Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Ja orsaken till "panikraderandet" kan ha varit något helt annat än att dölja saker som hade med mordet att göra.
Det intressanta nu är alibit. Jag tror inte att det så töntigt, som någon föreslog tidigare, att han har alibi mellan till exempel 21-23 men inte mellan 23 till klockan 1. Ett sådant "alibi" är ju nästan som ett erkännande, bättre än så måste försvaret ha skrapat fram.
Varje människa förstår att om man döljer något för polisen, så kastar det omedelbart skugga över en. Även om detta i sig inte är "hårda" bevis, så vet SD med all sannolikhet att (om) detta upptäcks så är det graverande. Jag är säker på att han vet att det kommer att upptäckas mao.
Det säger mig, att det han har att dölja är värre än att det upptäcks att han raderar och skriver över. Att han inte har gjort detta tidigare beror på att han tror att han försöker visa att han "hjälper" polisen genom att "ärligt" visa sin mobil.
I själva verket har han förmodligen raderat texter (gissar jag) som gör att det ser ut som att den sista kontakt han hade med henne var 23.01, vilket han tror ska cleara honom.
Det han har visat är säkert helt oskyldig konversation, inget om att de ska ses eller något annat. Gissar.