2020-02-16, 13:16
Medlem
4598gj45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Jag råkar bara vara Eurobonus Guldmedlem hos SAS.

Jag driver ingen agenda. Jag tycker bara att SAS reklamfilm var otroligt bra.

Inget i nedärvd svensk essens är något äkta svenskt!

Att påhittad nedärvd svensk essens inte automatiskt gör dig till Eurobonus guldmedlem är säkert provocerande för SD-loosers i tråden också.

Du måste flyga lite med SAS först och gärna lite i de dyrare biljettkategorierna som jag och vi pratar om framför skynket för att bli Eurobonus guldmedlem.

Jag älskar reklamfilmen. Den rensar bort risken att möta Jomshof i gaten när man glider in först som den prioriterade resenär man är.

Jag råkade se Jomshof en gång i fast track (som man så klart har tillgång till när man är guld) och tycker att det känns otroligt skönt att det aldrig kommer att hända igen.

SAS kan vara ett av de bästa flygbolagen på planeten!

Nice bait. Du får en gratis notis här.
Citera
2020-02-16, 13:18
Avslutad
Citat:
De Korkade medlemmarna här på Flashback fattar uppenbarligen inte ironi?

Varför tror du att den här tråden har över 5000 inlägg?

Alla andra fattar ju att SAS reklamfilm var ironisk.
Det är bäst att du underrättar SAS om det, eftersom det inte är den förklaring till filmen som de själva har gett.
Citera
2020-02-16, 13:24
Medlem
nickomyras avatar
Årets svensk JG skriver att kampanjen spottade 30 miljoner människor i ansiktet .

Tino har skrivit ett par inlägg
https://www.facebook.com/560498230/posts/10157164029393231/?d=n
Senast redigerad av nickomyra 2020-02-16 kl. 13:28.
Citera
2020-02-16, 13:25
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriper
Om du tycker att SAS är ett av de bästa bolagen har du inte rest mycket. Eller så har du bara rest med SAS och Ryanair.

Business class är något som SAS faktiskt respekterar. De råkar sakna First class.

Så när man flyger i SAS business class är det oftast minst lika bra eller mycket bättre än den service man får ombord på Lufthansa och British Airways för oftast mycket högre pris.

Jag har Eurobonus Guld och jag tycker att SAS är bättre än både LH och BA, men det är en personlig uppfattning.

Jag tycker att det är kul att SAS också dominerar och formidabligen slaktar töntiga SD-idioter som aldrig har suttit framför skynket.
Citera
2020-02-16, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Obildade och lättkränkta.
Oh nej, det är folket som numera flyger med SAS som blev kränkta av att många svenskar fortfarande älskar sitt land. Dom är sura för att SD växer och kallar våldtäkter, rån, skjutningar och bombdåd för härlig mångkultur och det är om något obildat. Nationalister, patrioter eller bara dom som älskar sitt land och historia väljer naturligtvis bort dom bolag som pissar på dom precis som du väljer bort nationalister eller SD. Förr i tiden var svenskarna så stolta och köpte svenska bilar och flög med SAS, "köp svenskt" var det många som hade som slogan. Nu finns det inget att vara stolt över längre enligt SAS, självklart blir det nu enklare att välja andra flygbolag och även andra tjänster och produkter.
Citera
2020-02-16, 13:28
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:

Jaha, så du menar att de menar TVÄRTOM?
Att Skandinavien har den mest framstående och bästa kulturen i hela världen. Att hela världen försöker att ta efter och kopiera från oss?
De kommer aldrig lyckas att vara utan krig så länge som vi har varit.
De kan heller inte kopiera våran DNA även om den kinesiska forskaren försökte kopiera hiv-resistensen.
Citera
2020-02-16, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om du hade bekymrat dig att läsa i tråden så hade du hittat en uppsjö av länkar till artiklar, Youtube, Twitter & liknande från hela världen.
Tror knappast mer än ett fåtal länders snöflingande högertokar orkade gå igång på detta.
Citera
2020-02-16, 13:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Hahaha, så detta är uppenbarligen er nya försvarlinje. "Filmen var ironisk".
Ni greppar verkligen efter de sista halmstrået nu. 🤡

Inte ens SAS själv har varit så efterblivna att dom försökt köra ironi-kortet.
Citera
2020-02-16, 13:30
Medlem
prominentens avatar
Ärlig fråga:

Hur många % av kritiker till SAS-reklamen uppfattar du som SD-anhängare? 10? 25? 90?

Tack på förhand

Citat:
Business class är något som SAS faktiskt respekterar. De råkar sakna First class.

Så när man flyger i SAS business class är det oftast minst lika bra eller mycket bättre än den service man får ombord på Lufthansa och British Airways för oftast mycket högre pris.

Jag har Eurobonus Guld och jag tycker att SAS är bättre än både LH och BA, men det är en personlig uppfattning.

Jag tycker att det är kul att SAS också dominerar och formidabligen slaktar töntiga SD-idioter som aldrig har suttit framför skynket.
Citera
2020-02-16, 13:31
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Jag kommer nog snarare att välja SAS framför andra bolag. Kanske blir man Eurobonus guld till slut om man konsekvent prioriterar SAS. Man slipper ju då dessutom Jomshof och andra rasistidioter ombord.
Det är helt uppenbart att du inte utgör den grupp som flygbolagen tjänar pengar på och som försäkrar bolagens överlevnad. Reser du dyrt och långt kan du på de i de flesta flygallianser nå "guld-nivå" på 2-3 resor. Vidare så har ett flertal flygbolag en högre nivå idag än guld.
De som reser mycket har oftast om inte den högsta nivån så garanterat fria lounger och fria uppgraderingar hos alla tre flyggrupperna: Skyteam, Oneworld, och StarAlliance.

Således, inget bolag kommer bry sig huruvida du väljer att flyga med dem eller ej, då du helt uppenbart inte tillhör en intressant kundgrupp.
Citera
2020-02-16, 13:31
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hahaha, så detta är uppenbarligen er nya försvarlinje. "Filmen var ironisk".
Ni greppar verkligen efter de sista halmstrået nu. 🤡

Inte ens SAS själv har varit så efterblivna att dom försökt köra ironi-kortet.

Människan vet uppenbarligen inte vad ironi är.
Citera
2020-02-16, 13:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Chris Forsne på Ledarsidorna nämner filmen.
Ett folk utan ledning och där det nationella flygbolaget försöker ta heder och ära av det som binder oss samman är inga goda odds för framtiden.
https://ledarsidorna.se/2020/02/och-bortrostat-ar-folket/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in