2020-02-15, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
1. Vad menar du med celltelefon?
2. Menar du att Dumle dömdes med Franky för gruppvåldtäkten i Sundbyberg? Eller är det en annan våldtäkt?
3. Vad är Dumles verkliga namn?

Stämmer det att han är dömd för våldtäkt ska du självfallet berätta för din vän. Får din vän reda på att du vetat om det och han suttit med en snabbknullare och inte själv är en sådan så kommer han ju se riktigt smutsig ut så du bör tala om det för honom. Det är ju förvisso möjligt att ingen av dessa personer bryr sig om att vännerna är snabbknullare för många var ju vän med Franky trots att han var dömd våldtäktsman. Det är ju på så sätt inte så konstigt om Dumle då tex skulle ha varit med om att ha GO-at en vän eller om andra i umgänget tex lämnar information till snuten i och med att de tycks ha en låg moral över hela linjen.

1. Min polare har en telefon han kan ringa till en fast telefon till. Så pratar med honom hos några bekanta.
2. Dumle sitter inte för våldtäkt nu vet jag men han har gjort. Det var grovvåldtäkt, körde upp puffra i underlivet osv. Han fick 2 år för det.
Citera
2020-02-15, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jedimasterr
Okej, för pratade med en polare över telefon från kumla(hans celltelefon) och han satt med dumle sa han och ropade dit honom. Så pratade lite med honom och han ville veta vad som hände i rättegången med musse, jaffar osv.
Jag sa till honom, sitter inte du inne för grov våldtäkt? "Nej nej bror, de stämmer inte"

Men såg att det var en dom från 2014 efterråt. Verkar inte som om han ville att dom andra skulle få reda på det på anstalten

Det var ju inte så svårt att hitta Dumles dom. Du bör nog prata med din polare.

Mål nr:B 7206-14
Abdulm4hdi B4ker H3di, 19951103-1511

Brott som den tilltalade döms för1.Grov våldtäkt, 6 kap 1 § 1 st, 2 st och 4 st brottsbalken -2014-06-192.Vapenbrott, ringa brott, 9 kap 1 § 2 st vapenlagen (1996:67) -2014-09-01

https://docplayer.se/25049374-1-soln...d-i-solna.html
Senast redigerad av NoF8 2020-02-15 kl. 17:20.
Citera
2020-02-15, 17:19
Medlem
Citat:
1. Min polare har en telefon han kan ringa till en fast telefon till. Så pratar med honom hos några bekanta.
2. Dumle sitter inte för våldtäkt nu vet jag men han har gjort. Det var grovvåldtäkt, körde upp puffra i underlivet osv. Han fick 2 år för det.

Ja ok.

Ja med tanke på att han har suttit för våldtäkt så är han snabbknullare och ska behandlas som sådan. Om inte det är så att din polare sitter på en sån avdelning han med så ska du förklara för honom att det är så för det är oacceptabelt att det sitter en känd snabbknullare ibland vanliga fångar på Kumla.

Kommer det fram att din vän vetat om att han är snabbknullare och att han valt att vara tyst så är ju det skäl till att klippa din polare med så fort det blir känt på en avdelning tex.
Senast redigerad av NoF8 2020-02-15 kl. 17:24.
Citera
2020-02-15, 17:21
Medlem
https://minfil.com/X4a94eZ8n1/solna_PDF

Venne om de är tillåtet att länka detta men, här har ni.
Citera
2020-02-15, 17:23
Medlem
Citat:
Ja ok.

Ja med tanke på att han har suttit för våldtäkt så är han snabbknullare och ska behandlas som sådan. Om inte det är så att din polare sitter på en sån avdelning han med så ska du förklara för honom att det är så för det är oacceptabelt att det sitter en känd snabbknullare ibland vanliga fångar på Kumla.

