2020-02-17, 18:23
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Men jag har svårt att se hur man från häktets sida inte skulle kontrollera att han svalt sin medicin, eller regelbundet genomsöka cellen.

Kan ju ha gömt den på kroppen eller inuti.

Som sagt är vissa duktiga på att gömma medicinen bakom tänderna eller liknande. Visst ska man kolla noga, och om det var så det gick till så borde det ha märkts då han måste ha gjort det mer än en gång. Mer än tre också troligtvis.
Citera
2020-02-17, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Inte vanligt men samtidigt inte något uppseendeväckande heller, speciellt inte med tanke på hans minst 20 åriga missbruk. Vem vet, han kan ju ha gått med skyhögt blodtryck i 20 år t ex.

Kraftig infarkt, embolism eller ett aneurysm som spricker etc etc.

Absolut. Det konstigaste är dock att man direkt avfärdar mord/självmord/hjälp på traven.
Citera
2020-02-17, 18:31
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Ja, vet av erfarenhet att som personal är det svårt att se alltid. Även när man försöker, men vissa är experter på det där.

Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Absolut. Det konstigaste är dock att man direkt avfärdar mord/självmord/hjälp på traven.

Avfärdat det tycker jag inte man gjort. Man skriver att "inget tyder på självmord". Dvs man har inte hittat honom hängd i cellen, uppskurna vrister etc. Sen får utredningen visa vad som hänt.
Citera
2020-02-17, 18:36
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insatt013
Ett självmordsbeslut som tas och samlande av mediciner börjar som inte syns.
Personen i fråga väljer att ta tabletterna innan sänggående i helgen, sedan stannar hjärtat och personen avlider i sömnen.
Det påvisas inte förrän morgonkontrollen och häktespersonalen slår larm.
Det syns inga påfallande skador som när personen väljer att skära sig och inte heller ett scenario där personen tagit sitt liv genom hängning.
Det såg ut som personen i frågan sov!
Det kommer bekräftas efter obduktionen av rättsläkaren.
Jag är inget troll!

Då måste personalen på häktet i Norrköping vara både inkompetent och otroligt slöa,När medicin delas ut på häkten och anstalter så ser personalen på medans den intagne sväljer medicinen nästa moment är att du som intagen får öppna din mun och lyfta på tungan,Allt detta för att minimera självmord eller att den intagne säljer medicinen,Och just självmordsrisken är väldigt hög på häktet något mindre på anstalt.Och tar man dessutom i beaktande att MGM har suttit en ganska kort tid på häktet så ser inte jag detta scenario som troligt eftersom om jag räknar rätt nu så var han häktad i 14 dagar till sin död,Och en sån stark medicin som tar livet av dej efter intag av 14 tabletter får du inte på ett häkte eller anstalt
Citera
2020-02-17, 18:36
Medlem
Citat:
Eftersom du tvivlar på den info jag gav här så vill jag bekräfta detta:
P*trick (*=a) valde att spara den medicin som tilldelades , hur han gömde eller undanhöll detta för häktespersonalen kan nog ingen svara på. Men så är det, han valde att ta dessa och avled i sömnen.
Det kommer komma fram efter obduktionen av honom.
Det behövs inte spekuleras med utan orsaken till dödsfallet är enligt texten ovan.

Konstigt att ingen personal på häktet reagerat på att han inte ”svarat” på den medicinering han haft... Borde han inte haft abstinens eller uppvisat tecken på att han inte tagit sin medicin..
Citera
2020-02-17, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Inte speciellt, de måste öppna munnen och visa att de svalt tabletten. Häktesceller gås igenom varje dag, så att gömma eller samla på sig tabletter är nog väldigt svårt.

Någon som sätt på för mycket film.

1. Nej man behöver inte visa att man sväljer det man får. När jag satt häktad fick jag till exempel propavan för 7 dagar på en gång. 14 tabletter. Som förvarades på rummet. Gick även få theralen m.m.

2. Nej cellerna gås absolut inte igenom varje dag. Kanske 1 max 2 gånger i veckan. Och det går garanterat att gömma undan små piller om man har lite fantasi.

Edit; kan tillägga att jag satt häktad i Norrköping dessutom
Senast redigerad av GunvaldKarlsson 2020-02-17 kl. 18:40.
Citera
2020-02-17, 18:41
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
P*trick (*=a) valde att spara den medicin som tilldelades , hur han gömde eller undanhöll detta för häktespersonalen kan nog ingen svara på. Men så är det, han valde att ta dessa och avled i sömnen.
Det behövs inte spekuleras med utan orsaken till dödsfallet är enligt texten ovan.

Vad är det för medicin han har fått i häktet?
Citera
2020-02-17, 18:43
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunvaldKarlsson

1. Nej man behöver inte visa att man sväljer det man får. När jag satt häktad fick jag till exempel propavan för 7 dagar på en gång. 14 tabletter. Som förvarades på rummet. Gick även få theralen m.m.

2. Nej cellerna gås absolut inte igenom varje dag. Kanske 1 gång i veckan. Och det går garanterat att gömma undan små piller om man har lite fantasi.

Men du kan inte begå självmord med varken Propavan eller Theralen,Då måste du ta sådana mängder att du spyr upp allt innan du ens somnar,Theralen ges till barn med sömnbesvär och propavan är en insomningsmedicin och theralen är dessutom i flytande form så den blir nog lite svår att smussla undan
Senast redigerad av firebird1974 2020-02-17 kl. 18:46.
Citera
2020-02-17, 18:43
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunvaldKarlsson

2. Nej cellerna gås absolut inte igenom varje dag. Kanske 1 max 2 gånger i veckan. Och det går garanterat att gömma undan små piller om man har lite fantasi.

Edit; kan tillägga att jag satt häktad i Norrköping dessutom

Dom kan ju gå igenom cellen när den häktade är i rastgården inte säkert att man märker det, Det är ju inte USA det här där som trashar hela cellen direkt
Citera
2020-02-17, 18:45
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Dom kan ju gå igenom cellen när den häktade är i rastgården inte säkert att man märker det, Det är ju inte USA det här där som trashar hela cellen direkt

Nej det är bara svarta gänget som far runt och trashar celler
Citera
2020-02-17, 18:45
Medlem
Citat:

Vet du kanske också varför han gjorde det?
Citera
2020-02-17, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frysarn888
Ja, det undrar jag med ? Om han nu svalde tabletterna på kvällen och upptäcktes först dagen efter. Hur kan man då veta att han samlat mediciner och tagit ?

En gissning från min sida: Han kan ha skrivit ett avskedsbrev och berättat att han tagit sparade tabletter. Nära anhöriga har informerats om detta, och informationen har sedan läckt ut till mindre nära anhöriga och bekanta - och slutligen hamnat här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in