2020-02-16, 00:14
Medlem
Är det bara jag som reagerar på vittnena gällande hotbilden, i stämningsansökan? Där finns endast en (Ste*fan Albin*sson, Sthlm) som tycks ha sett hot, via LWs mobil. Alla andra vittnar om vad LW har berättat. Varför skickade hon inte hoten härs och tvärs i sin stora bekantskapskrets?
Det är något med den där listan av vittnen som stör mig men just nu kan jag inte formulera exakt vad. Jag får återkomma om det.

Jimmy, Jörgen, Mats, Tommy och Joakim verkar alla vittna om en specifik (geo)skada med blodvite som har skett. Detta baserat på den "förfrågan om eventuell vårdkontakt L*ena W*esström sökt" (enl SD?). För det kan väl inte vara så illa att SD menar att en missfall har skett och att de uppräknade männen ska vidimera att LW använde preventivmedel av någon sort?
Citera
2020-02-16, 00:18
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
På sista sidan i st-ansökan under rubriken ”Syn” framgår att Hiding önskar att rätten går och tittar på BP ”bla till styrkande av att platsen är undanskymd”.
Men måste man verkligen fysiskt titta på platsen för att man skall förstå att den är undanskymd: ett buskage bakom ett högt plank.🤔
Finns det inte tekniska lösningar som kan nyttjas för att påvisa detta? Tex foton/filmer.

Sedan vill Hiding (som jag förstår) att det skall bli syn i SD:s bostad ”bla till styrkande av var blod från LW anträffats samt till vederläggande av SD:s förklaring om varifrån blodet kommer”.
Samma där.
Måste hela Tingsrätteriet köras dit för att titta på en sådan konkret detalj?

Ja det står ”bla”, detta något annat kanske kan förklara saken. Tycker bara det verkar lite märkligt.

Men syn på brottsplats är ju inget ovanligt. Dvs när det handlar om ett brutalt mord och med en komplicerad utredning.

Det är väl alltid bättre för rätten att med egna ögon se platsen och få en uppfattning av omgivningarna. Var och hur de rört sig. Hur MT tros ha förflyttat sig under mordnatten. En helt annan sak än att sitta och lyssna på framställningar och titta på bilder. Speciellt i ett fall där är livstid finns i straffskalan.
Citera
2020-02-16, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Är det bara jag som reagerar på vittnena gällande hotbilden, i stämningsansökan? Där finns endast en (Ste*fan Albin*sson, Sthlm) som tycks ha sett hot, via LWs mobil. Alla andra vittnar om vad LW har berättat. Varför skickade hon inte hoten härs och tvärs i sin stora bekantskapskrets?
Det är något med den där listan av vittnen som stör mig men just nu kan jag inte formulera exakt vad. Jag får återkomma om det.

Jimmy, Jörgen, Mats, Tommy och Joakim verkar alla vittna om en specifik (geo)skada med blodvite som har skett. Detta baserat på den "förfrågan om eventuell vårdkontakt L*ena W*esström sökt" (enl SD?). För det kan väl inte vara så illa att SD menar att en missfall har skett och att de uppräknade männen ska vidimera att LW använde preventivmedel av någon sort?

Det översta stycket är felaktigt. Är flera som tagit del utav informationen. De behöver kanske inte heller ta upp alla eftersom de själva fått in bevismaterial.
Citera
2020-02-16, 00:26
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det finns fler beklämmande detaljer för SD här. Bland annat med nyttjande utav sociala media.

Kan du berätta lite mer?
Är det nåt du vet om och som kommer att finnas med i FUP?
Citera
2020-02-16, 00:28
Medlem
Gillas avatar
Bara en undran; varför har just det här mordfallet genererat ca 75 000 svar och över 8 milj visningar? Vad är det som är så "unikt" för det här mordfallet egentligen?
Citera
2020-02-16, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det översta stycket är felaktigt. Är flera som tagit del utav informationen. De behöver kanske inte heller ta upp alla eftersom de själva fått in bevismaterial.

