2020-02-17, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Lena blev inte mördad för varken sin starka självkänsla eller mod att ta sin del av ansvar inför HD, hon blev mördad för Stefans REAKTION på hennes ärlighet/erkännande.

Det innebar att Han skulle behöva vara ärlig och ta sitt ansvar för lögner och otrohet gentemot sin hustru HD.

Att LW ville "städa bordet" visste SD, länge, och han hade själv möjligheten att rakryggat göra så som man. Ta sitt ansvar. Det kanske hade förhindrat skilsmässan?

HDs reaktion insåg han troligtvis på förväg, han hade som make djupt bedragit sin hustru och serverat otaliga lögner under flera år. Vilket Svek!

"There is no such thing as a free lunch"
https://en.wikipedia.org/wiki/There_ain%27t_no_such_thing_as_a_free_lunch

VEM skulle Du bli mest besviken/förbannad på?
Du beskriver Lenas avslöjande inför Hanna i förföriskt positiva ordalag. Jag vet inte varför det skulle tyda på mod, Lena riskerade väl inget för egen del?
Med tanke på att hon uttryckt att hon nu hade övertaget, låter det snarast triumferande.

Från stämningsansökan, sid 7:
"Vittnesförhör med Stefan Albinsson (förhörsbilaga 4A) angående vad Lena
Wesström berättat för honom om hennes och Stefan Davidssons relation, om
hot från Stefan Davidsson som Lena Wesström visat på sin telefon samt
angående hur Lena Wesström i maj 2018 berättat för Stefan Albinsson att det
nu var hon som hade övertaget över Stefan Davidsson bl a till styrkande av att
Stefan Davidsson uttalat hot mot Lena Wesström samt att Stefan Davidsson
haft motiv till gärningen."
Citera
2020-02-17, 23:31
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Hon kan ha bundits vid trädet.

Inte omöjligt, men tror inte L skulle gå med på att sittande bli bunden vid ett träd. Om man tänker sig ett sexuellt scenario "borde" väl stående varit ett mer troligt scenario? Håller dock med om hon satt ner med ryggen mot trädet/eken så gjorde hon det INTE frivilligt.
Senast redigerad av Enorm 2020-02-17 kl. 23:38.
Citera
2020-02-17, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Fy, vad hemskt att se märkena i trädet. Har fn-skapet haft med sig hammare, spik och rep för att låtsas hjälpa till att fästa en cache i trädet, men istället fäster han LW där genom att binda henne sittandes med stammen mot ryggen och hon tvingas se honom i ögonen när han slår kraftfullt, långsamt och kontrollerat för att hon ska få lida i flera minuter?

Då undrar jag om han har försökt våldta henne! Eller lyckats, med tanke på besudlingen. Visst, han kan
ha skött det i efterhand men det verkar inte lika troligt.
Citera
2020-02-17, 23:39
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Fy, vad hemskt att se märkena i trädet. Har fn-skapet haft med sig hammare, spik och rep för att låtsas hjälpa till att fästa en cache i trädet, men istället fäster han LW där genom att binda henne sittandes med stammen mot ryggen och hon tvingas se honom i ögonen när han slår kraftfullt, långsamt och kontrollerat för att hon ska få lida i flera minuter?
Han har slagit på låg höjd och har gissningsvis bundit fast henne för att själv slippa skador.
De skrik som har hörts i omgångar kan hon ha gett ifrån sig under förberedelsen.
Ofattbart grymt oavsett hur det gick till; minst 17 kraftfulla slag visar på stark beslutsamhet att förgöra henne.
Citera
2020-02-17, 23:44
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Då undrar jag om han har försökt våldta henne! Eller lyckats, med tanke på besudlingen. Visst, han kan
ha skött det i efterhand men det verkar inte lika troligt.
Ja, stämningsansökan kan tolkas som att det här är åklagaren Åsa Hidings teori. Problemet är väl bara att hon inte kan koppla SD till brottet. Varken via vittnesiakttagelser eller via den ovanligt omfattande tekniska bevisningen.
Senast redigerad av Draifos 2020-02-18 kl. 00:31.
Citera
2020-02-17, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Två saker är intressanta tycker jag.

Dels det du skriver.
Men om det är en integritetsfråga så borde han också motivera vems integritet han vill skydda och varför den är så viktig i just det här fallet.

Är det polisernas integritet han vill skydda?
Det är lätt att tro att det handlar om att så gott det går mörka alla fel som gjordes i början av utredningen.

Annars kan det möjligen röra sig om integriteten för offret, mördaren, vittnena, eller de anhöriga.
Har jag missat någon?

Jag skulle gärna vilja veta vems integritet som ligger honom så varmt om hjärtat att han, som det verkar godtyckligt, vill begränsa allas lika rättigheter enligt offentlighetsprincipen. Alla rättegångar och mycket man kan ta reda på genom offentlighetsprincipen kan på olika sätt vara kränkande för någons integritet. Det ligger i sakens natur och det får vi leva med för att kunna ha insyn i vad myndigheter pysslar med.

Den andra frågan är ekonomi.
Offentlighetsprincipen ska gälla lika för alla, inte bara för dem som har god ekonomi.
(din fetning & min fetning)
Detta är i mina ögon mycket viktigt!
Det går nämligen inte att helt utesluta att lagmannen Björn Lindén i själva verket ägnar sig åt 'kamaraderi'.

