2020-02-17, 01:43
Medlem
Ruud vann visst i Argentina. Därmed har han nu nått längre än vad pappan nådde, i båda ranking och resultat. Ruud den äldre vann aldrig vann någon ATP-titel, och var rankad nr. 48 som högst. Som bäst nådde han finalen i Båstad 1995 . Annat han kan stoltsera med är att ha slagit spelare som Kafelnikov, Ivanisevic och Becker.

Vinsten innebär att Casper Ruud stiger 11 platser på rankingen och ligger nu ovanför bl.a Cilic och Raonic.

Vad finns för andra familjer där både förälder och barn varit rankade topp 50?
Citera
2020-02-17, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Ruud vann visst i Argentina. Därmed har han nu nått längre än vad pappan nådde, i båda ranking och resultat. Ruud den äldre vann aldrig vann någon ATP-titel, och var rankad nr. 48 som högst. Som bäst nådde han finalen i Båstad 1995 . Annat han kan stoltsera med är att ha slagit spelare som Kafelnikov, Ivanisevic och Becker.

Vinsten innebär att Casper Ruud stiger 11 platser på rankingen och ligger nu ovanför bl.a Cilic och Raonic.

Vad finns för andra familjer där både förälder och barn varit rankade topp 50?
Mikael får skärpa sig nu, Norge kan fanimej inte vara bättre än Sverige. Dags att han vinner en titel antingen i år eller nästa samt blir topp 30 på rankingen.
Citera
2020-02-17, 10:58
Medlem
Tsitispas; kommer han att fortsätta utvecklas, han och Sacha är ju fortfarande väldigt unga

Jag tycker om Tsitsipas, han e cool orädd jag tror han har en framtid inom en slags ny "de3"; Tsitsipas, Zverev, Thiem!

Vad tror ni om den trion om 2 år; Tsitsipas, Thiem, Zverev.

Roger blir 39 i år, Rafa 34, Novak 33, de kan ju inte hålla för evigt, även om jag personligen tror att de kommer hålla till 40, så är zenit passerad och , ja 34, sedan ner från topp tre;

Roger har så otroligt mycket talang att han ändå har kunnat hänga kvar, medan Rafa och Novak måste satsa mycket på fysisk överlägsenhet...man kan tänka sig att Roger slutar vid 40 och att Rafas och Novaks börjar gå ned i prestationsförmåga inom kort...
Citera
2020-02-17, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaia.Revenge.2049
Tsitispas; kommer han att fortsätta utvecklas, han och Sacha är ju fortfarande väldigt unga

Jag tycker om Tsitsipas, han e cool orädd jag tror han har en framtid inom en slags ny "de3"; Tsitsipas, Zverev, Thiem!

Vad tror ni om den trion om 2 år; Tsitsipas, Thiem, Zverev.

Roger blir 39 i år, Rafa 34, Novak 33, de kan ju inte hålla för evigt, även om jag personligen tror att de kommer hålla till 40, så är zenit passerad och , ja 34, sedan ner från topp tre;

Roger har så otroligt mycket talang att han ändå har kunnat hänga kvar, medan Rafa och Novak måste satsa mycket på fysisk överlägsenhet...man kan tänka sig att Roger slutar vid 40 och att Rafas och Novaks börjar gå ned i prestationsförmåga inom kort...

Tror varken Novak eller Rafa kommer att gå ner sig särskilt mycket inom en snar framtid. Tror snarare att de kommer ligga kvar i toppen i flera år till.

Djokovic sa i en intervju efter att ha slagit Federer att han inspireras av att Federer spelar så länge. Så det betyder att han kommer att försöka göra detsamma.

