2020-02-16, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigVarghona
Du anmäler allt och alla och skapar band med någon coach. Därefter blir du erbjuden andra arbetsuppgifter och till slut kommer du att bli coach. De skiter i om du sitter och trycker en massa mess, utan det gäller att slicka röv och synas!

Bullshit, det har gått ut mejl om sådant förr i tiden. Då fick man söka jobbet helt enkelt.
2020-02-16, 15:34
Medlem
IvrigVarghonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mytomanico
Bullshit, det har gått ut mejl om sådant förr i tiden. Då fick man söka jobbet helt enkelt.

När hände detta senast och hur många coacher har slutat och dykt upp under tiden?
2020-02-16, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigVarghona
När hände detta senast och hur många coacher har slutat och dykt upp under tiden?

Omsättningen är inte särskilt hög alls vad gäller coacher. De har säkert sitt på det torra redan och jag betvivlar starkt att det räcker att "slicka röv" eller att göra sitt jobb, kalla det vad du vill, för att bli coach. Men det är ju lätt att sitta här och klaga hela dagarna. Skrämmande.
2020-02-18, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolina90
Hur lång tid tog det för er att få upp speeden per meddelande? Har precis börjat med detta och det går alldeles för långsamt för mig, även om jag är jättesnabb med tangenterna. Är liksom rädd att skriva samma saker som någon innan så vill läsa igenom så snabbt som möjligt vad som skrivits innan. Har ni nå tips? Hur noga läser ni igenom vad som tidigare skrivits?
Just nu känns detta sjukt ovärt då jag kanske får till typ 30 meddelanden i timmen, så det ger mig ju en riktigt kass timlön. För att ens få ut 5000 spänn i månaden måste jag ju sitta flera timmar om dagen?
Tips mottages gärna

Var noga med stavning osv första månaden.
Därefter kan du fan skita helt i.

Har arbetat till och från typ 2 år och jag skriver som en jävla idiot mestadels av tiden. Aldrig fått en enda tillsägelse av coacher annat än när jag var svinbäng och råkade bestämma träff med en gubbe.

Men det är bara skitsnack. Dom är på dig och jiddrar som fasiken ibland och ska vara hotfulla, stänger av ditt konto och får det att framstå som att du gjort världens problem som kan förstöra för hela företaget.

Kommer in ibland utan att ha skrivit på 1-2 månader, skriver som fan som en dåre och stavar fel på minst 3 ställen per meddelande men dom tycks inte bry sig nämnvärt, så länge du tjänar in deras pengar så är dom glada.

Anledningen till den hårda fasaden från coacher är dels att dom hatar sitt jobb, hatar sig själva och hatar dig, dom är där för pengarna precis som dig och genom att skrämma skiten ur småbarn som söker jobbet så sållar man ut dom som ändå inte kommer leverera några slantar och hindrar eventuella hot.

Angående att du skriver snabbt men ändå inte får iväg meddelanden - är det din fantasi som tryter eller vad är det som är så svårt?
Använd massa stödord som pressar ut antalet tecken. "Haha, vad fin du är asså du är verkligen underbara tihi! - där har du typ ett halv meddelande klart.
Dessa gifta, kåta svin till män som skriver är desperata nog att betala 15 spänn per meddelande för att få skriva med en 18-årig kåt tjej. Vem som helst kan räkna ut att de faktiskt inte kräver särskilt mycket till svar, får de dåligt svar hoppar de över till nästa brud ändå och fortsätter. Det är ett beroende för många av dom och en flykt från vardagen.

Hur många ord skriver du per minut? Ligger du på 100+ WPM bör du inte ha några svårigheter att få iväg 100 i timmen om det är bra med meddelanden.
Det är ju dock den 18 februari = lönen är slut så att du inte får iväg mer än 30 är ganska logiskt, inte sant?
Det du kan göra är att bygga din egen kö genom bra meddelanden isåfall, men det skiter man ju i.
Senast redigerad av vossibop 2020-02-18 kl. 15:40.
2020-02-18, 15:53
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vossibop
Var noga med stavning osv första månaden.
Därefter kan du fan skita helt i.

Har arbetat till och från typ 2 år och jag skriver som en jävla idiot mestadels av tiden. Aldrig fått en enda tillsägelse av coacher annat än när jag var svinbäng och råkade bestämma träff med en gubbe.

Men det är bara skitsnack. Dom är på dig och jiddrar som fasiken ibland och ska vara hotfulla, stänger av ditt konto och får det att framstå som att du gjort världens problem som kan förstöra för hela företaget.

Kommer in ibland utan att ha skrivit på 1-2 månader, skriver som fan som en dåre och stavar fel på minst 3 ställen per meddelande men dom tycks inte bry sig nämnvärt, så länge du tjänar in deras pengar så är dom glada.

Anledningen till den hårda fasaden från coacher är dels att dom hatar sitt jobb, hatar sig själva och hatar dig, dom är där för pengarna precis som dig och genom att skrämma skiten ur småbarn som söker jobbet så sållar man ut dom som ändå inte kommer leverera några slantar och hindrar eventuella hot.

