2020-02-16, 17:22
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det bästa som Trump har gjort, enligt mig, är att i ord och handling visa på att Europa, EU, Sverige inte längre kan förlita sig på att USA håller oss i handen.

Att de garanterar vår säkerhet. Att de går att lita på. Att de vill ha allierade, inte vasaller.

För oss, Sverige, EU och Europa gäller det nu att fullt ut acceptera det faktum att Amerikanerna har visat sig oförmögna att förvalta arvet från grundarna, "A Republic, if you can keep it" - vilket måste resultera i att ett enat Europa tar den rättmätiga plats i världen, militär, ekonomiskt och politiskt - som vi förtjänar efter århundraden av att ha slitit varandra i stycken.

Det är det bästa som Trump har gjort som varit genuint bra, enligt mig.

Vänta lite nu... Menar du på allvar att Framers (eller "grundarna" som du kallar det på svenska) byggde sin republik med evigt försvar av Europa som en av de självklara grundkomponenterna?

Allierade är bra - om man gör gemensam ansträngning och båda parter offrar något. Ett arrangemang där en part helst betalar så lite som möjligt men klagar desto mer på den starkare parten som "självklart" ska försvara alla andra är mer parasitärt.

Du lyckas alltså landa i helt rätt slutsats, men vägen dit var att springa åt motsatt håll så du kom till rätt ställe "den långa vägen".
Citera
2020-02-16, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Personer med TDS förstår inte vad neutral till Trump betyder eller hur man kan förhålla sig neutral till honom. Påståenden om honom värderas inte efter sanningshalt utan efter hur negativt det är för Trump, och att ifrågasätta deras grupprunkeri är samma sak som att försvara Trump från deras anklagelser utifrån premissen att de har rätt, och det är typ som att försvara nazism/fascism och då måste man ju vara nazist/fascist själv.

Här är en bra video om ämnet: https://www.youtube.com/watch?v=1eq0X4qDlR0

LOL, jag skrattar arslet av mig. Det är exakt så Trump-älskare är! EXAKT!

De två älskarna.
"Åh, Trump är så fantastisk - det skapades 150 000 jobb förra månaden. Och hela året. WOW!"

Gary:
"Men alltså, det skapades mer jobb per månad under Obama period än som det skapas nu"

De två älskarna"
".. men Gary, det där är ju bara fake news som du sett på CNN."
Citera
2020-02-16, 17:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Som du ser så kan man inte vara neutral i frågan. Antingen har man TDS eller så har man det inte och ser förfärat på hur ett helt TDS-drabbat etablissemang självimploderar, alternativt skrattar man hela vägen till valurnan. Jag gillar mycket av det Trump gör, jag gillar också mycket av det Trump försöker åstadkomma. Men samtidigt är det som är bra för Trump och USA är inte nödvändigtvis bra för mig och Sverige. Jag tycker även att han har fattat flera väldigt dåliga beslut och har tyvärr omgett sig med helt fel personer. Men idag handlar samtalet om något helt annat; det handlar om TDS-sjukas inre demoner och projektioner. Det finns liksom ingen som helst mening med att prata om Trumps bombningar i Syrien eller flytt av ambassaden till Jerusalem med personer som på fullaste allvar tror att han vill avskaffa det 22:a tillägget och utse sig själv till monark.
Dock är det vad vi såg i impeachment, och enda du pratar om är om nått annat.
På tal om TDS då.
Citera
2020-02-16, 18:16
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ja, fascismen i två olika regelböcker för konstitutionen, den är tydlig i impeachmentprocessen.
Så varför ställer man sig bakom fascism om man inte är en?
Eller är man såpass korkad att man inte ens förstår det själv och när det existerar två olika regelböcker för samma sak.
Där trumpnissars är blanka sidor, och i Demokraters regelbok så fyller man på allt efter som.

Och varför skulle man vilja försvara fascism och nazism, två mycket fallerade åsikter och bevisat så sedan urminnes tider.
Och fascismen i impeachmentprocessen är överväldigande tydlig.

Fascismen i impeachmentprocessen? Har Dems som har styrt den processen nu blivit fascister, eller vad menar du?
Citera
2020-02-16, 20:00
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Fascismen i impeachmentprocessen? Har Dems som har styrt den processen nu blivit fascister, eller vad menar du?
JA, det blir resultatet av att man har två lika regelböcker.,
Och hur mer tydligt gjorde man detta i impeachment?

