2020-02-16, 17:10
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
En till sådan bild! Har inte sett den innan som jag minns.
Det blir ju överdrivet hur han försöker visa hur blodigt det blir när man geocachar. Så överdrivet att man blir misstänksam.

Han skriver:
[...]
"Det steget kostade oss en hel del obehag och blodiga sår på ben, mage och armar. Fortfarande idag två dagar efter när loggen skrivs är kroppen fylld av kliande små pipplor och rivsår." [..]

Mycket likt den turen där han skrev under fotot på sina sönderrivna ben " hoppas ingen djävul tror något annat" (fritt ur minnet).
Fetad stil: han vill påpeka att rivsår kliar och rivs upp och därför kan han visst ha ådragit sig en skada på benet innan mordet, dvs på utflykten den 10e maj.

OT: din låda är överfull.
Citera
2020-02-16, 17:16
Medlem
landbandys avatar
Det har varit så många vändor med vad HD:s arbetskamrater uppfattat och man vet varken ut eller in i den här soppan ...
Antar att de måste ha haft förhör med TinnaNinna- OM hon nu inte är ett troll ,så hoppas det kommer med i Fup:en , vad som är sant ...?
Citera
2020-02-16, 17:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Enligt Hiding,s presskonferens så är det så.

Tror det var netherworld som citerade från den.

Varken i NAs eller SVTs intervju nämns någonting om brottsplatsen, eller bevis i relation till denna.
Hon säger bara att det finns både teknisk bevisning och omfattande indiciebevisning.

https://www.na.se/artikel/fragetecknet-tillhygget-ar-inte-hittat-mordvapnet-ar-sparlost-borta
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/sa-kommenteras-mordutredningen-av-polis-och-aklagare
Senast redigerad av T34Panzer 2020-02-16 kl. 17:38.
Citera
2020-02-16, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo precis .
Men att LW kunde få för sig att en genomgående relation skulle ha funkat mellan henne och SD förstår jag inte att hon kunde tro på ?

Deras barn på varsitt håll hade ALDRIG blivit sams med detta .
Att gå ihop med en granne är och förblir galet på alla sätt och vis såvida de tu inte flyttar iväg till annan bostadsort eller något .

Hur hade de tänkt att bo i så fall där i området ? I en ny villa intill alla de andra ,eller ? Liknar det där programmet "Sisterwifes" ,inget som är lätt att genomföra ,inte när otrohet ingått ifrån första början.

Dömt att misslyckas redan från början.

Men det betydde ju inte att SD kunde begära att LW skulle förbli hans älskarinna för evig tid ,utan i det som uppstod hade LW helt rätt i att inse och förstå att denna relation på "riktigt vis" aldrig skulle uppstå och att hon då valde att gå vidare i sitt val utav kärlekspartner....
Visst !?

Jomen visst, det fanns uppenbart ingen tillit att bygga en relation på så länge otrohet är den gemensamma plattformen och därför slutade det med ett microkrig med dödlig utgång denna gång De flesta otroheter tror jag innefattar ett behov att både äta och behålla kakan samtidigt. Dubbelspelats natur är: Själviskheten och hyckleriet.

Det är ingen vidare djup och intelligent reflektion, utan en välkänd och välgrundad sanning genom historien. Den mänskliga naturen och dess erfarenheter har inte förändrats. Om moralen är taskig beror det på att ditt värderingssystem bygger på egoism.
Citera
2020-02-16, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag funderar på om den beslagtagna metallbiten skulle kunna vara ett av LW:s örhängen eller delar av ett sådant? Vidare tänker jag att det andra örhänget som hon möjligen också bar på BP kanske saknas helt? Jag tror mig minnas att tråddeltagare under en period spekulerade kring ett av LW:s (försvunna?) geocacheörhängen. Om jag inte missminner mig var det JM som initierade diskussionen kring dessa eventuella örhängen? Jag kan ha fel.

