2020-02-18, 01:17
Avstängd
Ksenia74s avatar
Jag kan tycka på ett sätt att det är bra att det filmades och visas för ungdomar hur det kan gå om man inte är mer fokuserad och laglig i trafiken .
Citera
2020-02-18, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mannheimer83
Sett övervakningskamera nu, de valde fel fil, och hann inte byta fil i den höga hastigheten de kom i. Såg inte trevligt ut!

Länk

Exakt vad jag antog från början. I USA har de ”water barrels” exakt för att förhindra att man kan köra rakt in och krocka så.
Citera
2020-02-18, 01:31
Medlem
Är det blod man ser? Bilen är helt förstörd så hemskt usch undra om de hann tänka något sekunden innan allt skedde
Citera
2020-02-18, 01:31
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Vilken sjuk människa, som går fram och filmar

Kanske gör man det om man på något sätt hela tiden har varit intresserad av att döda en eller två av männen i bilen...
Citera
2020-02-18, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Jag kan tycka på ett sätt att det är bra att det filmades och visas för ungdomar hur det kan gå om man inte är mer fokuserad och laglig i trafiken .
Det kan jag hålla med om, nyttan att visa i avskräckande exempel. Inga detaljer som kan identifiera offren dock, utan mer fokus på bilens skick, och vetskapen om att alla passagerare i bilen omkom... Dra någon nytta och lärdom av det inträffade.
Jag passerar ofta precis där olyckan inträffade, och håller man hastighetsbegränsningen någorlunda, och anpassar hastigheten efter rådande omständigheter, så händer inte en sån här olycka. Inte en chans.
Jag ska definitivt diskutera denna olycka med min 17-åriga son, som precis börjat övningsköra.
Citera
2020-02-18, 01:38
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammets50
Är det blod man ser? Bilen är helt förstörd så hemskt usch undra om de hann tänka något sekunden innan allt skedde

Det är som tidigare nämnts bromsvätska
Citera
2020-02-18, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Skärp er nu för helvete! Vi hoppades alla på att det skulle vara fyra gängkriminella brushor från orten som självsanerade sig men nu var det tydligen tre tjejer i bilen som strök med. Tjejer är inte per definition oskyldiga och laglydiga men statistiken är ganska tydlig, det är killarna som ställer till jävelskap. Att inga oskyldiga drabbades är bara trams.

Meh, dra inte upp statistik utan att hänvisa till den, även om du kanske statistiskt har rätt bestyrker den inte någons oskyldighet eller skyldighet.

Kvinnor är bra på att manipulera och sitter ofta vid sidan av, att inte vara ”kapten” av en handling gör dem inte oskyldiga.

Att sätta sig i en bil med en ung man, som dessutom kan vara straffad tidigare, är i sitt sätt ett eget val och därmed kommer en viss skyldighet.

De var helt enkelt obotligt dumma, vilket de nu får sota för.
Citera
2020-02-18, 02:41
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Hela Göteborg är livsfarligt att köra i nu när dom bygger om överallt, konstigt att inte fler olyckor sker hehe.
Ja det är väl Sveriges jobbigaste stad att köra bil i nuläget kanske?
Citera
2020-02-18, 03:18
Bannlyst
Det sket sig verkligen åt helvete för dessa.
Undrar dock hur lemlästade kropparna kunde ha varit.
Någon som vågar spekulera i det kanske?
Citera
2020-02-18, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apartheid
Seriöst? Går deras anhöriga ut mitt på E6 för att lägga rosor och sörja? När det är mörkt... Blir ju inte förvånad om dödssiffran stiger. Tur att polisen har lite vett iaf. Det duger inte att stå bredvid eller precis ovanför på bron och sörja? De måste stå mitt i vägen?
ja snacka om idioti varför gör man det i rusningstrafik om inte annat.
(dom va där ute redan vid 1600)
Citera
2020-02-18, 04:52
Medlem
Någon har skrivit på Elma*s instagram att den som filmade, tydligen filmade huvudet på någon av de avlinda på nära håll?? Seriöst så himla vidrigt och respektlöst
Citera
2020-02-18, 05:12
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammets50
Någon har skrivit på Elma*s instagram att den som filmade, tydligen filmade huvudet på någon av de avlinda på nära håll?? Seriöst så himla vidrigt och respektlöst

Jo det har jag vidhållit hela tiden det syntes tydligt på youtubevideon som togs bort, jävla idiot säger jag bara hoppas någon filmar när han får stryk i fängelset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in