2020-02-17, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Dom som fanns i BO närhet syns misslyckats med att få henne avsluta kriget och istället hjälpt henne med ammunition med råden om att samla på sig (spara) hoten och trakasserierna.

Som vore dom sekonder i en boxningsring.

Bevisinsamling i nära relationer brukar inte hjälpa nämnvärt vad angår följande brott: kvinnodridskränkning ofredande, misshandel och olaga hot. De är så korta staffsatser, speciellt om du tidigare är ostraffad. När förövarna väl kommer ut är de ofta ännu mer hatiska och hämndlysten än tidigare.

Om någon vill döda en annan människa kommer föga några månader i fängelse avhjälpa ursprungsproblemet. Kvinnojour på hemlig ort och ny identitet är en bättre utväg om du vill behålla livet.

Saknar insikt i vad Lenas vänner och eventuellt polisen uppmanat eller underlåtit att informera om. Jag får intrycket att Lena ville stanna och ta fighten och ansåg sig ha ett överläge mot Stefan.
Citera
2020-02-17, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja jag blir så ledsen ,en geokompis till mig som blir ihjälslagen utav en annan i samma gäng ,så fruktansvärt....

det är knappt man tror det är sant ,så illa är händelsen.

(Spekulation)
Hur skall SD:s döttrar må när de inser att deras pappa har slagit ihjäl en kvinna sönder och samman??
För om SD manipulerar dem att tro att det är så man gör med kvinnor som en gift man ligger med utan mammans vetskap; så lär han ju dem att det är okej att döda människor utifrån vissa kriterier !?!?!?

Då kan man vänta sig att ett gäng pojkvänner kanske får sätta livet till, framöver- om ifall att döttrarna inte är nöjda med sin egen kärleksrelation framöver gällande hur man behandlar den man är/varit kär i ; utifrån den fostran de fått av sin far, genom denna händelse ....hmm ...usch...
så illa kan det bli om sådana här saker utförs utav en förälder ,det är väldigt viktigt att föregå med gott exempel med vad som är rätt och fel inför yngre avkommor för att de skall lära sig och förstå just det ; Vad som är rätt och Fel !

Ibland verkar det som om SD inte inser sin egen del i det som hänt - att han lägger skulden på andra istället.

Typ att han var helt enkelt tvungen att genomföra denna händelse just på grund utav att X och X och även situationen X .... osv. och det borde "verkligen" Tingsrätten förstå !
Att han liksom "räddade hela situationen "framöver, genom att genomföra detta ....

Var det verkligen så viktigt att "ha sönder henne " så att han slapp fundera på om någon annan skulle kunna få hennes kärlek ?

(Spekulation)

Beklagar, hoppas ni får klarhet i vad som egentligen hände dem emellan.
Citera
2020-02-17, 13:55
Medlem
Varsågod Honan6! Om det inte funkar så hojta till.
Fick bli denna:

https://docdro.id/4IUF14q
Senast redigerad av Picasso2 2020-02-17 kl. 13:58.
Citera
2020-02-17, 14:06
Medlem
firebird1974s avatar
Det är mycket som är sekretess ser jag i dagboksbladet,HD har mycket som är sekretess
Citera
2020-02-17, 14:17
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fick bli denna:

Det fungerade toppenbra! Tackar!

Är det någon mer än jag som funderar på innehållet i Aktbilaga 175?
Jävsinvändning från åklagare

Menar hon att Björn Lindén är jävig? Jag funderar eftersom han gjort en konstig tjänsteanteckning 200214:
Under måndagen inför ett förestående planeringsmöte 200212 med åklagarna, försvararna och målsägandebiträdet gick jag igenom de ärenden om hemligövervakning av telekommunikation HÖK och hemligavlyssning HAK där jag fattat beslut som rör den misstänkte och tidigare medmisstänkt. Efter mötet blevjag varse ytterligare några fall där jag fattat beslut om HÖK eller HAK. Jag har för åklagaren redogjort för den information som jag fått genom ingivna PM i ärendena och den övriga information som jag fått vid dessa sammanträden och antecknat i protokoll vid enskilda samtal med kå Åsa Hiding samt försäkrat mig om att all denna information framgår av förundersökningspromemorian. Vid planeringsmötet och vid ytterligare ett samtal med försvaret, advokat Backman har jag berättat om huvuddragen av den information jag fick vid sammanträdena för HÖK- och HAK-prövning.Någon ytterligare sidoinformation utöver vad som antecknats i sammanträdesprotokollen har inte kommit mig till del. Även om jag under tiden förundersökning bedrevs i ärendet fattat beslut vid sex olika tillfällen så har jag inte sett mig förhindrad att handlägga målet.
Antecknat av Björn Lindén
Citera
2020-02-17, 14:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Eftersom SD kan antas ha varit vaken hela natten och undanröjt spår, så kan han tillfälligt tappat kontrollen över vilka ord som slank ur hans mun när han talade med sin chef (som också heter Stef*n). Uppenbarligen har han iaf sagt något som chefen reagerat över och som åklagaren anser styrker att han är GM.