Så kan det vara men som listan ser ut nu så finns det vittnen som vetat om relationen och detaljer i den men inget om hot. Det sår tvivel i mig. Fast jag ska försöka återkomma om det som stör mig när jag är klarare i huvudet. Det handlar bl a om LWs närmaste krets av vänner och familjemedlemmar. Den där vittneslistan känns oerhört krystad och konstruerad i sitt infoflöde.
En helt annan sak nu; två geocachare ska vittna om att de vetat om relationen. Uppenbarligen har dessa inget sagt till HD. Är hela skattjaktssvängen fylld av rötägg och svinpälsar?
Senast redigerad av Schazz 2020-02-16 kl. 00:36. Anledning: stavfel
Citera
2020-02-16, 00:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLemonade
En trådsammanfattning vore på sin plats, svårt att läsa igenom 6000 sidor för att komma ikapp..

Här hittar du trådens sammanställning- i behändigt broschyrformat:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-02-16, 01:10
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz

Du får läsa lite nogrannare. Det finns skärmbilder på SD:s hot som LW sparat, det finns även inspelade samtal mellan LW och SD med hot från hans sida.
Citera
2020-02-16, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du får läsa lite nogrannare. Det finns skärmbilder på SD:s hot som LW sparat, det finns även inspelade samtal mellan LW och SD med hot från hans sida.

Det läste jag men det är inte det jag reagerade på. Min reflektion var att det var få vittnen som faktiskt sett hoten. Det var bara en pastor i sthlm som hade fått se via LWs mobil. Detta förvånade mig, att hon inte hade spridit dessa hot till fler. Med tanke på att hon faktiskt berättat om hoten till flera som ska vittna så är det inte långsökt att fundera på varför hon inte vidarebeordrat dumpar av dessa hot.
Hon kunde ju ha lämnat bildbevis till den psykoterapeut hon gick till t ex.
Citera
2020-02-16, 02:00
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Så att MGM alltså tänkt slå ihjäl LW samma dygn som han sett de "hotfulla männen"..? - Nej, dessa påhittade män tillhörde MGM:s (enl. sin egen bedömning) utstuderade brottsplan. Härtill finns säkert fler ingredienser gällande avd. planering (fasadbelysning mm). Dessutom befann sig HD på en geocachingtur tillsammans med Si**en (som tydligen också ska vittna om MGM:s behov av att kontrollera sitt ex). - Sön 13 maj var HD och Si**en efter en längre cachingtur i Ö-götland på väg mot Ö-bro.

Förutom sin plantering av "hotfulla män" fick MGM möjlighet att bereda marken för sitt planerade mord eftersom han parallellt härmed kunde ägna tid åt att invagga LW i säkerhet.

MGM kommer till följd av bevisbara lögner betr. LW:s blod att obönhörligt kana ned i den mörka isvaken. Där kan han måhända trösta sig med gammal glögg samt tänka på tider som flytt:
171217 https://coord.info/GLTRTT28

Plantering på något sätt var det nog. Om någon hade sett honom mordnatten så kan han hävda att någon tagit fel på datum då han faktiskt var ute några dagar tidigare, vilket polisen kan intyga eftersom han kontaktat dem pgr av några påstådda hotfulla män. Tror att hans utevistelse och kontakt med polisen skulle ingå i hans "smarta" plan och så passade han på att rekognosera samtidigt.
Citera
2020-02-16, 02:19
Medlem
ducells avatar
Expressen skriver att Lena blev ihjäl slagen med 17 slag i huvudet,och att det nu går till åtal.
Någon som har fupen eller har dom inte släppt den ännu?
Citera
2020-02-16, 02:23
Medlem
Rastades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ducell
Expressen skriver att Lena blev ihjäl slagen med 17 slag i huvudet,och att det nu går till åtal.
Någon som har fupen eller har dom inte släppt den ännu?

Kostar 7000kr o hämta ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in