2020-02-16, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Men vänta nu, man behöver inte ha vapenlicens för att kunna hantera ett skjutvapen. Alla gängskjutningar ute i förorten. Tror du dom pajasarna har licens? Verkligen inte, och man skulle ju definitivt inte använda sitt egna vapen som är registrerat i ens namn. Det där kan du glömma.

Nej jag tror inte dom i förorten har licens.
Men dessa GM var inte direkt några förorts wanna be.

Peter Mangs använde sitt eget vapen när han vart ute och panga. Finns andra också som gjort.
Citera
2020-02-16, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Jag TROR, att anledningen till att gm.s gjorde sig besväret att köra iväg Lars bil till n.tälje var att dessa raketforskare trodde de skulle kunna lura, både polisen och oss flashback.detektiver, att GM.s hade flytt österut, via någon färja.
Ja den teorin har ju varit på tal tidigare här i tråden, och visst kanske trodde dem det. MEN varför inte då ställa bilen närmare Kapellskär där färjan går? Dessutom går det väl bara båt till Åland där? Resten tror jag är fraktfartyg.
Citera
2020-02-16, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ok. Jakt i januari. Trodde det var på hösten, men inser att jag nog tänkte älg. Finns ju annat.
Att döda två känns desperat, så gm blev nog överraskade. Kan det vara så att BO såg dom runt huset utanför och hämtade geväret tro?

Förmodligen hämta BO ut geväret och mötte GM med detta, då vart dom tvungna att skjuta honom, för å inte bli skjutna själva.
Tyvärr drog GM snabbare.
BO 2 blev vittne i och med det var dom tvungna att avlägsna henne också, annars hade snuten vart där i ett nafs och dom hade åkt ditt.
Citera
2020-02-16, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VikingLine
Ja den teorin har ju varit på tal tidigare här i tråden, och visst kanske trodde dem det. MEN varför inte då ställa bilen närmare Kapellskär där färjan går? Dessutom går det väl bara båt till Åland där? Resten tror jag är fraktfartyg.
Såså. Och: eftersom de redan hade lämnat en bunt med dna.spår på sursta nr 26, så brydde dom sig inte heller över, att deras dna fanns i Seat.en??
Eljest hade dom ställt bilen ensligt, lite öster om N.tälje, samt eldat upp den.....
Citera
2020-02-16, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Förmodligen hämta BO ut geväret och mötte GM med detta, då vart dom tvungna att skjuta honom, för å inte bli skjutna själva.
Tyvärr drog GM snabbare.
BO 2 blev vittne i och med det var dom tvungna att avlägsna henne också, annars hade snuten vart där i ett nafs och dom hade åkt ditt.
Avlägsna medelst gladpack? Scenariot haltar tycker jag. Jag tror de tog henne först, hotade döda henne om han inte låste upp vapenskåpet. Då hade de ett vapen, vilket de inte hade innan. Sen sköt de honom när de var klara med det ärende de kom dit för.
Citera
2020-02-16, 10:26
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VikingLine

Det går en färja till Poldaski, dock via åland. Vill jag påstå.

Citat:
Jag TROR, att anledningen till att gm.s gjorde sig besväret att köra iväg Lars bil till n.tälje var att dessa raketforskare trodde de skulle kunna lura, både polisen och oss flashback.detektiver, att GM.s hade flytt österut, via någon färja.

Det verkar inte vara så intelligent, tror mer på en slump. Det finns ju inget att vinna på att vilseleda utan snarare att bränna huset och jogga hem.

Om man nu inte hållit på med banköverföringar men det får man ju knappast intryck av att dessa två har gjort.
Citera
2020-02-16, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Tyvärr drog GM snabbare.

Nu har väl den frågan ställts tidigare; men varför sköt de inte
BO2, kvinnan också utan kvävde/ dödade henne med hjälp av
plastfolie?

(Jag erinrar mig att någon nämnt att det fanns kanske ingen
kula kvar till kvinnan.)
Citera
2020-02-16, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Det går en färja till Poldaski, dock via åland. Vill jag påstå.

Det verkar inte vara så intelligent, tror mer på en slump. Det finns ju inget att vinna på att vilseleda utan snarare att bränna huset och jogga hem.

