åkt ut på en utflykt med henne och att hon därefter aldrig kommit tillbaks så tänkte han säkert att det hade varit en ännu större risk utredningsmässigt. Men det kan också vara så att han hade en annan plan, som gällde den 11 maj. Men då misslyckades han med att locka med sig henne. Det var kanske efter det han fick idén att utföra det gömt bakom planket.

Ja precis,Och det är ju tillfället som gör tjuven och det stämmer säkert in på mördare också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in