2020-02-15, 19:58
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalibyn
Följer tråden.
Har tappat bort min gamla inloggningsnamn/konto som har varit oanvänt i typ 15 år.. Därför skapade jag ett nytt när jag tyckte det var dags att säga något i denna tråd.

Tycker det är onödigt att det spekuleras om felaktigheter gällande min hembygd.

Först, många är vi som inte fattar något alls. Verkar jättekonstigt att de blev mördade, finns inget skäl (eller misstanke till) att tro någon koppling till brottslig verksamhet.

1. Den lokala bärgaren har ingen son som är i den åldern. Hans äldsta son är född -99
2. Den framlidne lokala salladsodlaren har ett liknande namn, U**gren
3. Salladsodlarens fyra söner (som förövrigt alla fyra har namn som iaf förr var överrepresenterade på svenska fängelser) har barn i den åldern. Tänker spec på J*nat*an som nog är runt 28, VVS:are och gymmar.
4. Ni som tjafsar om huset syns från vägen, kolla på Google Maps där traktorn kör av vägen på åkern framför LBs hus
5. Långskott.. Ingen har tagit upp omläggningen av väg 268 och ev inlösen av mark (det borde dock salladssläkten ha örnkoll på)
6. Långskott 2... Det har förekommit rykte om telefon/telefoner på vift som är relaterad till brottslighet
7. Långskott 3... En salladsodlare vet nog ganska väl hur man odlar blad på bästa sätt

Ok. Du verkar ju veta vad du pratar om. Det är dock ingen Ullgren som är skriven på Sursta 7.
Det innebär att det inlägg som hänvisade till att D*nny och H*nry och Ullberg skulle ha köpt Fastigheten skulle vara felaktigt. Vem är då köparen?

Har hittat salladsodlarens fadtighet och hemsida, odlar de på annat håll också?

Det verka hända mycket på gymmet i Vallentuna...
Senast redigerad av Stilichio 2020-02-15 kl. 20:09.
Citera
2020-02-15, 20:19
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Ok. Du verkar ju veta vad du pratar om. Det är dock ingen Ullgren som är skriven på Sursta 7.
Det innebär att det inlägg som hänvisade till att D*nny och H*nry och Ullberg skulle ha köpt Fastigheten skulle vara felaktigt. Vem är då köparen?

Jag vet inte om du trollar tråden.

Du får presentera mera fakta om jag ska tro dig. J Ullgren finns inte på Lexbase. Trädgårdsmästaren K Ullgren som avled 2004, 87 år, var blanda annat häradsdomare. Svårt att se någon koppling.
Citera
2020-02-15, 20:43
Medlem
Citat:
Följer tråden.
Har tappat bort min gamla inloggningsnamn/konto som har varit oanvänt i typ 15 år.. Därför skapade jag ett nytt när jag tyckte det var dags att säga något i denna tråd.

Tycker det är onödigt att det spekuleras om felaktigheter gällande min hembygd.

Först, många är vi som inte fattar något alls. Verkar jättekonstigt att de blev mördade, finns inget skäl (eller misstanke till) att tro någon koppling till brottslig verksamhet.

1. Den lokala bärgaren har ingen son som är i den åldern. Hans äldsta son är född -99
2. Den framlidne lokala salladsodlaren har ett liknande namn, U**gren
3. Salladsodlarens fyra söner (som förövrigt alla fyra har namn som iaf förr var överrepresenterade på svenska fängelser) har barn i den åldern. Tänker spec på J*nat*an som nog är runt 28, VVS:are och gymmar.
4. Ni som tjafsar om huset syns från vägen, kolla på Google Maps där traktorn kör av vägen på åkern framför LBs hus
5. Långskott.. Ingen har tagit upp omläggningen av väg 268 och ev inlösen av mark (det borde dock salladssläkten ha örnkoll på)
6. Långskott 2... Det har förekommit rykte om telefon/telefoner på vift som är relaterad till brottslighet
7. Långskott 3... En salladsodlare vet nog ganska väl hur man odlar blad på bästa sätt

Din hembygd, skriver du. Känner du då till något om H*nry Ullb*rg,
född -91, som är skriven och verkar bo ensam på Sursta 7?
Citera
2020-02-15, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Din hembygd, skriver du. Känner du då till något om H*nry Ullb*rg,
född -91, som är skriven och verkar bo ensam på Sursta 7?

Ok, då är jag med. Fel av mig att peka ut annan släkt. :-(

Känner inte till eller ens hört talas om H*nry, men lite snabb googling inser jag att det finns en mycket stark koppling till bärgarens far och dennes bostadsadress på ön utanför Bromma (H*nry verkar ha flyttat därifrån och hit). Någonstans i bakhuvudet klingar en svag tanke att det har nämnts om en sladdis och halvbror, men jag kan missminna mig och det var någon annan vänkretsen.