Angående att du skriver snabbt men ändå inte får iväg meddelanden - är det din fantasi som tryter eller vad är det som är så svårt?
Använd massa stödord som pressar ut antalet tecken. "Haha, vad fin du är asså du är verkligen underbara tihi! - där har du typ ett halv meddelande klart.
Dessa gifta, kåta svin till män som skriver är desperata nog att betala 15 spänn per meddelande för att få skriva med en 18-årig kåt tjej. Vem som helst kan räkna ut att de faktiskt inte kräver särskilt mycket till svar, får de dåligt svar hoppar de över till nästa brud ändå och fortsätter. Det är ett beroende för många av dom och en flykt från vardagen.

Hur många ord skriver du per minut? Ligger du på 100+ WPM bör du inte ha några svårigheter att få iväg 100 i timmen om det är bra med meddelanden.
Det är ju dock den 18 februari = lönen är slut så att du inte får iväg mer än 30 är ganska logiskt, inte sant?
Det du kan göra är att bygga din egen kö genom bra meddelanden isåfall, men det skiter man ju i.
Perfekt att du kom in i tråden såhär dags!
Jag har en fråga angående min lön och det står såhär.
Totalt: €37.40

Sedan står det under
1.00 Unpaid invoice xxxx (summa)

Den ena invoicen ligger på under 10 euro och den andra mellan 20-40, betyder det att jag kommer få allt i ihopslungat? På lördagen? Förstår inte riktigt.
2020-02-18, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Perfekt att du kom in i tråden såhär dags!
Jag har en fråga angående min lön och det står såhär.
Totalt: €37.40

Sedan står det under

Den ena invoicen ligger på under 10 euro och den andra mellan 20-40, betyder det att jag kommer få allt i ihopslungat? På lördagen? Förstår inte riktigt.

Du får endast utbetalt om du har tjänat ihop över 50€, allt samlas veckovis till du når 50€ då betalar de ut din lön.
Så det kommer fortsätta stå unpaid invoice till du når din totala meddelandekvot på 50€.

Kriga på lite mer och försök ligga på 420+ meddelanden per vecka så kan du få ut varje vecka som du kan storhandla för så du kan spara lite av dina andra intjänade pengar om du har det

Alla är hjärtligt välkomna att PMa vid frågor kring detta. Vill ej outa mig för mycket och vill inte synas i denna smutsiga tråd.
Det bästa man kan göra om man har detta jobb är att gömma sig i skuggorna och inte lägga för mycket tid på att läsa här och förena sig med andra vilsna själar som arbetar med detta.
2020-02-18, 19:07
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Du får endast utbetalt om du har tjänat ihop över 50€, allt samlas veckovis till du når 50€ då betalar de ut din lön.
Så det kommer fortsätta stå unpaid invoice till du når din totala meddelandekvot på 50€.

Kriga på lite mer och försök ligga på 420+ meddelanden per vecka så kan du få ut varje vecka som du kan storhandla för så du kan spara lite av dina andra intjänade pengar om du har det

Alla är hjärtligt välkomna att PMa vid frågor kring detta. Vill ej outa mig för mycket och vill inte synas i denna smutsiga tråd.
Det bästa man kan göra om man har detta jobb är att gömma sig i skuggorna och inte lägga för mycket tid på att läsa här och förena sig med andra vilsna själar som arbetar med detta.
Jaha, så mina unpaid invoices kommer inte adderas med min senaste "totala" lön då alltså?
2020-02-18, 21:59
Medlem
Hej! Hade tänkt börja jobba lite på Jobba Hemifrån vid sidan om mina studier.

Men när jag läste sekressavtalet med High Solutions står det att man kan bli betalningsskyldig på upp till en miljon kronor. Någon som blivit det och vad bör man undvika för att inte bli det? Vill nog inte ta jobbet med detta i åtanke.

Och ska man skicka in sitt ID? Vill inte på något sätt få några krav efter mig rent ekonomiskt. Då tar jag nog livet av mig.
Senast redigerad av Krillekan 2020-02-18 kl. 22:19.
2020-02-18, 22:55
Medlem
Kan man hitta på saker om sig själv, typ vad man heter och bor eller liknande? Eller ska man helt och hållet hålla sig borta från det?
2020-02-18, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Jaha, så mina unpaid invoices kommer inte adderas med min senaste "totala" lön då alltså?

När alla unpaid + veckans lön nått 50€ tillsammans får du den utbetald.
2020-02-19, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekan
Kan man hitta på saker om sig själv, typ vad man heter och bor eller liknande? Eller ska man helt och hållet hålla sig borta från det?

Det där att du ska betala skadestånd är bara skitsnack, vilken domstol tror du skulle döma till deras fördel med tanke på deras arbetssätt?
Ska du ansöka så måste du såklart skicka in ditt riktiga namn adress och ID. Hur ska du annars få din lön utbetald?

Alla vi som jobbar där har genomgått denna process och ingen har blivit dömd till böter eller annat, avstängd för man misskött sig på sin höjd.
2020-02-19, 01:24
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
När alla unpaid + veckans lön nått 50€ tillsammans får du den utbetald.
Ok. Tack för din hjälp!

På lördagen va?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in