• 1
  • 2
2021-03-01, 11:46
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Vad skulle det tjäna till? Lösningen är att byta betalkort.

När jag böt känd bank till annan känd bank då raderades mitt MasterCard samtidigt som man avslutade kontot.

Nya banken kör med Visa som man laddar ner från deras hemsida som fungerar perfekt.

Någon vecka senare får jag illröda meddelanden på min iPhone 12 Pro Max att jag har inget betalkort anslutet till mitt iCloud som automatiskt ger mig 50 GB mer utrymme för 9:- varje månad.

Jag loggar då in på Apple och där ser jag att det saknas betalkort. När jag då lägger in inloggningsdetaljerna till Visakortet och klickar på OK dyker det upp ett fönster som kräver att jag verifierar inloggningen vilket också gick galant. Sedan ser jag kugghjulet börjar rotera och vänta på besked från banken att allt är ok för att användas. Men det kommer inget sådant meddelande, utan ett meddelande att proceduren misslyckades.

Jag tar då kontakt med banken där vi tillsammans går igenom regelverket för bankkort, och där finns inga ibockade spärrar. Således borde kortinstallationen fungera, men det gjorde det inte, trots flera försök.

Jag tar då kontakt med Applesupportern som med skärmdelning ser allt vi gör på min iMac och sedan på min iPhone. Vi försöker på min iPhone lägga in Visakortet men får röda felmeddelanden. Då först berättar supportern att dom har jätteproblem med att hjälpa alla med kortproblem som trots hjälp från supportern inte lyckas lägga in bankkort eller byta till nytt. Man kom fram till att Apple-ID och bankerna inte är synkrona med varandra som därför hindrar bankkort att samarbeta med varandra. Apple-Supportern hänvisade mig till att bida tiden tills Apple och Bankerna löst problemet. Supportern tipsade mig att be Apple skippa kortbetalning ett tag och skicka digital räkning via mejl som jag manuellt får betala tills kortstrulet är löst. Det känns som att strulet har med Big Suruppgraderingen att göra.
Senast redigerad av Caspern50 2021-03-01 kl. 11:48.
Citera
2021-03-02, 08:09
Medlem
Caspern50s avatar
Trots att bankens utbildade handläggare och sedan Apples Senioradvicer med skärmdelning både på min iMac och iPhone som därför fick full kontroll över det vi tillsammans gjorde, att lägga in nytt betalkort "Visa" på min profilsida (Hantera ditt Apple-ID som vi misslyckades med, fast vi testade säkert 5 gånger.

Senare på kvällen försökte jag själv igen och då med mobilen. Jag gick in på Inställningar-Mitt namn- Betalning och leverans- Skrev in kortnumret på Visakortet, datum och 3 siffriga koden, sedan krävde man mig att verifiera vilket gick galant. När jag sedan loggade in på Apple- Hantera ditt Apple-ID ser jag att Visakortet var inlagt som betalningmetod. Konstigt att varken kunniga handläggarna hos banken och Appleadvicern inte kunde göra det jag kunde göra utan strul.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in