2020-02-17, 21:31
Medlem
Ny artikel i Aftonbladet
https://www.aftonbladet.se/a/8mKEoA
Senast redigerad av anniesbrev 2020-02-17 kl. 21:38.
Citera
2020-02-17, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Låter besvärligt. Går jag på terapi skulle jag vilja ha en samtalspartner - inte snacka med mig själv. Jag är nog inte en bra patient då kan jag tänka :-D
En expert måste ju lämna ett avgörande utrymme för klientens ansvar och egna vilja.

Föreställ dig vad som annars inträffar. Psykoterapeuten kommer varenda gång någon av hans klienter utsätts för allehanda brott ifrågasättas för alla dåliga råd han gett densamme. Och de konsekvenser som därigenom drabbat klienten. Låter ohållbart i mina öron. Ingår i att arbeta professionellt. Polisen bör inte heller ställa ledande frågor till exempel när barn förhörs, som i Kevinfallet.
Citera
2020-02-17, 21:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Varför skulle det ha med kyrkan att göra?
Enligt @Blessedfruit trivdes hon som hand i handske med sitt nya jobb (ungdomar).

Hon verkade ju ha mått sämre den senaste tiden om man ser till några av de vittnen som är kallade (tror jag att det var?).

Det kanske har berott på att det har blivit allt mer hot och hon var rädd?
Och man kan ju bara hoppas på att hon har fått rådet av någon i samband med att hon polisanmälde; vad hon skulle göra (dokumentera, spela in, fota, lämna till betrodda) och vilka kontakter hon kunde ta?

Det är väl inte så konstigt att hoten och därmed rädslan ökade den sista tiden? SD måste ju ha blivit fly förbannad när hon avslöjade affären för HD. Det var säkert Lena beredd på och därför hade vidtagit åtgärder innan som insamling av bevis mot SD. Men tyvärr hjälpte det inte i ändå i det här fallet.
Citera
2020-02-17, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
En expert måste ju lämna ett avgörande utrymme för klientens ansvar och egna vilja.

Föreställ dig vad som annars inträffar. Psykoterapeuten kommer varenda gång någon av hans klienter utsätts för allehanda brott ifrågasättas för alla dåliga råd han gett densamme. Och de konsekvenser som därigenom drabbat klienten. Låter ohållbart i mina öron. Ingår i att arbeta professionellt. Polisen bör inte heller ställa ledande frågor till exempel när barn förhörs, som i Kevinfallet.
Det sista vet jag. Ett kardinalfel en dålig förhörsledare gör. Men terapeuter... jo, i de exempel du ger så är det logiskt. Tack.
Citera
2020-02-17, 21:42
Medlem
Reimers avatar
Jag tycker att det här uttalandet från Hiding styrker min tes om att det inte finns några tekniska bevis som binder MGM till brottsplatsen.

Funnes det teknisk bevisning så skulle det ha framgått av svaret till journalisten.

Citat:
Åklagaren Åsa Hiding säger på frågan vilken bevisning som binder mannen till platsen:

– Under sakframställan kommer jag och min kollega redogöra för alla omständigheter som ligger till grund för åtalet och som vi menar visar att den nu tilltalade är rätt gärningsman.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mKEoA/filmas-pa-polisstationen--mordas-tio-timmar-senare
Senast redigerad av Reimer 2020-02-17 kl. 21:46.
Citera
2020-02-17, 21:43
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Jag såg en bild idag som nån länkade, där SD satt i en båt och pep "skepp ohoj". Är det bara jag som tycker han är lik Peter Madsen?

Jo, och några till: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-02-17, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Ny artikel i Aftonbladet
https://www.aftonbladet.se/a/8mKEoA

Så någon på AB har skaffat FUP ändå?
Citera
2020-02-17, 21:45
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Varför skulle det ha med kyrkan att göra?
Enligt @Blessedfruit trivdes hon som hand i handske med sitt nya jobb (ungdomar).

Hon verkade ju ha mått sämre den senaste tiden om man ser till några av de vittnen som är kallade (tror jag att det var?).

Det kanske har berott på att det har blivit allt mer hot och hon var rädd?
Och man kan ju bara hoppas på att hon har fått rådet av någon i samband med att hon polisanmälde; vad hon skulle göra (dokumentera, spela in, fota, lämna till betrodda) och vilka kontakter hon kunde ta?

Jag vet inte. Bara en tanke jag fick
eftersom hon gick hos en terapeut som
också är pastor.
Citera
2020-02-17, 21:48
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Man kan naturligtvis tolka det som hände på olika sätt. Men jag minns att någon tidigt menade att LW talade m HD även för att få henne att se SDs bedräglighet. Och att EGT talat om att det alltid verkat lugnt mellan makarna D. Fasad, skrev någon. Fullständigt begripligt om HD blev nere när hon fick ngn annans kvitto på vem SD eg var.
Det bör ha varit något av en välgärning; närmast en plikt, att avslöja MGM:s bedräglighet. - HD ska höras under rättegången, och även någon vittne om hur SD kontrollerat HD.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag tror att det här uttalandet från Hiding styrker min tes om att det inte finns några tekniska bevis som binder MGM till brottsplatsen.

Funnes det teknisk bevisning så skulle det ha framgått av svaret till journalisten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mKEoA/filmas-pa-polisstationen--mordas-tio-timmar-senare

Undrar om det var på den kjolen hon hade på sig kl 15 som sperman hittades.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plorpis
Så någon på AB har skaffat FUP ändå?
Här är de sista bilderna på Lena Wesström, 45.
Hon filmades av en övervakningskamera inne på polisstationen i Vivalla Centrum.
Tio timmar senare blev hon mördad bara något hundratal meter hemifrån.

Jäklar, var det SÅ nära i tid från hennes polisstationsbesök hon blev mördad!?
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Här är de sista bilderna på Lena Wesström, 45.
Hon filmades av en övervakningskamera inne på polisstationen i Vivalla Centrum.
Tio timmar senare blev hon mördad bara något hundratal meter hemifrån.

Jäklar, var det SÅ nära i tid från hennes polisstationsbesök hon blev mördad!?

Ja men besöket handlade om något annat. Hade ingenting med SD att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in