2020-02-16, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Folket vann mot SAS i verkligheten.
Struntprat, vanligt folk har inte 10-100 konton på youtube,twitter och facebook.
Citera
2020-02-16, 21:39
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Kan du förklara varför man blir rasist bara för att man tycker att den här reklamfilmen är dålig då den försöker förneka Skandinavisk kultur?
Det verkar inte krävas någonting för att man ska bli kallad rasist.
Går du alltid runt och skriker rasist till folk?
Misshandlar du folk på stan också som du tycker tittar snett på dig?

Jag blev glad då jag såg den här SAS-reklamfilmen. Jag bestämde mig för att inte starta en tråd på FB om filmen då jag såg den.

Tydligen behövs det över 5000 inlägg för att förstå att reklambyrån som gjorde SAS-filmen faktiskt lyckades.

Att vi som flyger i Business Class bara tycker det är skönt att slippa trängas med pöbeln i gaten omedelbart före avgång när vi kommer ned från loungen och går före i kön är liksom bara en extra bonus utöver all annan bonus man får som Guldmedlem.

SAS-filmen rockar!
Citera
2020-02-16, 21:43
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Jag blev glad då jag såg den här SAS-reklamfilmen. Jag bestämde mig för att inte starta en tråd på FB om filmen då jag såg den.

Tydligen behövs det över 5000 inlägg för att förstå att reklambyrån som gjorde SAS-filmen faktiskt lyckades.

Att vi som flyger i Business Class bara tycker det är skönt att slippa trängas med pöbeln i gaten omedelbart före avgång när vi kommer ned från loungen och går före i kön är liksom bara en extra bonus utöver all annan bonus man får som Guldmedlem.

SAS-filmen rockar!

Eh blir inga flyg alls snarare då de vill fylla planen. Och ja vi har fattat att du trollar denna tråden under hela din vakna tid. Rekommenderar dig att skaffa dig ett liv istället.
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Det förutsätter ju att Co2 är ett miljöproblem och det är det inte - det är livets gas. Nivåerna är såpass låga att vi snarare bör flyga mer.

Jo, men det får bli en annan tråd. Här diskuterar vi ett flygbolag som begått självmord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Ja, fast att gilla SAS reklamfilm och dessutom lägga ut sitt Guldkort här kanske strider mot reglern

Reklambyrån och SAS vann den här tvekampen.

Kommer nog vara ett ledningsgruppsmöte på måndag, efter det kan det komma en pudel?
Vem vet?
Ha nu en trevlig kväll!
Citera
2020-02-16, 21:47
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Med tanke på hur du uttrycker dig om personer som du antar reagerar på reklamen och röstar på SD - hur tänker du att de ska känna nån solidaritet med Sverige? Varför ska de gå till jobbet, skatta och bidra till välfärden, istället för att välja att gå på bidrag och jobba svart? What's in it for them?

Det du gör är att bryta ner all folklig vilja att stå tillbaka för egen del för landets bästa. Tycker du att det ligger i Sveriges intresse att vara en sån nerbrytande kraft?

Vi kan lägga ner försvaret för det finns inte en käft som skulle vara beredd att gripa till vapen för att försvara det här landet om det behövdes. Inte invandrarna och inte heller de infödda, som inte tillåts känna stolthet över sin nation. Vi skulle få förlita oss på en armé legoknektar om det blev krig, för den folkliga viljan till uppoffring för landet har såna som du avlivat.

Jag vet inte direkt vad ditt inlägg har med SAS reklamfilm att göra, men om misslyckade människor som inte flyger Business Class på SAS som jag och SD-topparna verkligen gör, vill hata SAS för filmen är det ju ert val.

Det är inte tomt framför skynket nämligen, vad ni här i tråden än gissar och tror,

Vi som redan flyger på rätt sida om draperiet vet att upprördheten över SAS nya reklamfilm inte är något att oroa sig över. Champagnen kommer inte att bli ljummen bara för att råttorna bakom skynket hatar en reklamfilm från SAS på nätet!

SAS reklamfilm är kanske den mest geniala reklamfilm jag sett i mitt liv.
Citera
2020-02-16, 21:49
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Gammelmedias förklaring att det var Putin & SD som trollade fram kritiken mot SAS har ju numera lagts på hyllan, samtidigt som SAS slickar såren, och journalisterna kniper käft.

