2020-02-18, 10:38
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade
Hatet bara ökar och ökar mot folk som är feminister, vad har det gjort som provocerar människor så mycket?

Dom vill inget illa ju.
Dom vill bara ha det jämställt mellan kvinnor och män, det är väl bra?

Digerdöden ville heller inget illa.

Trots detta gjorde digerdöden stor skada på Europas befolkning.
Citera
2020-02-18, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klownface
Haha hade ett gammalt KK som var feminist (som verkade gå igång på att man var öppet nationell ) och såg samma sak när hon gick på möte. Hon sa att det mest var skitsnack om män på dessa möten och att hon skulle sluta gå för det var för dumt och oseriöst. Kan tillägga att jag träffade vissa av hennes vänner och dom hade uppenbara psykiska problem allihop, henne inräknat (mådde dåligt för hon växte upp utan en närvarande far osv). Gissar att de flesta feministmöten kryllar med identitetsvänsterfolk och andra jon som måste hata av sig sin frustration över sitt eget liv
min kvinna har en del suspekta bekanta, vid ett tillfälle var två av dessa hembjudna till henne och jag
fick instruktioner av henne innan. Du skulle ha sett vilka typer kvinnan hade grönt hår, "mannen" som insisterade på att kallas för Ulla-Jörgen var en typisk hipster. Bägge var så klart veganer samt hatade
SD. Min kvinna hade sina naglar inpressade i mitt lår under hela tiden vi drack kaffe och lyssnade på deras dravel.
Citera
2020-02-18, 10:55
Medlem
Klownfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
min kvinna har en del suspekta bekanta, vid ett tillfälle var två av dessa hembjudna till henne och jag
fick instruktioner av henne innan. Du skulle ha sett vilka typer kvinnan hade grönt hår, "mannen" som insisterade på att kallas för Ulla-Jörgen var en typisk hipster. Bägge var så klart veganer samt hatade
SD. Min kvinna hade sina naglar inpressade i mitt lår under hela tiden vi drack kaffe och lyssnade på deras dravel.

Haha jag tycker det är intressant när man träffar sådant folk för man märker direkt att det är dom det är fel på. Det är alltid samma typ av människor; folk som mår psykiskt dåligt och är veganer som gillar "artsy" grejer, älskar kommunism men orkar inte läsa historia och lyssnar på den konstigaste musiken dom kan hitta bara för att det är coolt. dvs självutnämnda unika snöflingor men egentligen är dom globalisternas största offer, dom svagsintaste som tog pk-regimens budskap till sig lite för hårt och tror själva att dom gör uppror mot något när dom i själva verket är rena sharia-poliserna i PK/kulturmarxismens/globalismens namn
Citera
2020-02-18, 11:07
Medlem
För att feminismen gått från att vara en rörelse som förespråkar jämlikhet till att bli en kulturmarxistisk organisation, med allt vad det innebär.
Citera
2020-02-18, 11:09
Avstängd
Jo precis. Jag förstår mig inte heller på hatet. De flesta verkar vara feminister när man väl frågar dem men få vill kalla sig för det.

"Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män och där feminismen verkar för kvinnors politiska, ekonomiska och sociala rättigheter."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Feminism

De verkar tro att om någon kommer med ett förslag så måste alla andra hålla med om det förslaget. De verkar ha svårt att ta in att man kan ha olika infallsvinklar och fortfarande vara feminist och att man inte måste hålla med om någonting utöver definitionen här över för att, per definition, vara feminist. Sen verkar folk tänka att man ska sluta kalla sig feminist bara för att man uppnått ett stadie med samma politiska rättigheter.

Jag vill jämföra det med strävan efter demokrati och att vara pro-demokrati. Det finns en massa olika förslag på vilken typ av demokrati som är den mest demokratiska och hur man ska nå dit. Når man dit så slutar man inte kalla sig pro-demokrati eller säger saker som "jag skulle aldrig kalla mig pro-demokrati. Jag tycker representativ demokrati är skit! Det är bättre om alla får rösta vid varje enskild fråga" eller liknande.
Senast redigerad av enhalvboj 2020-02-18 kl. 11:16.
Citera
2020-02-18, 11:14
Medlem
Farligfrukts avatar
Personligen tycker jag feminism är med bara en bra sak. Men kan tänka mig varför de är så ”hatat” är för dom extrema utger sig oftast för att vara manshatande kvinnor. All form av extremist är oroväckande!
Citera
2020-02-18, 11:38
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Hatet bara ökar och ökar mot folk som är feminister, vad har det gjort som provocerar människor så mycket?

Dom vill inget illa ju.
Dom vill bara ha det jämställt mellan kvinnor och män, det är väl bra?

Trams, de vill inte ha det jämställd. Jag skulle aldrig kalla mig feminist även om jag tycker att det ska vara rättvist mellan könen. Dvs om jag och en tjej har samma arbetsuppgifter och presterar likvärdigt och har ungefär samma bakgrund så ska vi ha lika lön. Även samma förutsättningar generellt.