Det låter onekligen så.

Vad han har berättat för honom på morgonen 15 maj-
och till styrkande av att SD är gm

Han borde kunna ha kommit sent, uttröttad och borde ha förklaringar till varför han är sen (och trött?)

SD verkar ha en förkärlek till att prata och kanske en stor tilltro till att han kan få människor att tro på honom.

Kanske han har sagt att L*ena är försvunnen på kvällen(vilket han ju inte kan veta ännu) och kanske t om mördad? Säkert tar han upp de två hotfulla männen, vilket låter i det närmaste konstigt.
Eller:
Och nu har han varit uppe sedan tidiga morgonen, sedan fem på morgonen (05.23 då inloggning på L*enas mail sker, vilket är tidigare än vetskapen om hennes försvinnande?) för att ta reda på när hon försvann genom att kolla hennes senaste kontakter som hon hade på kvällen.

Kom ihåg Medinsyns inlägg om detta, hur han hade hjälpt barnen på morgonen och själv försökt luska vilka som hade kontakt med L*ena:
(mina fetining)

Citera
2020-02-17, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det fungerade toppenbra! Tackar!

Är det någon mer än jag som funderar på innehållet i Aktbilaga 175?
Jävsinvändning från åklagare

Menar hon att Björn Lindén är jävig? Jag funderar eftersom han gjort en konstig tjänsteanteckning 200214:
Under måndagen inför ett förestående planeringsmöte 200212 med åklagarna, försvararna och målsägandebiträdet gick jag igenom de ärenden om hemligövervakning av telekommunikation HÖK och hemligavlyssning HAK där jag fattat beslut som rör den misstänkte och tidigare medmisstänkt. Efter mötet blevjag varse ytterligare några fall där jag fattat beslut om HÖK eller HAK. Jag har för åklagaren redogjort för den information som jag fått genom ingivna PM i ärendena och den övriga information som jag fått vid dessa sammanträden och antecknat i protokoll vid enskilda samtal med kå Åsa Hiding samt försäkrat mig om att all denna information framgår av förundersökningspromemorian. Vid planeringsmötet och vid ytterligare ett samtal med försvaret, advokat Backman har jag berättat om huvuddragen av den information jag fick vid sammanträdena för HÖK- och HAK-prövning.Någon ytterligare sidoinformation utöver vad som antecknats i sammanträdesprotokollen har inte kommit mig till del. Även om jag under tiden förundersökning bedrevs i ärendet fattat beslut vid sex olika tillfällen så har jag inte sett mig förhindrad att handlägga målet.
Antecknat av Björn Lindén
Jag tror vi avvaktar med att anklaga honom för jäv. Jag har beställt den aktbilagan. Den kommer strax när jag får den från tingsrätten.
Citera
2020-02-17, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det låter onekligen så.

Vad han har berättat för honom på morgonen 15 maj-
och till styrkande av att SD är gm

Han borde kunna ha kommit sent, uttröttad och borde ha förklaringar till varför han är sen (och trött?)

SD verkar ha en förkärlek till att prata och kanske en stor tilltro till att han kan få människor att tro på honom.

Kanske han har sagt att L*ena är försvunnen på kvällen(vilket han ju inte kan veta ännu) och kanske t om mördad? Säkert tar han upp de två hotfulla männen, vilket låter i det närmaste konstigt.
Eller:
Och nu har han varit uppe sedan tidiga morgonen, sedan fem på morgonen (05.23 då inloggning på L*enas mail sker, vilket är tidigare än vetskapen om hennes försvinnande?) för att ta reda på när hon försvann genom att kolla hennes senaste kontakter som hon hade på kvällen.

