2020-02-18, 14:38
Medlem
Mingla101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthisworld91
"Prince Kadjo,
c/o Valentin Kadjo
Flyglärargatan 7 lgh 1301
12836 Skarpnäck

Montaser Mahmoud Edris
Köpenhamnsgatan 16 lgh 1107,
16442 Kista

Bor hos Soad Abdelah Salem Edris och Mahmoud Hussein Ahmad Edris

De går att nå på 0736741881"

Bra att någon förmedlade detta. Har man inte bollar nog att stå för det man gjort finns det heller ingen anledning att lipa om man hängs ut.

Intervjun med sandföräldrarna var för övrigt bedrövlig - maken till snyftreportage, alltså. Fy fan för svensk media.

Så, vem ska ta dom då ?
Det verkar ju fattas en ilsken allmänhet, så ingen mobb.. ?
Citera
2020-02-18, 15:53
Medlem
Det där klippet där de intervjuade föräldrarna till den som misshandlade Liam, är det någon som har översatt vad föräldrarna svarade när SVT så lägligt "glömde" översätta vad som sades?
Citera
2020-02-18, 16:10
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Jag kan en del arabiska. På sista frågan "Varför rånade din son just en svensk" är svaret
- Han rånade en svensk eftersom samhället varit rasistiskt och inte stöttat honom. När man lever under dessa vidriga förhållanden och flytt från krig kan man helt enkelt inte hjälpa att det blir så här.

Citat:
Ursprungligen postat av popll
Okej tack! Schysst av dig.

Nu får jag lita på din översättning 😉 men det visar att dessa föräldrar inte förstår eller kan det vid såna brott.

De har dessutom bort hela sina liv i totalt annorlunda kultur så de kan nog inte ändras. Inte sonen heller.

Detta bevisar bara ännu mer att nån form av ”skamstraff” måste ges till föräldrarna. Det måste bli pinsamt för dem.

Kom igen nu din flöjt, du måste väl ändå inse att den översättningen var på skoj? Är något för bra för att vara sant, är det oftast det.
Citera
2020-02-18, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tojo
Kom igen nu din flöjt, du måste väl ändå inse att den översättningen var på skoj? Är något för bra för att vara sant, är det oftast det.
Jag vet inte. Men nån annan får gärna träda fram och översätta. Hon sa ju nåt
flöjt själv😙
Citera
2020-02-18, 17:52
Medlem
JayJayAdamss avatar
"Rånen handlar inte om att förnedra svenskar
Jag har under mina 10-tals år som polis i Järvaområdet (Rinkeby, Tensta, Husby) aldrig träffat på något rån med den orsaken, och de kollegor hos oss som utreder ungdomsrån känner inte heller igen den bilden. Då har vi ändå en erfarenhetsbank på hundratals rån tillsammans."

Skriver polisen Martin Marmgren i en debattartikel i Aftonbladet. Martin är även aktiv i Miljöpartiet.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/3JdPEP/ranen-handlar-inte-om-att-fornedra-svenskar

Samtidigt kunde man läsa en debattartikel i GP om hur en polis kallar en spade för en spade.

"Förnedringsrånen utförs oftast av invandrarkillar, det är fakta. Och att de här killarna hamnar i brottslighet beror på det stora flyktingmottagandet och misslyckad integration. För att vända utvecklingen behövs en åtstramad flyktingpolitik och slopad ungdomsrabatt för de här grova brotten, skriver Anders Karlsson, polisinspektör i Göteborg."

Resten ligger tyvärr bakom en betalvägg men om någon har GP får den personen gärna citera mer ur debattartikeln.

https://www.gp.se/debatt/f%C3%B6rnedringsr%C3%A5nen-%C3%A4r-en-konsekvens-av-f%C3%B6r-stor-asylinvandring-1.24175270
Citera
2020-02-18, 18:00
Medlem
Peyotedudes avatar
Vem är det mest fel på, gm eller rättsystemet som skyddar gm & pedofiler. Ta jagtlicence om ni inte redan gjort det.
Citera
2020-02-18, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Jag har under mina 10-tals år som polis i Järvaområdet (Rinkeby, Tensta, Husby) aldrig träffat på något rån med den orsaken, och de kollegor hos oss som utreder ungdomsrån känner inte heller igen den bilden. Då har vi ändå en erfarenhetsbank på hundratals rån tillsammans."

