2020-02-16, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Oh nej, det är folket som numera flyger med SAS som blev kränkta av att många svenskar fortfarande älskar sitt land. Dom är sura för att SD växer och kallar våldtäkter, rån, skjutningar och bombdåd för härlig mångkultur och det är om något obildat.
Våldtäkter rån skjutningar och sprängningar oftast ingenting med mångkultur att göra sånt existerade i Sverige för länge länge sedan. Menar du förresten att även MC gängen som sprängt mycket på sistone går in under begreppet mångkultur?
Citera
2020-02-16, 13:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Ebba Bush Thor skriver:
Varför spelar detta roll? För att det inte bara handlar om SAS. För att denna självnedvärdering är destruktiv. För att vi borde samlas kring det som gör vår del av världen fantastisk och värd att försvara. När ”ingenting” hyllas av politiska ledare så skapar det oro och grogrund för rädsla hos många medborgare. Rädsla för det nya. För det signalerar att man måste försaka sitt hem om fler ska kunna bli en del av det.

Så tänk om, SAS. Er självspäkning flyger inte.
https://www.facebook.com/661702230515862/posts/3005223666163695/?d=n
Citera
2020-02-16, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hahaha, så detta är uppenbarligen er nya försvarlinje. "Filmen var ironisk".
Ja reklamfilmen var till och med övertydligt ironisk. Väldigt många reklamfilmer är ironiska. Men ni i tokhögern fattar nog inte dom heller. Kanske dags att gå på kurs med Kurt?
Citera
2020-02-16, 13:40
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
SAS:

"We are proud of our Scandinavian heritage, which amounts to absolutely nothing.
So we're proud of absolutely nothing.
"

Jag skall översätta för #jagärhär och liknande kretiner:

"Vi är stolta över vårt skandinaviska arv, som inte består av någonting alls.
Så vi är stolta över absolut ingenting.
"

Bra budskap! Ungefär lika pantat som feministerna; "kvinnor är lika bra som män" och nästa andetag "män är svin".

Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Nu har jag inte gått igenom 5000 sidor av trams, men är det någon som utmanat påståendet sakligt (dvs att inget är skandinaviskt) eller är det mest dramatiska utspel ? Mig veterligen så har skandinavien och skandinavier haft en väldigt väldigt begränsat roll som civilisation.

De flesta inslag vi ser i skandinaviskt samhälle har sina rötter i utlandet. Jag vill inte vara den som ger er en dos av sanning men vikingar var ju rena barbarer. Det är något jag märker i Svenskar även i dag, enda skillnaden är att man lyckats tillskanska sig välfärd på andras bekostnad.

Vill inte göra någon ledsen, men tror det därför reaktionen är så stark till videon (dvs att den har substans).

Jävla tomte! Vikingar barbarer? Kvinnorna på vikingatiden hade rättigheter kvinnor resten av världen bara kunde drömma om. Forskningen säger också att vikningarna var noga med hygien och sina utseenden. Vikingarna var främst handelsmän även om de så klart också kunde kriga.

Ta du och läs på lite om Edsöreslagarna.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Eds%C3%B6reslagar

Jag fick den här länken rekommenderad för några dagar sedan. Det verkar som den vite, blonde, blåögde mannen var runt nästan hela världen långt tidigare än man idag vill låtsas om. Varför försöker man aktivt förminska den vite mannens historia? Vilka vill oss illa?
https://www.youtube.com/watch?v=eOM2fT6tBFE&feature=youtu.be

Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Oavsett om reklamen är sakligt rätt eller inte är det idiotiskt att göra hälften av sin potentiella kundkrets förbannad. Vad är företagsnyttan med det?

Man får anta att deras mål är att sälja så många biljetter som möjligt och inte att vinna politiska poänger. I det perspektivet är reklamen värdelös.

Just det där att företag, MSM, skola och kyrka osv politiseras överallt är så genomgående att det knappast är en slump.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...det kan också vara så, att makthavarna på SAS helt och hållet har missat att vinden vände efter låtsasflyktingkrisen hösten 2015, då det blev uppenbart för alla (utom ett litet fåtal som är massiva ovanför axlarna), att de "öppna gränserna" var ohållbara och "mångkulturen" något som bara skadar oss. Det är möjligt att de lever så isolerade i sitt elfenbenstorn, att de helt och hållet har missat det. På annat sätt kan man nästan inte förklara det här debaclet.