En feminist i sverige är någon som skiter i kompetens och vill kvotera in folk utan att de har utbildning, kompetens eller erfarenhet. De behöver inte ens vilja jobba med det men de står inte ut om det sitter 5 män i en bolagsstyrelse även om de gör det bra. Då ska 2 eller helst 3 bort och ersättas av kvinnor. Spelar ingen roll om de kan något eller inte.

Det gäller samma sak i skolan och i vardagslivet. En feminist blir galen om en flicka bär rosa kläder och har smink även om det är hennes egna val. Då är det samhället som korrumperat henne
Citera
2020-02-18, 11:57
Medlem
Citat:
Vad jag vet så står inte vanliga feminister för något radikalt.

https://www.youtube.com/watch?v=byQhV-_1GXs

https://www.youtube.com/watch?v=OBcwZ0Foqss
Citera
2020-02-18, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Jo precis. Jag förstår mig inte heller på hatet. De flesta verkar vara feminister när man väl frågar dem men få vill kalla sig för det.

"Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män och där feminismen verkar för kvinnors politiska, ekonomiska och sociala rättigheter."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Feminism

De verkar tro att om någon kommer med ett förslag så måste alla andra hålla med om det förslaget. De verkar ha svårt att ta in att man kan ha olika infallsvinklar och fortfarande vara feminist och att man inte måste hålla med om någonting utöver definitionen här över för att, per definition, vara feminist. Sen verkar folk tänka att man ska sluta kalla sig feminist bara för att man uppnått ett stadie med samma politiska rättigheter.

Jag vill jämföra det med strävan efter demokrati och att vara pro-demokrati. Det finns en massa olika förslag på vilken typ av demokrati som är den mest demokratiska och hur man ska nå dit. Når man dit så slutar man inte kalla sig pro-demokrati eller säger saker som "jag skulle aldrig kalla mig pro-demokrati. Jag tycker representativ demokrati är skit! Det är bättre om alla får rösta vid varje enskild fråga" eller liknande.

Dom har samma rättigheter men blir aldrig nånsin nöjda.
Citera
2020-02-18, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klownface
Haha jag tycker det är intressant när man träffar sådant folk för man märker direkt att det är dom det är fel på. Det är alltid samma typ av människor; folk som mår psykiskt dåligt och är veganer som gillar "artsy" grejer, älskar kommunism men orkar inte läsa historia och lyssnar på den konstigaste musiken dom kan hitta bara för att det är coolt. dvs självutnämnda unika snöflingor men egentligen är dom globalisternas största offer, dom svagsintaste som tog pk-regimens budskap till sig lite för hårt och tror själva att dom gör uppror mot något när dom i själva verket är rena sharia-poliserna i PK/kulturmarxismens/globalismens namn
Här i Malmö håller de till vid Möllevångstorget, jag och några kompisar gick till en bar där och jag hade min Trumpkeps på mig, jävlar vilket gnäll där var.
Citera
2020-02-18, 12:11
Medlem
Citat:
Vad jag vet så står inte vanliga feminister för något radikalt.

Vad har "vanliga" feminister gjort för att rensa upp i feministträsket?

Ska feminism ses som något annat än en ideologi baserat på hat, så är det en nödvändighet att de "vanliga" rensar upp. Det gälleralla rörelser, står du inte upp emothat inom din rörelse så är du en av hatarna. Det går inte attskylla ifrån sig.
Citera
2020-02-18, 12:15
Medlem
Opaques avatar
Jäkla skillnad på Feminist och feminist.

De som är hatade (Med all rätt) är den lilla radikala högljudda kryptokommunistiska skaran som delar in hela befolkningen i olika stadier av privilegium med hjälp av verktyget Intersektualismen. Det är ett tvärkorkat system som delar in befolkningen i hudfärg,kön och sexualitet för att till slut peka ut dem som sitter längst upp i en tänkt pyramid och som är ansvarig för att utöva förtyck på de som ligger under i pyramiden. Det finns således en majoritet offer som blir förtryckta. Under alla omständigheter så är de på toppen av pyramiden alltid vita,medelålders män som har det hyfsat gott ställt, och att det borde inte vara så.Därför försöker man strippa den gruppen från sina privilegier och omfördela den till den övriga pyramiden.
Således liknar den radikala feminismens världsbild som en sorts bolsjevistisk revolutionsgarde precis som den var under tiden före sovjetrevolutionen.

Ett gäng virrpannor som säger sig kämpa för absolut rättvisa.Att de själva ständigt ger uttryck för rasism och sexism i maktspelet spelar inte så stor roll i det hela.Huvudsaken är att angripa alla fiender till intersektualism genom att kategorisera dem som alt right, nazister,kvinnohatare och dyl.
Senast redigerad av Opaque 2020-02-18 kl. 12:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in