Precis som du vaknade för två sekunder sedan, och glömt allt innan.
Det är så man sorter ut er.
Citera
2020-02-16, 20:13
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:

"Har Demokraterna blivit fascister?"
"JA!"

*släcker lyset och går hem*
Citera
2020-02-16, 20:17
Medlem
Citat:
Personer med TDS förstår inte vad neutral till Trump betyder eller hur man kan förhålla sig neutral till honom. Påståenden om honom värderas inte efter sanningshalt utan efter hur negativt det är för Trump, och att ifrågasätta deras grupprunkeri är samma sak som att försvara Trump från deras anklagelser utifrån premissen att de har rätt, och det är typ som att försvara nazism/fascism och då måste man ju vara nazist/fascist själv.

Här är en bra video om ämnet: https://www.youtube.com/watch?v=1eq0X4qDlR0
Ja.
Det är väldigt svårnavigerade farvatten.
Oavsett vilken position man intar drar man på sig ogillande.
Det sunda förnuftet är för länge sedan överspelat, och TDS-folket är egentligen en ganska brokig skara som täcker in allt från kommunister till vanlig vänster (den största gruppen) till rena nazister (den lilla gruppen) och extremliberaler.
Är Trump inte i vänsterns ögon KKK-sympatisör som hatar alla icke-vita och på rent rasist-fascistiska grunder vill slänga ut både invandrare och muslimer, så är han i extremhögerns värld en folkförrädare och israelvänlig jude-lakej.
De verkar också se vissa oroande tendenser till att han faktiskt inte hatar svarta på det sättet vänstern tror.

De som yppar den minsta ansats till försvar för karln är förstås av samma skrot och korn som de åsikter de klistrar på honom.

Liberalerna/globalisterna har en helt annan input till sitt TDS, som inte handlar om förvirrade anständighetsfrågor utan vilar på mer finansiella bevekelsegrunder för den egna vinningens skull.
Det kan bli en lång följetång så den hoppar vi över.

Sedan har vi då den breda försvarslösa allmänheten vars TDS växer sig starkare för varje gång de loggar in på Aftonbladet eller CNN och matas med msm:s propagandistiska vinklingar.
Grupptryck och social stigmatisering är också en faktor som spelar stor roll.

Ibland är TDS:arnas alltså ideologiskt svårdefinierade och ibland flyter de mellan grupperna.
Man kan roa sig med att kolla lite i post-historiken, och inte sällan blir man förvånad.
”Vänsterextremisten” kan visa sig vara nazist, jag har även sett det i andra sammanhang.
TDS går absolut varvet runt, och när dessa extremgrupper sitter och grupprunkar tillsammans är det ett absurt skådespel.

Förnekelsen av de allt tydligare indikationerna på Bidens korruptionsbrott i Ukraina verkar spänna över hela fältet, och det är korruptionsfrågan jag försöker att diskutera, men risken att bli definierad som fanatisk Trump-älskare är förstås överhängande.

Återkopplingen till impeachment är därifrån lika självklar som relevant.
Trump tycks ha haft mycket goda grunder för att ta upp de frågor han gjorde i telefonsamtalet med Zelensky, och det handlade knappast om att vinna politiska fördelar - i första hand.

Rudy Giuliani får man tycka vad man vill om, men i mina ögon framstår han som en sanningssökare och hedersman, även om man tycker annat inom main stream media.
Senast redigerad av MacMackay 2020-02-16 kl. 20:23.
Citera
2020-02-16, 20:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
"JA!"

Nej, det sa jag aldrig, utan det var du.
Citat:

Vill du försöka igen?
Citera
2020-02-16, 20:29
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Vilka regelböcker är det du talar om? Det finns lagar och regler och såvitt jag vet har man i impeachmentprocessen följt dem ganska väl?

Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
"JA!"

Haha, ja, det där gick ju sisådär.
Citera
2020-02-16, 21:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Vilka regelböcker är det du talar om? Det finns lagar och regler och såvitt jag vet har man i impeachmentprocessen följt dem ganska väl?