Det finns också en annan förklaring och den är att det är en del av planen att sänka självkänslan, nationalismen, stoltheten i landet. Ren ondska alltså. Det ligger mer i linje med samhällsutvecklingen. Politiker och journalister ser och vet att invandringen krossar livet och framtiden för svenska folket och ändå propagerar de för den och ve den svensk som offentligt yttrar kritik mot den.

Tänk Volvos reklam för några år sedan när an enbart hade med invandrare och kvinnor i reklamen. De gick upp tidigt och tog sig till arbetet och budskapet var att vi har byggt Volvo. Skaplig spottloska i ansiktet till alla svenska män som sedan 1927 stått på industrigolvet och byggt bilarna. Jag körde Volvo tidigare men när jag bytte bil valde jag bort Volvo FRÄMST pga den reklamen.

Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Varför är du här då om vi är så dåliga? Leif Erixon var den första att upptäcka Amerika det var väl en stor bedrift att resa ända dit i sin handgjorda båt. Ikea är ett svenskt företag som sprider vår kultur över hela världen. Vi kanske ska sluta att dela ut Nobelpris så får vi se vilka reaktioner det ger. Har du glömt alla världsomvälvande uppfinningar som kommer från Sverige ? Hämtar du inte din mat ur ett kylskåp varje dag, det är uppfunnet i Sverige,
Celsiusskalan är uppfunnet av en svensk, en stor del av världen använder den skalan.
Använder inte många människor i världen pacemaker ? Säkerhetsbältet? Hjullagret? Vi har uppfunnit hur många viktiga saker som helst det går att prata om det en hel dag.
Sverige blir ofta utsedda till ett av de godaste länderna i världen också.
Vi ska inte glömma ABBA heller kolla på deras kommentarer på youtube folk från hela världen älskar dem.
Det är den här reklamen som är tramsig. Du kan lika gärna erkänna att du hatar Skandinavien och vill passa på att dissa nu när du har chansen.

Svenska kvinnor har fler patent än hela Afrika sammantaget vill jag minnas.

Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Ditt inlägg är ytterligare ett försök att köttbullefiera debatten, d v s fördumma den genom att fokusera på filmens triviala innehåll som ingen egentligen har ifrågasatt.
Influenser är ett faktum, ingen bryr sig.

Reaktionen beror på uppdämd vrede hos folket, orsakat av långvarig kulturförnekelse och krav på anpassning till en ny ordning som folket inte vill ha.

SAS-reklamen innehåller inte all information för att förstå vad som hänt.
Den fungerar snarare som trigger. Och det som upprör, d v s kulturförnekelsen, är det som sägs i början av filmen. Där budskapet är att utplåna (symboliseras med att blåsa ut ljusen på den Svenska tårtan) idén om en skandinavisk kultur. Detta påstådda tomrum ska ge plats åt ”det nya” som globalisterna förespråkar och till vilket den ”obildade pöbeln” ska anpassa sig.

Filmen propagerar alltså för folkutbytet, folket i fråga reagerar, och reaktionerna bemöts med falska anklagelser. Känner du igen mönstret?

Att under dessa omständigheter börja diskutera köttbullens ursprung är att fördumma debatten medvetet för att flytta fokus från det väsentliga till det triviala. Därav köttbullefiering.

