2020-02-18, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
]Ledsen att jag skriver till Dig...[/b]

Notknapparen här finns datumen.
Va? Nu förstår jag inte nånting. Vad ber du om ursäkt för?
Citera
2020-02-18, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
De borde själva ha hämtat in och häktat honom direkt utifrån de tidigare anmälningarna. Och beslagtagit mobil och kläder för analys.
Vi kan ju säga så här: det finns säkert en anledning att Springare & Co fick sparken från utredningen.
Citera
2020-02-18, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, just det.
Var det inte på ett vandrarhem? Och SD hade en UV-lampa?

Men det var nog inte hans fläck, utan tidigare gästers.

Helt klart att han gillar att lägga upp konstiga saker.

Och som anknyter till vad som kommit upp vid häktningsförhandlingarna.
Citera
2020-02-18, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Va? Nu förstår jag inte nånting. Vad ber du om ursäkt för?
Jag svarade annan men gick via Dig.
Citera
2020-02-18, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag svarade annan men gick via Dig.
Det FÅR man göra här. Du citerar någon som kommit med en uppgift (i detta fall jag), för att ge en annan användare samma uppgift. Det gör vi hela tiden här. Så fortsätt med det!
Citera
2020-02-18, 17:19
Medlem
Citat:
De borde själva ha hämtat in och häktat honom direkt utifrån de tidigare anmälningarna. Och beslagtagit mobil och kläder för analys.
Nu vet vi ju inte när anmälan kom in till polisen och SD kanske var där tidigt.
Citera
2020-02-18, 17:22
Medlem
Citat:
Vi kan ju säga så här: det finns säkert en anledning att Springare & Co fick sparken från utredningen.

Jo, flera. Så bittert för anhöriga.
Men jag finner åtminstone tröst i att hon knappast hade gått att rädda även om hon hittats efter skriken. 17 kraftiga slag mot huvudet går knappast att överleva. Som gav sprickor i ett träd?
Förstår dock inte detta med trädet. Var det slag som missade eller utdelades efteråt? Om hon stod mot trädet borde det ju vara alldeles smetigt av blod och annan substans?
Citera
2020-02-18, 17:30
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Det var något typiskt Davidsson över den situationen..
Och ja... HannaD följer med som någon vante, eller inte.. tror hon är väldigt delaktig i det SD gör.

Ja, jag har svårt att släppa henne helt gällande det hela. Nu vet vi också att han meddelade henne att han "raderade för fullt" när han var på väg in på dagens andra förhör.... Plus att åklagaren har lämnat det helt öppet för att någon mer kan vara inblandad.
Citera
2020-02-18, 17:31
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Jo, flera. Så bittert för anhöriga.
Men jag finner åtminstone tröst i att hon knappast hade gått att rädda även om hon hittats efter skriken. 17 kraftiga slag mot huvudet går knappast att överleva. Som gav sprickor i ett träd?
Förstår dock inte detta med trädet. Var det slag som missade eller utdelades efteråt? Om hon stod mot trädet borde det ju vara alldeles smetigt av blod och annan substans?

Märkena i trädet skulle kunna vara från "bakåtsvingen", tänker jag. Alltså när man tar sats med tillhygget uppåt/bakåt för att slå, och något är i vägen. (Om hon tex låg på marken vid trädet och han stod över henne.) Kan isf tyda på att slagen skett med stor kraft.
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2020-02-18 kl. 17:34.
Citera
2020-02-18, 17:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Kollade upp? Hur då? Han är ren som snö i belastningsregistret och han var ju inne på förhör i ett mordärende på sin älskarinna. Eller missförstår jag dig?

Han har trots allt varit anmäld 2 ggr av Lena.
När det gäller misshandelsanmälan jan 2018 så pågick förundersökningen i 8 mån, innan den lades ned.

Vi vet ju inte vad polisen registrerar och hur länge.
Polisen har många olika register i sitt system.

PMF=Polisens multifrågor:

https://forumbilder.com/images/2020/02/18/C288B5F9-9AD6-4755-A5AF-9D162B213DA7.jpg
Citera
2020-02-18, 17:35
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Det är jag säker på att det hade gjort om det hade funnits spår av sådant intresse hos mgm.

Och vad fasiken har ett sådant intresse med hur barnen kom till att göra?
Du är ju helt snedvriden i dina sexuella fantasier.
Du hyser så stark motvilja att se BO som sexuellt aktiv och att du helst ser att SD tvingat henne till sex.

Citat:
"Kanske har SD tvingat till sig sex.
Citat:
Porrsurfning på liknande siter?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-18 kl. 17:38.
Citera
2020-02-18, 17:36
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Hm, varifrån får du datumen?
Det enda jag kan hitta i stämningsansökan är HÖK på LW i samband med hennes försvinnande. Den är med för att visa hur passiv SD är i förhållande till andra som söker efter L*ena.

Just det.
Han ringer inte ens för att kolla om hon svarar.

Hur bra planerade du här SD?

Jag säger bara.
Det saknas en pusselbit i mannens hjärna.

Han kan inte sätta sig in i hur andra människor reagerar när någon är borta. De är OROLIGA. Han har fullt upp med sig själv. Att utplåna alla spår. Men glömmer viktiga saker som människor gör när de är OROLIGA.

De letar, de ringer, de frågar runt om någon sett något, hört något.

Edit:

Och det innefattar inte en egen liten utredning. Som innebär att man går in på någons enhet för att se vilka som hon har haft kontakt med på kvällen ( eller hur fasiken han kan ha gjort det enligt Medinsyn, kanske klockan 05.31?). Och inte heller att man går runt i grannskapet för att berätta sin version (och samtidigt höra vad de har sett)

Empatilös med sociopatiska och narcissistiska drag. Känns som man sagt det tusen gånger nu. Men nu har vi det svart på vitt.

Gällande inloggning:

Antingen har han lösenorden eller så har helt enkelt sett till att han kan fjärrkontrollera alla hennes enheter för längesen. Inga svåra saker direkt. Folk är bedrövliga på att försöka hålla sina datorer och telefoner skyddade, tyvärr!

Nötis: Pentagonporten är stängd igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in