2020-02-17, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Herregud så du far iväg. Frågan är vilken kvinna du beskriver ty det är absolut inte Lena Wesström.

Att våra uppfattningar är väsensskilda vet jag. Svara på frågan istället!
Citera
2020-02-17, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Varifrån kommer bilderna i ABs artikel?
De borde komma från förundersökningsprotokollet.
Citera
2020-02-17, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
De borde komma från förundersökningsprotokollet.
Jo, har vi FUPen redan, eller? AB har tydligen den?
Citera
2020-02-17, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Har SD alibi så är väl detta förvisso lite intressant. Men den grundläggande principen är väl ändå att det är åklagaren som skall visa att SD är gärningsmannen, och inte tvärtom. Eller kan man ha infört omvänd bevisföring i Örebro nu?

Synd att han inte klämde fram ett hållbart alibi tidigare. Varför skulle det finnas ett först nu?
Citera
2020-02-17, 23:16
Medlem
Citat:
Ingen FUP i tråden ännu.
Citera
2020-02-17, 23:17
Medlem
Citat:
AB kan ha beställt vissa valda delar. Både billigare och mer lätthanterligt.
Citera
2020-02-17, 23:22
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Jag ser ett slag från en hammare alternativt en s.k "hammer". (vanligt redskap för bergsklättrare) Främst för att träffytan är djupt och cirkelformat. Det ser ut som slaget är "riktat" med ett kraft och precision, vilket motsäger det raseri GM haft. Dessa märken är 55 cm från stammen upp på trädet vilket gör det mer förbryllande. Det skulle innebära att BO satt mot trädet då GM gick lös på sitt offer???

Medan jag sover på saken kanske någon kan bidra med ett annat scenario...
Hon kan ha bundits vid trädet.
Citera
2020-02-17, 23:23
Medlem
Hydroxylamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
AB kan ha beställt vissa valda delar. Både billigare och mer lätthanterligt.

Vet du vad FUPen kostar?
Citera
2020-02-17, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydroxylamin
Vet du vad FUPen kostar?
Hela fupen kostar 7000 kr exkl frakt. 14 000 sidor, dvs ca 2,80 m hög papper.
Citera
2020-02-17, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag menar bara att försvaret inte verkar ha mycket att försvara sig mot ännu. Låt först åklagaren förklara vad hennes egen teori egentligen går ut på, och låt oss sedan höra hur försvaret bemöter hennes berättelse.

Försvaret har väl hela bilden redan? Ändå verkar de satsa på ett alibi som inte kommer att hålla.
Citera
2020-02-17, 23:26
Medlem
Fy, vad hemskt att se märkena i trädet. Har fn-skapet haft med sig hammare, spik och rep för att låtsas hjälpa till att fästa en cache i trädet, men istället fäster han LW där genom att binda henne sittandes med stammen mot ryggen och hon tvingas se honom i ögonen när han slår kraftfullt, långsamt och kontrollerat för att hon ska få lida i flera minuter?
Citera
2020-02-17, 23:27
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Alltså, vad fasen, de där märkena på trädet i AB-artikeln. Jag har ändå föreställt mig att mordet handlade om att GM tappade kontrollen i ett gräl som spårade ur. Det skulle kännas lättare att förstå och acceptera. Men att slå ihjäl någon med så många slag mot ansiktet och huvudet med ett tillhygge som lämnar såna märken på ett träd, trots att märkena förmodligen bara har tillkommit av misstag under mordförloppet? Det måste ligga snäppet över att tappa besinningen ett gräl. Någon som kan komma på några förmildrande omständigheter i det scenariot?

Det är spåren av någon som verkligen har bestämt sig.

Men vänta nu, hysteriska tanter, är det belagt att såren på trädet är från tillhygget som sägs använts?

Tillhygget har inte hittats så det har väl inte mer värde än att det kan ha varit det. Dvs nästan 0.

Att märkena dessutom kunnat daterats så exakt till natten mellan må-tis ställer jag mig ytterst tveksam till.

Det sparade trädstammen är väl ytterligare en indikation hur svårt Åkl har att leda i bevis att den misstänkta begått gärningen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-17 kl. 23:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in