Kom ihåg Medinsyns inlägg om detta, hur han hade hjälpt barnen på morgonen och själv försökt luska vilka som hade kontakt med L*ena:
(mina fetining)

Han kan, i likhet med Peter Madsen, kommit med några komprometterande spår på sig? Nån liten blodfläck och en liten blodfläck där? Din spoiler innehåller bara två citationstecken...
Senast redigerad av Picasso2 2020-02-17 kl. 14:28.
Citera
2020-02-17, 14:30
Medlem
Citat:
Fick bli denna:

Bra, då vet vi att tingsrätten har förundersökningen i 23 stycken filer.

• 1. HUVUDPROTOKOLL
  • 2. FÖRHÖRSBILAGA 1
  • 3. FÖRHÖRSBILAGA 2A (1 OCH 2)
  • 4. FÖRHÖRSBILAGA 2B
  • 5. FÖRHÖRSBILAGA 3A OCH B
  • 6. FÖRHÖRSBILAGA 4A OCH B
  • 7. FÖRHÖRSBILAGA 5
  • 8. FÖRHÖRSBILAGA 6A OCH B
  • 9. RAPPORT AVSSENDE KOMMUNIKATION
  • 10. HEMLIGA TVÅNGSMEDEL
  • 11. TVÅNGSMEDEL
  • 12. TEKNISKA UNDERSÖKNINGAR ÖVRIGA PLATSER DEL 1 OCH 2
  • 13. SAMTALSUTSKRIFTER
  • 14. BROTTSPLATSPROTOKOLL
  • 15. NFC
  • 16. TIDIGARE ANMÄLNINGAR
  • 17. GEOCACHING, MASSMEDIA DEL 1 OCH 2
  • 18. IT-PROTOKOLL STEFAN DAVIDSSON DEL 1 OCH 2
  • 19. IT-PROTOKOLL LENA WESSTRÖM DEL 1 TILL 4
  • 20. IT-PROTOKOLL ÖVRIGA DEL 1 TILL 3
  • 21. TILLÄGGSPROTOKOLL - TEKNISKA PROTOKOLL
  • 22. TILLÄGGSPROTOKOLL - SAMMANFATTNINGAR
  • 23. FACEBOOK MESSENGER LENA WESSTRÖM DEL 1 TILL 11
Citera
2020-02-17, 14:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag tror vi avvaktar med att anklaga honom för jäv. Jag har beställt den aktbilagan. Den kommer strax när jag får den från tingsrätten.
Åklagaren hade kanske helst sett att Ulla Gustavsson (domaren som har fattat besluten om frihetsberövande av SD) hade fått fortsätta handlägga ärendet och döma i målet. Ullas tidigare uttalanden i media om bl.a. könsmaktsordning kan uppfattas som att Ulla kunde vara mer benägen att skriva under på den av åklagaren föreslagna motivbilden.
Senast redigerad av Draifos 2020-02-17 kl. 14:43.
Citera
2020-02-17, 14:31
Medlem
Det står att Ha*na David*sson fortfarande är misstänkt :O
Citera
2020-02-17, 14:32
Medlem
Citat:
Hmmm… vilken sida i stämningsansökan finns det uttalandet?

Läste just åter igen igenom hela genomgången av Hidings bevis- och indicieinsamling kring motivbild och jag anser att det är den enda slutsats som kan dras utifrån den sammantagna informationen. S och Ls relation förändras av att L avslöjat affären för H. Står ingenting om att S uppvisar svartsjuka mot L angående andra män. Problemet verkar beröra att Hannas mående försämrats av avslöjandet. Att avslöjandet och separationen mellan Hanna och Stefan påverkar relationen mellan S och L till det sämre. Han skuldbelägger L för det utfallet.

Detta är en nedåtgående spiral misstänker jag. Tolkar det som att S vill inte lämna fru, barn och hus under tidigare år och kanske aldrig någonsin. L ställer krav och hotar S. S börjar då dödshotat L och längre fram även anhöriga till henne. Vårterminen 2018 utbryter kaos. Hot och hat ökar från Stefans håll. Hanna har inte tagit avslöjandet bra. Lena tror att hon har ett övertag mot Stefan. Hon fick inte Stefan men hon har fått hämnd. Hon har samlat bevis, hon har avslöjat hans otrohet, och han skiljer sig ofrivilligt från Hanna. Lena fortsätter ligga med Stefan ändå in i döden. Han spånar på en mordplan, och genomför den. Detta indikerar den sammanfattande motivbilden som presenteras av Hiding enligt min mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in