Haha, ja, det där gick ju sisådär.
Nope, det gjorde man aldrig i impeachment.
Och är det nu du ska prata om huset igen och vad som skedde i processen till impeachment, och det som är förundersökningen?
För det är där ni alltid hamnar, istället för prata sak och att man vägrade vittnen som tidigt man stod och skrek hörsägen.

Dina cirkelargumentation är roade, dock säger du aldrig nått med dom, mer än uppvisa din oförmåga att ta in information.
Citera
2020-02-16, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Ja.
Det är väldigt svårnavigerade farvatten.
Oavsett vilken position man intar drar man på sig ogillande.
Det sunda förnuftet är för länge sedan överspelat, och TDS-folket är egentligen en ganska brokig skara som täcker in allt från kommunister till vanlig vänster (den största gruppen) till rena nazister (den lilla gruppen) och extremliberaler.
Är Trump inte i vänsterns ögon KKK-sympatisör som hatar alla icke-vita och på rent rasist-fascistiska grunder vill slänga ut både invandrare och muslimer, så är han i extremhögerns värld en folkförrädare och israelvänlig jude-lakej.
De verkar också se vissa oroande tendenser till att han faktiskt inte hatar svarta på det sättet vänstern tror.

De som yppar den minsta ansats till försvar för karln är förstås av samma skrot och korn som de åsikter de klistrar på honom.

Liberalerna/globalisterna har en helt annan input till sitt TDS, som inte handlar om förvirrade anständighetsfrågor utan vilar på mer finansiella bevekelsegrunder för den egna vinningens skull.
Det kan bli en lång följetång så den hoppar vi över.

Sedan har vi då den breda försvarslösa allmänheten vars TDS växer sig starkare för varje gång de loggar in på Aftonbladet eller CNN och matas med msm:s propagandistiska vinklingar.
Grupptryck och social stigmatisering är också en faktor som spelar stor roll.

Ibland är TDS:arnas alltså ideologiskt svårdefinierade och ibland flyter de mellan grupperna.
Man kan roa sig med att kolla lite i post-historiken, och inte sällan blir man förvånad.
”Vänsterextremisten” kan visa sig vara nazist, jag har även sett det i andra sammanhang.
TDS går absolut varvet runt, och när dessa extremgrupper sitter och grupprunkar tillsammans är det ett absurt skådespel.

Förnekelsen av de allt tydligare indikationerna på Bidens korruptionsbrott i Ukraina verkar spänna över hela fältet, och det är korruptionsfrågan jag försöker att diskutera, men risken att bli definierad som fanatisk Trump-älskare är förstås överhängande.

Återkopplingen till impeachment är därifrån lika självklar som relevant.
Trump tycks ha haft mycket goda grunder för att ta upp de frågor han gjorde i telefonsamtalet med Zelensky, och det handlade knappast om att vinna politiska fördelar - i första hand.

Rudy Giuliani får man tycka vad man vill om, men i mina ögon framstår han som en sanningssökare och hedersman, även om man tycker annat inom main stream media.

Jävligt hårt dragma slutsatser från nån neutral.... höll inte så länge med den bilden

Moral kallas det. Har ni hört talas om det?

Se till er själva, om ni skulle haft Trump som chef - skulle ni sugit upp hans beteende för att företaget gick bra? Inte jag.

Jag skulle vilja ha en chef som respekterar anställda, partners och kunder. Som håller ingångna avtal, som inte kallar folk diverse elaka smeknamn av diverse anledningar. En chef som gör si, säger så och sedan vänder och säger nåt helt annat.
Och vill inte ha en chef som ALDRIG kan erkänna att han gjort fel.

Jag skulle inte vara stolt över han som chef, skulle jag åka på konferens, när min chef har seminarium och säger konstiga saker skrattar konkurrenterna. Det skulle vara pinsamt.

Skitsamma om företaget går bra. finns andra företag, bättre ledare.

Skulle ni stå ut - grattis
Citera
2020-02-16, 23:01
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:

Citat:

Detta är vad du skrev.

Citat:
Nej, det sa jag aldrig, utan det var du.

Allt är ju för böfvelen på samma sida! Även om ni jobbar skift så får ni väl ha lite koll på vad som skrivits innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in