2020-02-16, 12:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Två businessclassresor till Asien på ett år och några resor till Europa räcker för att bli guld hos SAS.

SAS är nog ett av de bättre bolagen. Både BA och Lufthansa har mycket sämre service i business class och det vet vi som har provat.

Nu handlar tråden om hur alla rasisttöntar hatar SAS, men de har aldrig flugit framför skynket!
Så din ståndpunkt är alltså att all den massiva kritik, från hela världen. Alla artiklar i utländsk media. Alla Youtube-kommentatorer från hela världen som uttalat kritik. Att filmen & SAS blivit "ratioed" på alla plattformar. Allt detta beror enligt dig på att kritikerna är "rasister"?

Fattar du inte hur tragisk du framstår när du sitter i din mammas källare & fantiserar om "guldkort" & att alla som inte tycker som du är "rasister"?
Citera
2020-02-16, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Välkommen till det segregerade splittrade landet, tacka SAS för bidraget.
Amen!
Citera
2020-02-16, 12:32
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Har du sett att volvo slutat att ha mäniskor i sin reklam.
Farsan har alltid kört svenska bilar han pratade om en volvo men han köpte något icke svenskt
för första gången i sitt liv.

På grund av att de hade Zlatan i sina reklamer antar jag?
Citera
2020-02-16, 12:33
Avslutad
Citat:
Två businessclassresor till Asien på ett år och några resor till Europa räcker för att bli guld hos SAS.

SAS är nog ett av de bättre bolagen. Både BA och Lufthansa har mycket sämre service i business class och det vet vi som har provat.

Nu handlar tråden om hur alla rasisttöntar hatar SAS, men de har aldrig flugit framför skynket!

Citat:
Har man guldkort som jag så vet man att SAS är ett habilt bolag framför skynket.

Hur de i galärklassen resonerar kan du läsa här i tråden!
Med tanke på hur du uttrycker dig om personer som du antar reagerar på reklamen och röstar på SD - hur tänker du att de ska känna nån solidaritet med Sverige? Varför ska de gå till jobbet, skatta och bidra till välfärden, istället för att välja att gå på bidrag och jobba svart? What's in it for them?

Det du gör är att bryta ner all folklig vilja att stå tillbaka för egen del för landets bästa. Tycker du att det ligger i Sveriges intresse att vara en sån nerbrytande kraft?

Vi kan lägga ner försvaret för det finns inte en käft som skulle vara beredd att gripa till vapen för att försvara det här landet om det behövdes. Inte invandrarna och inte heller de infödda, som inte tillåts känna stolthet över sin nation. Vi skulle få förlita oss på en armé legoknektar om det blev krig, för den folkliga viljan till uppoffring för landet har såna som du avlivat.
Citera
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Välkommen till det segregerade splittrade landet, tacka SAS för bidraget.

Att slippa riksäcklet Jomshof i kabinen är det bästa argumentet att välja SAS som flygbolag.

Tack SAS!

Jag gillar också er service i Loungen!

Hur många gånger har man inte kommit lite för tidigt till flygplatsen och kunnat koppla av i loungen med ett glas vin eller en öl varhelst i världen man befunnit sig?

Självklart helt utan kostnad så ni som aldrig varit i loungen kan fatta vad det handlar om.

SAS är ett av världens coolaste flygbolag! (Se bara till att bli Guld!)

Rasisttöntarna kan sitta hemma och hata. SAS får betalt av de som sitter på planet inte av de som sitter och hatar i en källare!

Men have your field day! Sista skrattet kommer från SAS.
Citera
Medlem
Citat:
Med Eurobonus Guld som jag är får du bjuda in en SD-loser som gäst till loungen också! De brukar alltid bli lite "flabbergasted" att både vin och öl är gratis för lojala SAS-resenärer.

Tidningen The monokel har utnämt Köpenhamn och Melbourne till dom bäste platserna på i världen att bo på.
Dom har länge haft konservativt debattklimat och låg invandring.

Vänster töntar åker alltid och festar på platser med mycket lägre moraliska krav ,obefintligt flykting motagande och bordeller i varje gathörn.

