2020-02-18, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Fup finns from tors att läsa på örebro tingsrätt. Har en dialog med dom nu kring att ge mig den digitalt. Håll tummarna

Och du skulle, till skillnad från alla andra som testat att överklaga TRs beslut om att enbart skriva ut den, få den digitalt därför att...?
Citera
2020-02-18, 15:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Förstår iaf inte varför de i okt 18 skulle sätta in det på målsägande.

Någon som har en tanke/förklaring?

HÖK är inte bara s.a.s framåt nät gäller att ta reda på i vilket område en mobiltelefon har befunnit sig under en viss tid eller med vilka andra telefoner en viss telefon har haft kontakt och när kontakten skedde.

”HÖK) som innebär att uppgifter om avsändare och mottagare av meddelanden hämtas in, vilka elektroniska kommunikationsmedel som befunnit sig i ett geografiskt område eller om en viss utrustning befunnit sig i ett visst geografiskt område. Uppgifter kan inhämtas för upp till sex månader tillbaka i tiden (se datalagring).

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Avlyssning
Citera
2020-02-18, 15:44
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Länk till stämningsansökan.
Bara skummat igenom den men nu ska jag lusläsa, tack!
Citera
2020-02-18, 15:45
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Kvinnlig intuition. Och kanske ett tips från rådgivande IT-forensiker som gick förbi och såg att SD var där på förhör?
Hehe.
Nåt som skulle sätta ytterligare krydda (går det?) var om LW,s besök på Vivalla polisstation 10 tim innan hennes hädanfärd var ämnat en polisman hon hade fått ihop det med. Fanns inte några catchingpoliser? Möörk var väl vän till SD?

Det har iaf hintats om att LW hade en särskilt betydelsefull relation hon ville måna om och därför skenbart drog sig tillbaka från SD under en tid.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-18 kl. 15:54.
Citera
2020-02-18, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Specificerades vilken dag?

I artikel hos NA för fyra dagar sedan sa Backman ”inom kort”. Vill minnas att det i en artikel från förra veckan också stod under nästa vecka.
Citera
2020-02-18, 15:49
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det var någon som skrev ett par sidor bakåt om att hoten började redan 2017

Ja, det framgår av stämningsansökan t ex på sidan 19 där det talas om inspelade samtal mellan LW och SD

Uppspelning av samtal mellan Lena Wesström och Stefan Davidsson
(ca 10 min) den 19 december 2016 (protokollbilaga Samtalsutskrifter sid 74-
77) till styrkande av att Stefan Davidsson hotat Lena Wesström med att
verkställa sina tidigare uttalade hot.

Uppspelning av samtal mellan Lena Wesström och Stefan Davidsson (ca
5 min) den 10 januari 2017 (tilläggsprotokoll 2 sid 160-163) till styrkande av
att Stefan Davidsson tidigare agerat våldsamt mot Lena Wesström.

Stämningsansökan
https://docdro.id/cBKn025

-------

Sammanfattning (raderas per automatik efter 60 dagar)
https://docdro.id/kE07lpg

Sammanfattning på issuu (uppdateras "löpande" till samma länkadress om/när tid finnes)
https://issuu.com/honan6/docs/mordet_p__lena
Citera
2020-02-18, 15:51
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Åklagarnas jävsinvändning har avslagits. Så lagmannen kommer sitta domare i målet.
Tack för det. Det vore väl skit om det skulle störa målet.
Citera
2020-02-18, 15:55
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Den hjälpsamma samariten som under helgen gjorde en polisanmälan om att det fanns hotfulla män i området kunde enkelt locka ut LW genom att han utlovat hjälpa henne med montering av en födelsedagscache till yngsta sonen?

Hon lämnar dörren på glänt för att hon inte tänkte vara ute många minuter eller för att hon ville ha sin mobil som togs av GM vid dörren?
Om yngste sonen kan intyga att hon lämnade hemmet frivilligt, så borde hon också ha sagt några ord till honom innan hon gick ut.
Därför tror jag att hon hade för avsikt att möta upp SD för att fixa en födelsedagscache.