Alla tre spelar för att kunna titulera sig störst genom tiderna. Så de kommer inte att ge upp i första taget.
Citera
2020-02-17, 16:32
Medlem
Det blir väl till att kolla in Leo Borg i challengern i Italien imorgon vid 2-tiden.
Citera
2020-02-17, 16:40
Medlem
Gubben_Ralfs avatar
Någon som kan förklara för mig varför tennismatcher i princip aldrig spelas på schemalagda tider, även om de är första matchen som spelas i en turnering för dagen? Alltid försenat
Citera
2020-02-17, 19:05
Medlem
s
Citat:
Ursprungligen postat av Gubben_Ralf
Någon som kan förklara för mig varför tennismatcher i princip aldrig spelas på schemalagda tider, även om de är första matchen som spelas i en turnering för dagen? Alltid försenat

De har normalt två fasta tider. Första matchen för dagen, och första matchen på kvällen.

Starttiden innebär att spelarna kommer in på planen då. Sen ska det ju pratas lite med domare, singlas slant. Sedan börjar 10 minuter uppvärmning. Sen börjar matchen.

Har aldrig lagt märke till någon fördröjning av första matchen. På kvällen kan det naturligt bli försenat ifall matcherna tidigare på dagen blivit ovanligt långa. Organisatören räknar normalt med 1,5 - 2 timmar per match i snitt för 3-setare. Men matcherna kan ju bli över 2 timmar om de är jämna. Kommer då några jämna matcher på rad, då måste schemat ändras. Antingen genom att flytta matcher till andra banor, eller flytta i tid.

Tennis spelas ju inte på fasta matchtider med halvlek eller perioder, så då är det naturligt att det kan bli fördröjningar. Om man lägger in för stora tidsmarginaler mellan matcherna, då kan publiken på plats tappa intresset.
Citera
2020-02-17, 19:07
Medlem
Vanstertrollets avatar
Gick ju vägen det där för Ymer Passande att bryta hem matchen i sista gamet. Tsitsipas nästa Hade varit största segern i karriären, men han får nog vara nöjd om han kan vara med och hugga i seten åtminstone. Som kuriosa kan nämnas att greken är ca en månad äldre än Micke.
Senast redigerad av Vanstertrollet 2020-02-17 kl. 19:12.
Citera
2020-02-17, 19:08
Medlem
Mikael slog Gasquet efter mycket om och men, 6-3, 3-6, 7-5. Tsitsipas i nästa blir för svår, men det är viktigt att vinna förstaomgångarna och knapra poäng.

Tyvärr verkar ATP helt gett upp 250-turneringarna. Är det inte usla startfält så är det ingen streaming i början på veckorna, i detta fall det sistnämnda. Det är ju till och med bättre coverage av challengerturneringar, Markus Eriksson i en match inför 5 åskådare gick bra att streama idag men inte Gasquet-Ymer.
Citera
2020-02-17, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Mikael slog Gasquet efter mycket om och men, 6-3, 3-6, 7-5. Tsitsipas i nästa blir för svår, men det är viktigt att vinna förstaomgångarna och knapra poäng.

Tyvärr verkar ATP helt gett upp 250-turneringarna. Är det inte usla startfält så är det ingen streaming i början på veckorna, i detta fall det sistnämnda. Det är ju till och med bättre coverage av challengerturneringar, Markus Eriksson i en match inför 5 åskådare gick bra att streama idag men inte Gasquet-Ymer.

Kan det vara att på ATP-touren är det kommerciella intressenter som ställer upp kamerorna på eget initiativ?(TV och streams)

Medan på challengertouren har ITF gått in och tagit beslutet att ordna kameror på matcherna?
Citera
2020-02-17, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Kan det vara att på ATP-touren är det kommerciella intressenter som ställer upp kamerorna på eget initiativ?(TV och streams)

Medan på challengertouren har ITF gått in och tagit beslutet att ordna kameror på matcherna?

Challengertouren tillhör också ATP. Men jo förstås är det så, och vad jag menar är att det är konstigt att ATP inte har krav på TV-produktion från alla MD-matcher år 2020.
Citera
2020-02-17, 20:14
Medlem
Clijsters gjorde comeback idag, uppenbart otränad för profesionell tennis och torskade med 2-6 6-7 mot Muguruza. Men damsidan är så svag nu så jag skulle inte bli förvånad om hon lyckas i någon utsträckning, om hon nu tänker spela kontinuerligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in