Vad vi nu ser för verksamhet här på FB, samt på andra plattformar, är B-laget av propagandister; Expo, #jagärhär, Sverige mot rasism och liknande små grupperingar som desperat försöker kämpa emot orkanen av skit. Och det går inget vidare av kommentarerna att döma.

Det är mest trötta påståenden om SD-väljares intelligens o.s.v. Med andra ord: SAS har förlorat.

Jag har överhuvudtaget inte sett något sakligt bemötande av kritiken från vänsterkanten. Ingen seriös diskussion om det politiska innehållet. Varken här eller i media.
Det landar alltid i bagatellisering av kritiken eller omfattningen av den.
DN hade en ledare idag som var ren trams och avsiktliga missuppfattningar.
Rätt sorgligt egentligen.
Citera
2020-02-16, 21:54
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Välkommen till det segregerade splittrade landet, tacka SAS för bidraget.

Jag gillar SAS reklamfilm för då vet de misslyckade som inte flyger framför "devinedern" att de är lite mindre värda.

SAS-filmen är väl bara till för att få de som flyger i galärklass och inte kan betala, eller är utlänningar, att känna sig lite mindre värda?

Vi i Business Class fattar ju så klart detta redan.

SAS-filmen är helt enkelt otroligt bra!
Citera
2020-02-16, 21:56
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Uppenbarligen kan inte du och de andra SD-spånen det.

Ja jättedumt av er att inte förstå den väldigt enkla innebörden

Om endast den i särklass mest korkade debattören i en tråd på Flashback förstår reklamfilmen så borde väl alla kunna enas om att den inte är särskilt bra.
Citera
2020-02-16, 22:09
Medlem
SAS følger en trend startet i PK højborgen BBC.

Citat. 'your British things are from abroad and most are stolen'

https://www.dailymail.co.uk/news/article-7952841/Piers-Morgan-blasts-BBCs-Horrible-Histories-trashing-Britain-Brexit-themed-song.html
Citera
2020-02-16, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Folket vann mot SAS i verkligheten.
Men här på FB vann trollen.

Jag skulle säga tvärtom. Majoriteten får bara än mer övertygelse om att det var rätt att säga ifrån gällande SAS reklamen och att de som försvarar reklamen endast vill trigga folk och skapa osämja med sin agenda. Att skramla högt med tomma kastruller gör en inte till en musiker.
Citera
2020-02-16, 22:11
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tror inte att den var menad vare sig som en kränkning eller hyllning. SAS är smarta nog att veta att skandinaver inte är det enda folk som rest och tagit med sig bra idéer hem, så det är knappast en hyllning till skandinaver. Det gör alla folk.

De ville göra nåt utmanande som stack ut, en wokereklam som samtidigt levererade ett budskap att resa är fantastiskt. De använde sig av skandinaver för sin provokation, för de trodde att det var riskfritt. Whitebashing är ju riskfritt, ingen vågar protestera. Att låta en neger prata om sina vikingförfäder - oj vilken provokation. Hade man gjort det omvända hade SAS piskats blodiga för kulturell appropriering. Men skandinavers kulturarv och historia är riskfritt att skända för skapa uppmärksamhet kring vår reklamfilm, bestämde SAS.

Men det gick snett så inåt helvete för SAS. Skandinaverna hade visst inte lust att bli utskämda worldwide och utnyttjade som punchline i SAS reklamfilm. Skandinaverna var visst ett folkslag som tyckte att man ska visa tillbörlig respekt även för deras kulturarv.

Så skönt att se att det finns lite vikingablod kvar i ådrorna än

Du har rätt. Klart inte filmen var menad vare sig som en kränkning eller hyllning.
Skrev lite för snabbt som svar till 'dom polariserade' som bjäbbade om filmen var en kränkning eller en hyllning.
Däremot tycker jag att det är uppenbart att filmen är uppdelad i två delar.
I den första provocerar man och utmanar man.
I den andra hyllar man Skandinavien på ett nästan nationalistiskt sätt med flaggviftning, brösttoner enbart vita ansikten i förgrunden. Tanken var absolut en plot twist där man i den andra delen 'ställer till rätta' den provokation man gjort i den första delen.
Se andra delen av filmen
https://youtu.be/ShfsBPrNcTI?t=103
Senast redigerad av marcarolo 2020-02-16 kl. 22:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in