Citat:
Ursprungligen postat av
GilGrissom82
Jag har uppfattat det som att den ännu inte har hittats (annars borde det ha funnits ett avsnitt om detta i stämningsansökan kan man tycka).
Exakt så som jag tänker.
Eller om de hade hittat den, dock ej tömningsbar, borde den vara analyserad för DNA?
Jag har enormt svårt att tänka mig att den ska ha blivit ditlagd i skogen i lugn och ro. Precis i närheten av hans eget hus. Det borde isf vara en olyckshändelse, att han råkade tappa den. Då full med DNA. Vilket hade varit graverande till tusen för SD.
Frågan är vad de krattade efter i oktober. Låter långsökt att man skulle kratta efter den fem månader efter mordet. MV sa ju också att det var något som funnits med i utredningen länge. Det låter då inte som mobilen.
Hur har han lyckats göra sig av med mobilen?
Att gm har tagit den är klarlagt då man kan se
hennes rörelser från hemmet till mordplatsen och att den inte återfunnits på mordplatsen/fyndplatsen. Pingad och avstängd manuellt eller via batterislut 01.41 den 15 maj. Var?
Han borde ha varit kollad hela vägen till USA, stopp på mackar och rastplatser, snabbmatställen och Arlanda. Men kollade man alla möjliga ställen där något kunde ha slängts eller hans resväska?
Kanske finns ute i skogen vid sommarstället?