Om man nu inte hållit på med banköverföringar men det får man ju knappast intryck av att dessa två har gjort.
Om du skrivit: tagit cyklarna de lämnat i skogen och åkt hem på dessa.
DÅ hade jag trott dig.
Men hade de tuttat på huset....och grannar råkat se både detta och gm.s, så kunde de räknat med att snart ha hundar, i sina fotspår;-)
Citera
2020-02-16, 10:41
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Om du skrivit: tagit cyklarna de lämnat i skogen och åkt hem på dessa.
DÅ hade jag trott dig.
Men hade de tuttat på huset....och grannar råkat se både detta och gm.s, så kunde de räknat med att snart ha hundar, i sina fotspår;-)

Alltså det är ju omöjligt att inte lämna spår i huset. Om man inte rakar av allt hår, har på sig flera lager med oanvända, inplastade kläder, munskydd, skyddsglasögon, häftar fast extra sulor under skorna... och då är det fortfarande kört om BO sticker eller skjuter på dig.

Så var det knappast. Enda hoppet är att bränna huset, inkl cyklarna. På natten. Som någon påpekade tidigare i tråden hade man inte antagit mordbrand med full utryckning av alla patruller med hundar på klockslaget. De hade i skydd av mörkret med största sannolikhet kunnat jogga hem.

På ett sätt är det smart att utföra ett sådant brott nära en själv. Transport är alltid vanskligt och lämnar spår i alla.fall i andra eller tredje led.
Citera
2020-02-16, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalibyn
Ok, då är jag med. Fel av mig att peka ut annan släkt. :-(

Känner inte till eller ens hört talas om H*nry, men lite snabb googling inser jag att det finns en mycket stark koppling till bärgarens far och dennes bostadsadress på ön utanför Bromma (H*nry verkar ha flyttat därifrån och hit). Någonstans i bakhuvudet klingar en svag tanke att det har nämnts om en sladdis och halvbror, men jag kan missminna mig och det var någon annan vänkretsen.

Dock har jag svårt att tro att bärgarens släkt är involverad, har mycket gott intryck av honom och även hans morsa. Ingen har sagt något men alla verkar ha förstått att det finns en finansiell styrka hos den familjen grundlagd från en välkänd budbil/transportfirma som bärgarens far grundade.

Ja, nu blev det ju lite tokigt med en helt annan släkt inblandad!

Stämmer att H*nry verkar ha flyttat till Vallentuna från ön utanför
Bromma, som du skriver. Finns en äldre man med samma efternamn
där.

Tror inte heller att bärgarens släkt har någon som helst inblandning
i brottet.
Citera
2020-02-16, 11:09
Medlem
Ett tänkbart scenario är ju att de lindade folien runt kvinnan i syfte att tvinga ur mannen information eller pengar - och att hon då dog innan de fick ur något ur honom.
De kanske begärde det omöjliga, t ex en omedelbar överföring av en större summa.
Ett riktigt skräckscenario.
Att se sin älskade dö, och inte kunna göra något åt det.
Därefter fann de för gott att avrätta honom också.
Senast redigerad av GullyFoyle 2020-02-16 kl. 11:11.
Citera
2020-02-16, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Alltså det är ju omöjligt att inte lämna spår i huset. Om man inte rakar av allt hår, har på sig flera lager med oanvända, inplastade kläder, munskydd, skyddsglasögon, häftar fast extra sulor under skorna... och då är det fortfarande kört om BO sticker eller skjuter på dig.

Så var det knappast. Enda hoppet är att bränna huset, inkl cyklarna. På natten. Som någon påpekade tidigare i tråden hade man inte antagit mordbrand med full utryckning av alla patruller med hundar på klockslaget. De hade i skydd av mörkret med största sannolikhet kunnat jogga hem.

På ett sätt är det smart att utföra ett sådant brott nära en själv. Transport är alltid vanskligt och lämnar spår i alla.fall i andra eller tredje led.
Det kan ju vara korrekt, såsom du säger.
I s f kan ju de två vallentunas raketforskare, plus GM nr 3,4 ifall dessa inringas, sitta på Norrtäljefängelset i 20+ år och diskutera det obrända huset med sina fängelsekompisar. Blir ett givande tidsfördriv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in