Citat:
Ursprungligen postat av
Andvare
Hej Flashbackare!
Jag gjorde i början på månaden ett inköp på en fejkad hemsida. Såg ingenting konstigt med hemsidan mer än att det var otroligt bra priser även för att vara en outlet butik. Jag tänkte att det skickas väl direkt ifrån Kina.
Betalade iaf 2 dollar för produkten. Godkände med Bank ID
Blev lite misstänksam på bekräftelsemejlet som såg jävligt märkligt ut. Jag gick in och kollade nu och de har skickat ett andra email med en beklagan över att de inte kan skicka min vara tillräckligt snabbt eftersom de är på "semester". Jag kan inte längre hitta hemsidan och mejlen kommer ifrån olika email adresser. Jag väljer nog att spärra mitt kort, även om de tydligen inte lyckats dra någonting ännu. Mer än de ursprungliga 2 dollaren då.
Jag har ju ICA kortet och spärrat alla regioner och internetköp utan verifiering.
Vad säger ni, skulle det vara säkert att bara fortsätta som vanligt? Eller hade ni också spärrat kortet?
De har ju förövrigt mitt namn, adress osv också. Har ni hört om fejkade hemsidor förut? Jag googlade hemsidan innan köp och tyckte allt verkade legit. Väldigt förvånad måste jag säga.
Du är körd.
Ditt mobila bankid kommer anropas var o varannan minut tills du av misstag godkänner.
summan är såklart inte 2 usd utan snarare 2000, 20.000 dollar.
direkt den går igenom reläas den ut till andra mottagare och sidan återuppstår efter en viss tid på ny adress.