2020-02-17, 19:21
Medlem
Nestor Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Lägg ner nu va? Jag kör motorstark premiumbil och djävlar vad alla unga män från ”utsatta områden” skall rejsa och hetsa, oavsett vad dom sitter...

Bra för dig att du har en fin bil men på vilket sätt motbevisar det mitt inlägg? Vänta tills polisen presenterar mer fakta.
Citera
2020-02-17, 19:22
Medlem
Mina tankar går till systrarnas familj, fruktansvärt!
Citera
2020-02-17, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Har jag förstått det rätt?

En kriminell somalier, bror till Ahmed ”Silence” Warsame + 3 brudar omkom i olyckan?

Har denne broder "Silence" eller hans förehavanden någon egen tråd här på Flashback? Läste nånstans att han satt inne på livstid.
Citera
2020-02-17, 19:23
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtsforsBois
Tråkigt i vilket fall varför skall dessa offer betala detta priset?
Så länge bilar är gjorda av metall o vägar asfalt, o inte vägar av godisremmar o marshmellows bilar.
Citera
2020-02-17, 19:24
Medlem
Åkte förbi olycksplatsen tidigare idag, någon har lagt rosor där och satt upp bilder på systrarna. Stod något om vila i fred, hann inte läsa så mycket. Oavsett vad tråkig händelse. vila i frid.
Citera
2020-02-17, 19:27
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisse26
Riktig street race körs med bilar byggda för dragracing. Kolla på YT, Stockholm Open. Det du menar, som jag uppfattat, är buskörning.
Som ung lotsades jag in på legala biltävlingar, avstängd väg, då försvann mitt busåka.

Vi går ot men för de flesta utomstående är det samma grej: bilar som kör vårdslöst och fort i trafiken och tävlar mot varandra. Oavsett om det är organiserade biltöntar som mekar med sina bilar 24/7 eller några "amatör" somalier kl 04 på morgonen. Att ni street racing nördar blir kränkta av detta är oviktigt.

Artikeln från 2019 om Street racing i Gbg
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/tre-streetrace-under-natten-i-goteborg
Tre streetrace under natten i Göteborg
Citera
2020-02-17, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mustangbase
Du låter som en typisk tangentbordskrigare som jag nämnde innan - som vet allt tack vare Ratsit. Att varken du eller någon av er här faktiskt kan använda ordet ”faktum”, är precis min poäng. Det är inte faktum för er. Inget av detta. Det är precis så desinformation sprids och vad som är ett av problemen som jag precis tog upp. Enda faktumet för er är att 4 unga omkom i en bilolycka.

Behöver inte kolla upp honom på internet, killen är var en skithög som ytterst få kommer sakna.

Faktum är att jag och många andra i GBG vet väldigt mycket mer om dessa personer än vad du tycks tro.
Citera
2020-02-17, 19:45
Medlem
Verkisto2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starkasven
Åkte förbi olycksplatsen tidigare idag, någon har lagt rosor där och satt upp bilder på systrarna. Stod något om vila i fred, hann inte läsa så mycket. Oavsett vad tråkig händelse. vila i frid.

Ganska många ungdomar hade samlats på platsen för en stund sen. Polisen hade spärrat av ena körbanan en bit, för att ingen av dem ska bli påkörd i mörkret antar jag. Mycket tragiskt alltsammans.
Citera
2020-02-17, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Ganska många ungdomar hade samlats på platsen för en stund sen. Polisen hade spärrat av ena körbanan en bit, för att ingen av dem ska bli påkörd i mörkret antar jag. Mycket tragiskt alltsammans.
Seriöst? Går deras anhöriga ut mitt på E6 för att lägga rosor och sörja? När det är mörkt... Blir ju inte förvånad om dödssiffran stiger. Tur att polisen har lite vett iaf. Det duger inte att stå bredvid eller precis ovanför på bron och sörja? De måste stå mitt i vägen?
Citera
2020-02-17, 19:53
Medlem
Sorgligt! Må de vila i frid (systrarna alltså). I övrigt finns det väl inte mer att säga. Ska bli intressant att se utredningen av olyckan.
Citera
2020-02-17, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Bra för dig att du har en fin bil men på vilket sätt motbevisar det mitt inlägg? Vänta tills polisen presenterar mer fakta.

Jag hävdar med 100% säkerhet att olycksbilen framfördes av nån flöjt som skulle visa vilken man han var genom att framföra en motorsvag fake-premium-bil ”fort och fränt”.

Det skall hetsas och rejsas i varje gathörn, oavsett hur liten motor bilen har...

Det jag hävdar är att folk försöker köra superskitfort i en trött djävla skitbil i denna stan.
Citera
2020-02-17, 19:58
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandetiger
Sorgligt! Må de vila i frid (systrarna alltså). I övrigt finns det väl inte mer att säga. Ska bli intressant att se utredningen av olyckan.
Lär väl inte släppas då GM är död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in