Han sitter för narkotikabrott, skulle inte hamnat på kumla egentligen, men fanns ej platser.
Han sitter t.ex med Felix som mördade Magnus Natschaki
Citera
2020-02-15, 17:28
Medlem
Citat:
Han sitter för narkotikabrott, skulle inte hamnat på kumla egentligen, men fanns ej platser.
Han sitter t.ex med Felix som mördade Magnus Natschaki

Jaha ok, det kan ju vara en skyddsavdelning möjligen men är det inte det och en vanlig avdelning så är det långt ifrån ok att beblanda en snabbknullare med andra. Det ska smälla direkt. De som vetat om att det är en snabbknullare ska även de få sitt. Det är standard så det är inget som ens ska funderas över. Mitt råd till dig är att du talar om det för din vän så inte han blir lurad. Skriv ut domen och skicka den till honom men berätta för honom först så att han verkligen vet det ASAP om han litar på dig.
Senast redigerad av NoF8 2020-02-15 kl. 17:32.
Citera
2020-02-15, 17:30
Medlem
Citat:

Venne om de är tillåtet att länka detta men, här har ni.

Ok. Det är bara att tillägga att det inte hör till denna tråd mer än indirekt.
Citera
2020-02-15, 17:30
Medlem
Citat:
Ja ok.

Kommer det fram att din vän vetat om att han är snabbknullare och att han valt att vara tyst så är ju det skäl till att klippa din polare med så fort det blir känt på en avdelning tex.

Förstår dig! Min polare är inte där för våldtäkt iaf. Men dumle sitter ju på vanlig avdelning nu för vapen/narkotikabrott. Han har väl redan suttit av våldtäkten. Men ska berätta. Får se vad som händer
Citera
2020-02-15, 17:34
Medlem
Citat:
Jaha ok, det kan ju vara en skyddsavdelning möjligen men är det inte det och en vanlig avdelning så är det långt ifrån ok att beblanda en snabbknullare med andra. Det ska smälla direkt. De som vetat om att det är en snabbknullare ska även dem få sitt. Det är standard så det är inget som ens ska funderas över. Mitt råd till dig är att du talar om det för din vän så inte han blir lurad. Skriv ut domen och skicka den till honom men berätta för honom först så att han verkligen vet det ASAP om han litar på dig.

Har redan sagt till vår bekant att jag måste prata med honom. Ska skicka de på brev också. Min polare visste inte om det vet jag, läste från flashbsck samtidigt som jag satt i tele med min polare. Så sa jag, han sitter för våldtäkt. Så skrek min polare, dumle kom hit de står du sitter för våldtäkt ju. ”Nej nrj inte sant”
Citera
2020-02-15, 17:36
Medlem
Citat:
Förstår dig! Min polare är inte där för våldtäkt iaf. Men dumle sitter ju på vanlig avdelning nu för vapen/narkotikabrott. Han har väl redan suttit av våldtäkten. Men ska berätta. Får se vad som händer

Fattar att han redan gjort den tiden, det är därför han hamnat på en vanlig avdelning då av misstag men det spelar ingen roll. Han är snabbis och kommer alltid förbli det. Din polare måste få veta för det är inte schyst mot din polare då han själv kan råka illa ut eller misstänkliggöras för den sortens vänskap.
Citera
2020-02-15, 17:38
Medlem
Citat:
Har redan sagt till vår bekant att jag måste prata med honom. Ska skicka de på brev också. Min polare visste inte om det vet jag, läste från flashbsck samtidigt som jag satt i tele med min polare. Så sa jag, han sitter för våldtäkt. Så skrek min polare, dumle kom hit de står du sitter för våldtäkt ju. ”Nej nrj inte sant”

Du har agerat helt rätt. Ingen skugga över dig eller din polare. Skicka pappren till honom och om möjligt läs upp domen. Skicka domen till någon mer på avdelningen så att den helt säkert kommer fram.

Bra insats!
Citera
2020-02-15, 17:45
Medlem
Citat:
Du har agerat helt rätt. Ingen skugga över dig eller din polare. Skicka pappren till honom och om möjligt läs upp domen. Skicka domen till någon mer på avdelningen så att den helt säkert kommer fram.

Bra insats!

Polaren har hela sitt crew där inne atm, så kan nog ställa till de rätt rejält
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in