Metallbiten kan vara ifrån SDs beslagtagna cykeltrampa. Var han på mordplatsen med sin cykel?
Annars kan det vara jord och och annan vegetation på cykeltrampan som bara finns på mordplatsen.
Citera
2020-02-16, 17:29
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Metallbiten kan vara ifrån SDs beslagtagna cykeltrampa. Var han på mordplatsen med sin cykel?
Annars kan det vara jord och och annan vegetation på cykeltrampan som bara finns på mordplatsen.
Nja, det står väl ingenting i stämningsansökan om att något direkt kan koppla SD till den platsen. Det skulle ju ha varit bingo i så fall, och skulle alltså knappast ha utelämnats. Eller kan man kanske hålla på sådant till rättegången?
Citera
2020-02-16, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, det står väl ingenting i stämningsansökan om att något direkt kan koppla SD till den platsen. Det skulle ju ha varit bingo i så fall, och skulle alltså knappast ha utelämnats. Eller kan man kanske hålla på sådant till rättegången?

Men jag tror nog inte att man tar upp precis allt i stämningsansökan.
Varför är cykeltrampa och cykelhandtag beslagtaget annars? Det måste ju kopplas till mordet i alla fall. Han har nog lagt ner cykeln på sidan och jordrester från BP finns på det beslagtagna. Det kan ha varit innan mordet. Han förberädde säkert MP och fixade dit mordvapnet innan.
Citera
2020-02-16, 17:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Allvarligt, fattade du aldrig att det var ett troll? Hon är förresten känd i Bjärredstråden också.

Bjärredtråden?
Kan inte se ett enda inlägg där av postaren?
Citera
2020-02-16, 17:38
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
En förare i en bärgningsbil ska enligt uppgift i tråden ha iakttagit en vinglig person på motorvägens vägren vid tidpunkten för mordet. På väg österut, i riktning V*vallaskogen.
Cykeln måste i sådana fall ha gömts undan innan mötet.
Citera
2020-02-16, 17:43
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag funderar på om den beslagtagna metallbiten skulle kunna vara ett av LW:s örhängen eller delar av ett sådant? Vidare tänker jag att det andra örhänget som hon möjligen också bar på BP kanske saknas helt? Jag tror mig minnas att tråddeltagare under en period spekulerade kring ett av LW:s (försvunna?) geocacheörhängen. Om jag inte missminner mig var det JM som initierade diskussionen kring dessa eventuella örhängen? Jag kan ha fel.

Eller en liten travelbug/coin av metall som LW (den 28 februari 2018) hade placerat i cachen "My Real Six-String"?

https://www.geocaching.com/track/log.aspx?LUID=293eb924-ba26-4f88-8f1a-de102f10817c

Den ser/såg ut som en metallbit med bildmotiv, i stil med dessa bilder:

https://www.geocaching.com/track/gallery.aspx?ID=6359652

På årsdagen av hennes död (14 maj 2019) tog en annan geocachare bort metall-travelbugen från platsen "My Real Six-String" med orden "Life must go on, so will this coin":

https://www.geocaching.com/track/log.aspx?LUID=a04e2f59-0dba-47dc-b3bf-313b67b82e1e

Så man undrar ju om polisen under utredningens gång granskade/tog prover på de föremål som LW hade placerat i just den cachen? Uppenbarligen verkar den lilla metall-travelbugen "Rokiii" ha befunnit sig där både före och efter mordet.
Senast redigerad av GilGrissom82 2020-02-16 kl. 17:48.
Citera
2020-02-16, 17:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Att Tinna ljög så att det knakade var uppenbart för alla och envar med en IQ över 70. Det var larm, och operationer mm.

Ja, då kan det väl hända att mitt IQ ligger på <70 .

Jag lider inte av det.
Jag har vacklat i min tro om nicket, men jag utesluter inte att något av det vi läst stämmer.
Tyvärr verkar varken vi eller media få tillgång till FUP så många frågor blir utan svar.

Nu är kanske inte just de frågorna de mest avgörande i fallet.
Det viktiga är ju om man kan nagla fast mgm till brottsplatsen vid tiden för dådet.

Att det inte var en av de där random männen som SD påstod sig ha sett den 11 maj och som såg LW precis när hon gått ut för att ordna en ny cache bakom planket.
Citera
2020-02-16, 17:45
Medlem
jjagares avatar
Vart skall man vända sig om man vill överklaga att de ej lämnar ut fup elektroniskt??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in