Citat:
Ursprungligen postat av
MacMackay
Tack!
Att du kalla mig ”ni” ska jag väl se som ett uttryck för hövlighet?
Du ger mig välbehövliga pusselbitar till varför hatet är så oerhört utbrett mot en man som - de som hatar honom - inte träffat.
Vad händer i kroppen då namnet Trump nämns? Blodtryck, puls?
Det är just detta förblindade hat som fascinerar mig.
Det som gör att det objektiva och rationella tänkandet upphör, det är förmodligen av samma orsaker som
Nancy Pelosi manifesterade sitt hat på SOTU.
Trots detta ser han i nuläget ut att ha väljarstödet för ytterligare en mandatperiod.
Demokraterna ligger på efterkälken, och det betyder i min värld att väljarna generellt inte har TDS, utan syndromet har än så länge bara fått fäste i vissa extrema grupperingar.
Vad kan förklaringen till detta vara tror du Garre?
Jag tror f.ö att Trump skulle bli en utmärkt chef över dig, ni skulle nog gilla varandra 😀

Japp, jag var hövlig....
Alltså detta hat... hat hat hat... var får du det ifrån? Jag ger en mycket rationell och balanserad förklaring till varför jag inte är intresserad av en typ som är annorlunda, "tuff" och gör saker på sitt sätt. Relaterar det till en roll som chef så man kanske kan förstå lättare i "sin" värld. Men samma resonemang gäller även nu.
Det finns inget hat - alls. Noll. Nada. Zip. INGET hat. Varför dras det hela tiden upp?
Skulle Trump vara chef för ett konkurrerande bolag, och vi träffade dem på konferenser, eller mässor så skulle jag och typ alla jag känner skratta gott åt honom och hans idioti. Skulle hans företag gå bättre än vårt skulle jag inte vilja jobba för dem ändå.
Men ingen skulle hata Trump.
Samma sak i det större perspektivet, när han är president, jag och de jag känner - vi hatar inte Trump.
Så hur du kan hitta pusselbitar från vad jag skrev till varför hatet är så utbrett förstår jag inte.
Så jag kan resonera, rationellt, läsa statistik, förstå vad som är lögn och vad som inte är det. Jag sväljer inte vad som helst. Men är överhuvudtaget inte intresserad av en person bufflar på en sjaskig bilsäljare. Och som drar egen vinning i andra hand eller tredje. Finns det alternativ så tillhör det bra ledarskap att välja alternativet, även fast ens personliga vinst är liten, eller kommer i andra led. Moral. Men det spelar ingen roll alls?
Och nej, jag faller heller inte för han gör allt utifrån nåt behov av att rensa träsket. När han till synes själv står och lever av det...
Var är ditt resonemang? Resonerar du? Du/ni verkar svälja allt med ursäkter, eller förklaringar som om det vore viktiga aspekter.
Ditt resonemang sedan om att
"väljarna generellt inte har TDS", eftersom läget är ganska 50/50 där Trump inte riktigt kryper över 50% så...du menar av den del som INTE skulle rösta för Trump så finns det personer som alltså inte har TDS utan resonerar vettigt mot Trump. Eller?
Håhå, alltså jag är rätt lugn av mig, skulle inte göra mycket väsen av mig så jag skulle överleva med Trump som chef.
MEN jag skulle också fatta läget, och spela in alla samtal, spara dokument, anteckningar, kollegors vittnesmål så skulle han råka sparka mig så skulle jag släppa allt. Inget hat, utan bara självklart skydd mot en ledare som inte bryr sig, som kan göra som han vill.
Det är ju också en del vittnesmål som släpps ut, men allt sådant bortförklaras.
Edit: Förklaring. Det finns hat, men det är på Trumps sida. Hans väljarbas består av personer som hatar etablissemanget, som tror att Trump rensar, som älskar att han säger Crazy Pelosi. För de hatar henne. De tror att demokraterna ska ta deras jobb, och de förstår inte bättre, de står med knäna i koldamm och ser inget annat. Trump kommer in och räddar kolindustrin, men sätter bara fast hatet längre ned i koldammet. De älskar Trump, hatar politiker.
Det är typ 20-30% av USAs som har denna hatiska syn. Och till vissa delar förstår att de hatar politiker, oavsett dem/GOP. Nu är det Trump som står på deras sida.
Sedan, är det antal procent vars värderingar är enligt republikaners valprogram, som aldrig skulle kunna rösta på en demokrat. De hatar demokrater, för de är tex Pro Choice, och inte Pro Life.
Till detta så är det många som röstar, ekonomiskt - USA går bra, de byter inte ett vinnande lag...
Demokraterna har en uppförsbacke, för ingen av dessa grupperingar är intresserade av att föra ett samtal, de har sina grundvärderingar som betyder allt för dem. HUR Trump gör saker spelar ingen roll.
Och detta är fantastiskt väl uppbyggda resonemang. Jag är ett USA-proffs!