Skriver polisen Martin Marmgren i en debattartikel i Aftonbladet. Martin är även aktiv i Miljöpartiet.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/3JdPEP/ranen-handlar-inte-om-att-fornedra-svenskar

Samtidigt kunde man läsa en debattartikel i GP om hur en polis kallar en spade för en spade.

"Förnedringsrånen utförs oftast av invandrarkillar, det är fakta. Och att de här killarna hamnar i brottslighet beror på det stora flyktingmottagandet och misslyckad integration. För att vända utvecklingen behövs en åtstramad flyktingpolitik och slopad ungdomsrabatt för de här grova brotten, skriver Anders Karlsson, polisinspektör i Göteborg."

Resten ligger tyvärr bakom en betalvägg men om någon har GP får den personen gärna citera mer ur debattartikeln.

https://www.gp.se/debatt/f%C3%B6rnedringsr%C3%A5nen-%C3%A4r-en-konsekvens-av-f%C3%B6r-stor-asylinvandring-1.24175270

Den där miljöpartistiska polisen är full av skit. Blattarna har sedan många år tillbaka krigat mot svenskar systematiskt genom dominanskriminalitet, det finns avhandlingar på detta.

Vidare önskar jag att föräldrarna åkte på elände levererat av allmänheten. Det skulle sända rätt signaler till blatteföräldrar med kids som är ute och krigar.

Men eftersom svenskar är ett mycket svagt självhatande folk kommer ingenting att hända, inte ens en ond blick. Svenne tittar lydigt ned i backen medan hans söner duktigt suger i sig piss och gammelfarfar får leva som hemlös i en bil.

Extrapolera detta några år framåt, för det slutar inte här. Jag har haft rätt i 30 år och hoppas verkligen att jag börjar få fel snart.
Citera
2020-02-18, 18:34
Avslutad
Citat:

Det är väl ändå uppenbart att dom gör det? Att detta gör det?

Varför då ljuga? Vad hoppas polismannen uppnå?
Citera
2020-02-18, 18:41
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Det är väl ändå uppenbart att dom gör det? Att detta gör det?

Han verkar sugen på en politisk karriär för miljöpartiet. Förneka och förvrida sanningen. Kommer passa som handen i handsken hos miljömupparna.
Citera
2020-02-18, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
så du menar att ( om jag nu fattat rätt så är endast 1 av dessa 2 grabbar här med familj), vi kan lägga över grabbens straff på ena föräldern ?
Det hade varit bra !

Givetvis ska det få konsekvenser för föräldrarna. Dom har klart brustit i tillsyn och omsorgen över sitt barn.
På samma sätt som föräldrar blir skadeståndsansvariga när ungarna är ute och kastar sönder rutor borde föräldrarna hållas delvis ansvariga när ens barn kissrånar ett annat barn.
Citera
2020-02-18, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant

Citat:
Han verkar sugen på en politisk karriär för miljöpartiet. Förneka och förvrida sanningen. Kommer passa som handen i handsken hos miljömupparna.

Precis. Ett riktigt karriärsökande kräk som gör vadsomhelst, bara det främjar den egna framgången. Som så många andra, de flesta, politiker.

Hans avslut säger allt: ”Och det sista vi behöver just nu är att att rasistiska eller populistiska rörelser får vatten på sina konspirationsteoretiska kvarnar i onödan.”

För vissa är sanning lika med konspiration.
Citera
2020-02-18, 19:35
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Precis. Ett riktigt karriärsökande kräk som gör vadsomhelst, bara det främjar den egna framgången. Som så många andra, de flesta, politiker.

Hans avslut säger allt: ”Och det sista vi behöver just nu är att att rasistiska eller populistiska rörelser får vatten på sina konspirationsteoretiska kvarnar i onödan.”

För vissa är sanning lika med konspiration.

Visar klart att miljöpartister är olämpliga och odugliga som poliser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in