2020-02-17, 15:50
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Hm, kanske samlade på sig sobril i en gömma och tog en överdos eller fick epileptiskt anfall med dödlig utgång?

Hoppas mamman öppnar munnen i förhör.

Krävs oftast stora mängder benso för att dö. Tror inte han hunnit samla på sig tillräckligt. Skulle vara om han har Laro. Men då kollar de ganska noga, vet dock inte hur det ser ut i häktet, men säkert ännu noggrannare.
Citera
2020-02-17, 15:51
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Den som överlämnar medecin är skyldig att se till att personen tar den. Men om den sparas i munnen så blir det naturligtvis svårare att upptäcka.

Ja, vet av erfarenhet att som personal är det svårt att se alltid. Även när man försöker, men vissa är experter på det där.
Citera
2020-02-17, 15:57
Medlem
Hejsan, är det någon som varit på styrmansgatan där allt hände nyligen? Jag var nämligen där igår och såg att alla stora gosedjur var borta 😮 de små var kvar men alla de stora var borta. Och de var inte borta i fredags vilket jag har bildbevis på, jag kan även tillägga att jag la dit 2 gosedjur i fredags som också var borta igår. Är det någon som vet nåt? Om någon flyttat in dem och ställt vid dörren eller bara flyttat in dem så de inte ska bli blöta? Annars kan det ju vara så att någon vidrig individ tagit gosedjuren från en plats där man hedrar och sörjer en 3 årig liten flicka.. om så är fallet hur fan är man funtad
Senast redigerad av Nypadetta 2020-02-17 kl. 16:25.
Citera
2020-02-17, 16:21
Medlem
Pappan har hittats död i häktet. Inget som tyder på självmord enligt artikeln..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jdJKbA/doda-trearingens-pappa-dod-i-haktet
Citera
2020-02-17, 16:24
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andsoon
Pappan har hittats död i häktet. Inget som tyder på självmord enligt artikeln..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jdJKbA/doda-trearingens-pappa-dod-i-haktet
Det känns bra. Äntligen någon som får vad den förtjänar.

/Alplandskap
Senast redigerad av Alplandskap 2020-02-17 kl. 16:46.
Citera
2020-02-17, 16:31
Medlem
Citat:
En treårig flicka misstänks ha dödats av sina föräldrar i Norrköping.
Nu har treåringens pappa dött i häktet.

Citat:
Dödsorsaken är i nuläget okänd, men det finns inget som tyder på självmord

Citat:
En utredning har inletts för att klargöra dödsorsaken.

https://www.aftonbladet.se/a/jdJKbA
Citera
2020-02-17, 16:32
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Den som överlämnar medecin är skyldig att se till att personen tar den. Men om den sparas i munnen så blir det naturligtvis svårare att upptäcka.
Inte speciellt, de måste öppna munnen och visa att de svalt tabletten. Häktesceller gås igenom varje dag, så att gömma eller samla på sig tabletter är nog väldigt svårt.
Citera
2020-02-17, 16:40
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Inte speciellt, de måste öppna munnen och visa att de svalt tabletten. Häktesceller gås igenom varje dag, så att gömma eller samla på sig tabletter är nog väldigt svårt.

Ok. Ja då blir det svårt att samla på sej tabletter.
Citera
2020-02-17, 16:46
Medlem
Det är fan inte vanligt att bara dö för någon i hans ålder. Och så råkade det sammanfalla med att han väntade på åtal för mord. På vilket sätt har han lyckats dö när man direkt avfärdar både brott och självmord?!? Är det ett medfött hjärtfel, hjärnblödning, cancer eller vad som helst är det inte uteslutet att han eller nån annan skyndat på med en kompott mediciner. Och är det abstinens han dött av kan det faktiskt också vara mord eller självmord om han undanhållits nedtrappningsmedicinering eller själv valt att dö av abstinens ok, sista alternativet är orimligt, men ändå... Sjukt mysko detta.
Citera
2020-02-17, 17:01
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Det är fan inte vanligt att bara dö för någon i hans ålder. Och så råkade det sammanfalla med att han väntade på åtal för mord. På vilket sätt har han lyckats dö när man direkt avfärdar både brott och självmord?!? Är det ett medfött hjärtfel, hjärnblödning, cancer eller vad som helst är det inte uteslutet att han eller nån annan skyndat på med en kompott mediciner. Och är det abstinens han dött av kan det faktiskt också vara mord eller självmord om han undanhållits nedtrappningsmedicinering eller själv valt att dö av abstinens ok, sista alternativet är orimligt, men ändå... Sjukt mysko detta.

Inte vanligt men samtidigt inte något uppseendeväckande heller, speciellt inte med tanke på hans minst 20 åriga missbruk. Vem vet, han kan ju ha gått med skyhögt blodtryck i 20 år t ex.

Kraftig infarkt, embolism eller ett aneurysm som spricker etc etc.
Citera
2020-02-17, 17:05
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Inte vanligt men samtidigt inte något uppseendeväckande heller, speciellt inte med tanke på hans minst 20 åriga missbruk. Vem vet, han kan ju ha gått med skyhögt blodtryck i 20 år t ex.
Det och hans dokumenterade häftiga temperament. Han borde varit mera avtänd än på länge, sen ilsken så blodådrorna pumpar och sen inse vad de faktiskt utsatt dottern för. Jag håller det inte helt omöjligt att hjärtat bara kollapsade.
Citera
2020-02-17, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och du tror han fick behålla alla mediciner inne på sitt rum? Det håller jag för icke trovärdigt. Men det återstår att se hur detta gick till. I så fall är det någon anställd som ligger risigt till.

Eftersom du tvivlar på den info jag gav här så vill jag bekräfta detta:
P*trick (*=a) valde att spara den medicin som tilldelades , hur han gömde eller undanhöll detta för häktespersonalen kan nog ingen svara på. Men så är det, han valde att ta dessa och avled i sömnen.
Det kommer komma fram efter obduktionen av honom.
Det behövs inte spekuleras med utan orsaken till dödsfallet är enligt texten ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in