Exakt så! Fantastiskt bra inlägg.
Citera
2020-02-16, 13:41
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Det kommer inte funka med bojkott eftersom de som flyger med SAS gör det för att de är tvungna och det kommer att bli svårt med en bojkott då SAS är medlemmar i Star Alliance. Ibland är man helt enkelt tvungen att kliva in i ett SAS-plan trots att man bokat tex Swiss eller Turkish. Jag tror därmed inte att bojkotten kommer att innebära särdeles stora skador. Titta på bolagen som ingår i Star Alliance så fattar Ni att det kanske inte kommer gå hem. Jag skiter totalt i SAS. De var redan innan magplasket sämst och helt irrelevant. Jag satt pch tänkte på mitt resande de senaste åren. Har kanske flugit mellan 30 och 50 resor per år. Jag har aldrig bokat SAS, men när jag tänkte efter minns jag att jag ändå flugit SAS. Detta är anledningen:

Adria Airways JP
Aegean Airlines A3
Air Canada AC
Air China CA
Air New Zealand NZ
ANA NH
Asiana Airlines OZ
Austrian OS
Avianca AV
Brussels Airlines SN
Copa Airlines CM
Croatia Airlines OU
EGYPTAIR MS
Ethiopian Airlines ET
EVA Air BR
LOT Polish Airlines LO
Lufthansa LH
Scandinavian Airlines SK
Shenzhen Airlines ZH
Singapore Airlines SQ
South African Airways SA
SWISS LX
TAM Airlines JJ
TAP Portugal TP
THAI TG
Turkish Airlines TK
United UA
US Airways US

Enkelt löst genom att flyga med SkyTeam eller OneWorld.

För övrigt går det alldeles utmärkt att undvika SAS om man nu envisas med att flyga med StarAlliance genom att t.ex. flyga med bra bolag som LuftHansa och Thai airways och se till att du inte flyger en sträcka med t.ex. LH som är utförd av SAS när du bokar din biljett.
Citera
2020-02-16, 13:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja reklamfilmen var till och med övertydligt ironisk. Väldigt många reklamfilmer är ironiska. Men ni i tokhögern fattar nog inte dom heller. Kanske dags att gå på kurs med Kurt?
Kan du länka till någon som seriöst refererar till filmen som ironisk? Helst någon från SAS eller den ansvariga reklambyrån.
Citera
2020-02-16, 13:45
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Jag har guldkort och kan göra vad jag vill gratis i de lounger som ingår runt om i världen.

Herre jävlar vad trevligt det är måste jag medge.

Jag tycker att SAS reklamfilm är genial!

Jag råkar ha Eurobonus Guld så jag pissar på alla som måste stå i kö vid säkerhetskontrollen på Arlanda! För er bittra SD-trollisar så ingår faktiskt "fast track" i Eurobonus Guld som jag verkligen har.

(Oj oj oj min man har också guldkort så det så.)

Jävla pajas! Så du pissar på folk som får stå i kö, vilken jävla rutten människa du verkar vara. Karma säger jag bara.
Citera
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Jag har guldkort och kan göra vad jag vill gratis i de lounger som ingår runt om i världen.

Jag råkar ha Eurobonus Guld så jag pissar på alla som måste stå i kö vid säkerhetskontrollen på Arlanda! För er bittra SD-trollisar så ingår faktiskt "fast track" i Eurobonus Guld som jag verkligen har.

Det här inlägget speglar din personlighet ganska bra skulle jag tro. Du är precis så PK som alla andra som kör med allas lika värde i teorin men fullständigt skiter i det i praktiken. Du kör inte ens med det i teorin. Du är en av de som skulle spottat på de svarta om du besökte apartheidens Sydafrika. Jävla idiot!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Ärlig fråga:

Hur många % av kritiker till SAS-reklamen uppfattar du som SD-anhängare? 10? 25? 90?)
Inräknat andra högertokar troligen närmare 100% vilka annars?
Citera
2020-02-16, 13:47
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Felskrivet
Senast redigerad av Sofiajadetarjag 2020-02-16 kl. 13:49.
Citera
2020-02-16, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kan du länka till någon som seriöst refererar till filmen som ironisk?
Har du ens sett filmen? Om du har gjort det och inte ser ironin i den även om den är svårsmält för en som dig så bör du nog uppsöka en ögonläkare.
Citera
2020-02-16, 13:49
Medlem
Citat:

Idiot, idiot och idiot. Alltså du och dina åsikter. Jag har arbetat inom SAS. Min goda bekant var Sveriges yngsta pilot i Sverige. Han jobbade då för det första bolaget som drabbade SAS nämligen Transwede. Alla piloter inom SAS pissar på reklamen. Jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in