Den lömske MGM glömde säkert heller inte att nämna "de obehagliga männen" i området; han ville ju inte att hon skulle råka illa ut...
Citera
2020-02-18, 15:56
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, då förstår jag.

Det är hemskt att tänka att L*ena verkat ha gått ut redan på en liknande vända, utan att det hände något. Har SD ens varnat henne för de farliga männen?

Hon är s.a.s avväpnad. Jag är övertygad att han har sagt något till henne (som nu inte går att spåra) som har gjort att hon inte bara öppnade, utan bjöd hem honom och följer med honom ut.

Därför varken tar hon skärmdumpar eller varnar andra att hon är ute med honom.

Sa hon något till barnen när hon gick?
Nä, dörren på glänt...

Så fruktansvärt...
Måste ha varit något riktigt hårt det där som är tillhygget.

Tror inte på hammare. Det skulle lämna mycket tydliga spår i en skalle. Men metall tänker jag på. Hårt nog att ge så distinkta spår i en trädstam. Inte vasst som en yxa, som skulle ge skarpa skador (inga flisor).

Jag tänker igen på något redskap för geocaching. Med metalldel. Som man kan svinga eller slå med.
Kanske går den att rengöra så bra att inga spår finns? Kedja? 3-4 cm bredd på den hårda biten.

Är den gömd med mobilen?
Något som en upphittare (städning ute) aldrig skulle kunna koppla ihop med ett mord?

Han varnade kanske henne genom att säga: "Ta med dig basebollträt med tanke på de där typerna jag såg häromdagen."
Citera
2020-02-18, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
HÖK är inte bara s.a.s framåt nät gäller att ta reda på i vilket område en mobiltelefon har befunnit sig under en viss tid eller med vilka andra telefoner en viss telefon har haft kontakt och när kontakten skedde.

”HÖK) som innebär att uppgifter om avsändare och mottagare av meddelanden hämtas in, vilka elektroniska kommunikationsmedel som befunnit sig i ett geografiskt område eller om en viss utrustning befunnit sig i ett visst geografiskt område. Uppgifter kan inhämtas för upp till sex månader tillbaka i tiden (se datalagring).

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Avlyssning

Den 26/8 19 sattes en:

HAK (hemlig avlyssnig) på Hanna

HÖK igen (hemlig övervakning) på målsäganden

Har för mig att det är det datumet som SD blev inplockad.

Avlyssning av Hanna är enkelt att förstå.

Men övervakning av LW igen... har det rört sig under månadernas gång och de vill se om även Hanna har tillgång (när SD är inlåst)?
Citera
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Ja, det framgår av stämningsansökan t ex på sidan 19 där det talas om inspelade samtal mellan LW och SD

Uppspelning av samtal mellan Lena Wesström och Stefan Davidsson
(ca 10 min) den 19 december 2016 (protokollbilaga Samtalsutskrifter sid 74-
77) till styrkande av att Stefan Davidsson hotat Lena Wesström med att
verkställa sina tidigare uttalade hot.

Uppspelning av samtal mellan Lena Wesström och Stefan Davidsson (ca
5 min) den 10 januari 2017 (tilläggsprotokoll 2 sid 160-163) till styrkande av
att Stefan Davidsson tidigare agerat våldsamt mot Lena Wesström.

Stämningsansökan
https://docdro.id/cBKn025

-------

Sammanfattning (raderas per automatik efter 60 dagar)
https://docdro.id/kE07lpg

Sammanfattning på issuu (uppdateras "löpande" till samma länkadress om/när tid finnes)
https://issuu.com/honan6/docs/mordet_p__lena

Tack,jag visste att jag hade läst det någonstans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kan vara som Du skriver att det var någon känsla om att något inte stämde men då är det väl ännu troligare att hon kollade upp vad det var för gök som kom dit. Tjänstefel annars tycker jag.
Kollade upp? Hur då? Han är ren som snö i belastningsregistret och han var ju inne på förhör i ett mordärende på sin älskarinna. Eller missförstår jag dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in