Dom har röstat på S som förstört utelivet med sin förbudspolitik sedan går dom runt med sin
hipster frisyr och konken ryggsäck i Köpenhamn och snackar skit om Sverige och fattar inte
varför danskarna mobbar dom.
Man ska inte vara så jävla svensk tycker vänster töntarna.
Citera
2020-02-16, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert_Goatse
Får se om aktiekursen påverkas av det här.
Vad tror FB?
Jag tror inte det kommer hända något.

Det kommer vara andra orsaker som kommer påverka till en början och kanske framåt? Skulle däremot antalet resande tappas under kvartal 2 och lönsamheten med den, så kan detta ha påverkat? Men SAS har ju andra saker som påverkar resultatet.. Jag är i alla fall glad att jag gick ur under 19.
Citera
2020-02-16, 12:37
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Vilken del av forumet ligger denna tråd i...? Politik eller??

Förtydligar här: jag har inget emot SAS eller bolaget i sig! Det är de som gjorde denna reklamfilm samt de som beviljade att släppa reklamen som är orsaken till att företagsnamnet fått en törn.
Finns ju uppenbarligen ett problem med klippet för annars hade väl knappast denna tråd funnits.

Nej jag talar för mig själv nu men nästa reklamfilm kanske dom skulle skippa politiken och försöka gå på glädje istället.

Ännu en betald shill för SAS. Reggad under senaste dagarna, endast för att kommentera i den här tråden.
Citera
2020-02-16, 12:39
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert_Goatse
Får se om aktiekursen påverkas av det här.
Vad tror FB?
Jag tror inte det kommer hända något.
Det går nog inte så fort. Men om man läser på Avanzas aktieforum, i SAS-tråden, så är det inte många som är glada över filmen direkt.
Citera
2020-02-16, 12:41
Medlem
Citat:
?
SAS tar verkligen hand om sina resenärer. Jag blev inte Guld förräns helt nyligen men har alltid tyckt att SAS-personalen gör ett riktigt bra arbete.

Att man kan slippa rasister i kabinen gör det ännu mer relevant att välja SAS när man måste flyga.

Vem vill flyga med rasistäcklet Jomshof?

Wow .... så bara för att en del inte tycker om just denna reklamfilm så är dessa per automatik SD-väljare?
Vad jobbar du med egentligen..? Destabiliserar, förtalar alla som motsäger och inte gillar just denna reklam.
Du verkar ju gilla diktatur..
vet finns två sidor av ett mynt, jag anklagar inte dig personligen för att du verkar gilla reklamen! Hur kan du tycka om reklamen va... varför tycker du om den? Förtydliga gärna vilka delar du tycker är extra smarriga?

Nej det är personangrepp och det är inte mitt ”jobb”

Så sluta vara så insnöad på att hata allt och alla. Testa på att le ibland också
Finns säkert något du blir glad av du med!

Förtydligande igen: personalen på SAS är bra, professionella, hängivna, erfarna, hjälpsamma!
Flygplanen är säkra, moderna, energisnåla, väl kontrollerade och topp of the line.
SAS har funnits länge och kommer fortsätta göra det ...

Såg du, här ovan hade jag kunnat gjort en bättre reklamfilm för ett flygbolag än vad dessa 25-50 personerna lyckades med för en kostnad på 1 miljon kr! Jag hade kunnat gjort filmen för 1/10-del av priset och i samma veva -> skaffat fler resenärer inte det motsatta.
Citera
2020-02-16, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Nej, de flesta flyger ändå inte med SAS, men jag kommer välja bort dem aktivt när det väl är dags

Har du någonsin flygit med SAS? Misstänker att dom som är argast ändå aldrig varit aktuell SOM KUNDER TILL sas.
Citera
2020-02-16, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Skarp analys! För man köper ju flygbiljetter varannan dag typ, så en bojkott borde ju synas i försäljningen genast. Smart där - jobbar du på reklambyrån som gjorde filmen?

Men svara gärna på när effekten kommer? Aktiekursen har gått upp så ingen effekt där? Eller kan det vara så att ingen bryr sig förutom lättkränkta personer som du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in