Citat:
Ursprungligen postat av
teren
Vadå han har ju rätt
Medan City krossade 150 år gamla fotbollsrekord och spelade ut sina motståndare med fullkomligt glänsande fotboll och många mål, och helt utan inverkan av VAR, så vinner ni en betydande andel av era matcher med uddamålet och med VAR som har påverkat matchbilden i flera av era matcher. Tänk på det när ni sitter där i slutet av säsongen med alla era nya rekord som domarkåren har hjälpt er att råna City på.
Liverpool är ett fantastiskt fotbollslag men alla som har följt säsongen vet hur det har gått till.
Det är inte bitterhet, det är fakta. Jag håller Citys säsong 17/18 betydligt högre, även om ni slår den med 10p+, och just av den här anledningen.
Förhoppningsvis är VAR betydligt bättre nästa år, och med bättre menar jag att det inte ska finnas rum för tolkning eller att reglerna ska vara böjbara beroende på vilket lag domaren känner för just den matchdagen. Annars kommer samma skit hända igen.
1988 gick OS i Seoul, Sydkorea. Vi var några som hade pratat om sändningarna på TV skulle ske på tider som inte passade in, när man har ett arbete att sköta.
Vi var överens om en sak, 100-meters finalen skulle vi inte missa.
Lördags morgon ringer klockan 5.15, finalen börjar 5.30. Ben Johnson vinner finalen på 9.79, nytt världsrekord. Kryper ner i sängen, belåten med att inte missat denna final.
Måndag kommer "nyheten", Johnson dopad. Ridå, magin var som bortblåst.
Samma känsla infinner sig nu. Jag kan erkänna att City har spelat bländande fotboll. Mycket av det kommer att glömmas efter anklagelserna om den ekonomiska doping som klubben är anklagad för. Blir klubben fälld så är det inte fotbollen som folk kommer att minnas, utan det var klubben som fuskade.
Mail On Sunday skriver att även titeln 2014 kan tas ifrån klubben.
Ditt resonemang om VAR är sandlådenivå. Drabbar det favoritklubben så är det värdelöst, annars så är det det bästa som finns.
Det finns en reklamfilm från Svenska Spel som belyser detta om VAR på ett härligt sett. Någon kanske har sett reklamfilmen?