Genom sitt sätt att formulera sig, vagt och ospecifikt, har BL/Örebro TR låtit många av oss få uppfattningen att man vill skydda t ex Lena W:s namn och rykte, åtminstone initialt. Fast med tanke på hur uselt det polisiära arbetet var inledningsvis, kan man lätt tänka sig att BL/Ö TR vill skydda enskilda polisers integritet. Att tänka så är inte att vara konspiratorisk i överkant.
BL:s motivering ("integritetsskyddsaspekt") är ihålig sett ur ett strikt tjänstemannamässigt perspektiv. Anser jag.

En enskild persons ekonomi skall inte vara avgörande för möjligheten att innan en huvudförhandling inleds, kunna ta del av utredningsmaterialet. Där håller jag fullständigt med dig!
Min önskan är att tråden kan få tag på FUP och om det ev blir i pappersform, nån duktig flashbackare kan få de viktigaste delarna skannade asap.
Det blir i så fall bragdmedalj för den prestationen!
För att inte tala om vilken lång näsa vi då sätter på lagman Björn Lindén och Örebro TR..
Citera
2020-02-17, 23:51
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Han har slagit på låg höjd och har gissningsvis bundit fast henne för att själv slippa skador.
De skrik som har hörts i omgångar kan hon ha gett ifrån sig under förberedelsen.
Ofattbart grymt oavsett hur det gick till; minst 17 kraftfulla slag visar på stark beslutsamhet att förgöra henne.

Vid närmare eftertanke kan hon varit bunden stående, och efter första slagen segnat ner och därav resulterat i de märken som syns på trädet. GM fullföljer sitt raseri samtidigt som Daalan hör skriket...
Citera
2020-02-17, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, stämningsansökan kan tolkas som att det här är åklagaren Åsa Hidings teori. Problemet är väl bara att hon inte kan koppla just SD till brottsplatsen. Varken via vittnesiakttagelser eller via den ovanligt omfattande tekniska bevisningen.

Vi får väl se om hon fixar det! Jag är något mer optimistisk än du. Tror att GM har gjort misstag.
Citera
2020-02-17, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Vid närmare eftertanke kan hon varit bunden stående, och efter första slagen segnat ner och därav resulterat i de märken som syns på trädet. GM fullföljer sitt raseri samtidigt som Daalan hör skriket...

Är det inte mer troligt att hon börjar skrika när hon inser att han tänker binda henne? Då får vi de utdragna skrik det har talats om tidigare. När slagen väl kommer orkar man nog inte skrika i flera minuter. Alternativt att han våldtar henne och hon då börjar skrika.
Citera
2020-02-18, 00:03
Medlem
Citat:
Tror som du. Hon dör nog rätt omgående av de kraftfulla slagen. Ångestskriken tillhör säkert förberedelsen och den stund hon har på sig att inse sitt kommande öde. Till slut insåg hon, men försent, att hon lekte med elden, och den skulle förtära henne. Vilken vansinnig ångest, skulle nog själv svimmat av skräck innan jag väl dog.
Citera
2020-02-18, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Du beskriver Lenas avslöjande inför Hanna i förföriskt positiva ordalag. Jag vet inte varför det skulle tyda på mod, Lena riskerade väl inget för egen del?
Med tanke på att hon uttryckt att hon nu hade övertaget, låter det snarast triumferande.

Från stämningsansökan, sid 7:
"Vittnesförhör med Stefan Albinsson (förhörsbilaga 4A) angående vad Lena
Wesström berättat för honom om hennes och Stefan Davidssons relation, om
hot från Stefan Davidsson som Lena Wesström visat på sin telefon samt
angående hur Lena Wesström i maj 2018 berättat för Stefan Albinsson att det
nu var hon som hade övertaget över Stefan Davidsson bl a till styrkande av att
Stefan Davidsson uttalat hot mot Lena Wesström samt att Stefan Davidsson
haft motiv till gärningen."

Jag tycker nog att erkänna att man gjort fel, särskilt då detta, kräver trots allt visst mod. Hur kommer det sig annars att det är så många som har problem med detsamma?

Att SD har tagit större risker borde normalt inneburit större tröskel som förhindrat honom? Men icke. Det tycks ha varit helt bekymmerslöst att kliva över den, som om den inte ens fanns. Som om HD och barnen inte var värda mer Respekt.

Som jag tidigare sagt ".... nothing as free lunches"

EDIT. LW och SD lägger troligtvis olika betydelse i ordet "övertag". För LW tolkar jag det som mer kontroll över sitt liv/situation, än över en annan person som är mer SDs mening enligt mig.
Senast redigerad av Remark 2020-02-18 kl. 00:35.
Citera
2020-02-18, 00:16
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Är det inte mer troligt att hon börjar skrika när hon inser att han tänker binda henne? Då får vi de utdragna skrik det har talats om tidigare. När slagen väl kommer orkar man nog inte skrika i flera minuter. Alternativt att han våldtar henne och hon då börjar skrika.

Mycket troligt. Tror dock INTE GM har ejakulerat efter eller under dådet som det spekulerats i. Det skulle innebära ett s.k sexualmord vilket man inte debuterar vid en ålder av 44 år. Mördarens raseri har INTE präglats av sexuell karaktär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in