Dock har jag svårt att tro att bärgarens släkt är involverad, har mycket gott intryck av honom och även hans morsa. Ingen har sagt något men alla verkar ha förstått att det finns en finansiell styrka hos den familjen grundlagd från en välkänd budbil/transportfirma som bärgarens far grundade.
Citera
2020-02-15, 22:00
Medlem
Citat:
Knappast, men vem tänkte du skulle kunna ta fram de uppgifterna?

Jag skrev fel och du har definitivt fel!

Om man räknar in de invasiva arter som främst jagas när andra arter inte får jagas så kan man faktiskt jaga småvilt ÅRET RUNT. De flesta djur är dock fredade mars - juni.

Varför skulle dom inte kunna ha vapenlicens? Och eget vapen. Dom har inget i straffregister som gör att dom inte får ha vapen.
Vem som ska ta fram uppgifterna vet jag inte. Kanske nån som är i samma skytteklubb om nån av dom var med i en sådan.

Kanske var det mårdhunden och dylikt L var ute och jagade på sommaren.
Mars- juli är det för övrigt som gäller.
Citera
2020-02-15, 22:05
Medlem
Citat:

Koppling till salladsodling lär nog inte ha med detta brott å göra- släpp det.
Citera
2020-02-15, 22:16
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ok, då är jag med. Fel av mig att peka ut annan släkt. :-(

Känner inte till eller ens hört talas om H*nry, men lite snabb googling inser jag att det finns en mycket stark koppling till bärgarens far och dennes bostadsadress på ön utanför Bromma (H*nry verkar ha flyttat därifrån och hit). Någonstans i bakhuvudet klingar en svag tanke att det har nämnts om en sladdis och halvbror, men jag kan missminna mig och det var någon annan vänkretsen.

Dock har jag svårt att tro att bärgarens släkt är involverad, har mycket gott intryck av honom och även hans morsa. Ingen har sagt något men alla verkar ha förstått att det finns en finansiell styrka hos den familjen grundlagd från en välkänd budbil/transportfirma som bärgarens far grundade.

Så du hade fel och vi som har grävt i det här hade alltså rätt, det finns en äldre son.
Tack för att du rätar ut allt. I mina ögon är det helt logiskt att Denny köper fastigheten, förmodligen för att förvara sin omfattande maskinpark.

Vad jag inte förstår är varför du drar in salladsodlaren, jag har lagt ned en hel del på ditt iskalla spår.
Helt i onödan.
Citera
2020-02-15, 22:27
Medlem
Stilichios avatar
Det här är mitt ursprungliga inlägg som DU av någon okänd anledning gick in och klippte i innan du citerade mig. Om du tänker citera mig i fortsättningen så vill jag att du låter bli att skriva om mina inlägg. Det är inte riktigt så man uppträder här på Flashback

Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nu var det MGM jag syftade på i mitt inlägg. Om C.ö eller v.k hade vapenlicens och var vapen innehavare.

Citat:
Att man får jaga småvilt nästan året runt är inte sant. Stora delar av höst och vinter kan man säga rent generellt.

Jag vet inte om du är jägare, vilket jag betvivlar. Du kanske bara är en besserwisser.

Om man lägger ett pussel och lägger in den invasiva arter som främst jagas när andra arter inte får jagas så kan man faktiskt jaga småvilt ÅRET RUNT. De flesta djur är dock fredade mars - juni.[b]

Källa:https://www.naturvardsverket.se/uplo...t-1-191216.pdf
Senast redigerad av Stilichio Idag kl. 18:31.
Citat:
Varför skulle dom inte kunna ha vapenlicens? Och eget vapen. Dom har inget i straffregister som gör att dom inte får ha vapen.
Vem som ska ta fram uppgifterna vet jag inte. Kanske nån som är i samma skytteklubb om nån av dom var med i en sådan.

Kanske var det mårdhunden och dylikt L var ute och jagade på sommaren.
Mars- juli är det för övrigt som gäller.
Senast redigerad av Stilichio 2020-02-15 kl. 22:37.
Citera
2020-02-15, 22:27
Medlem
Citat:
Så du hade fel och vi som har grävt i det här hade alltså rätt, det finns en äldre son.
Tack för att du rätar ut allt. I mina ögon är det helt logiskt att Denny köper fastigheten, förmodligen för att förvara sin omfattande maskinpark.

Vad jag inte förstår är varför du drar in salladsodlaren, jag har lagt ned en hel del på ditt iskalla spår.
Helt i onödan.
Den här tråden verkar vara välbefolkad av iskalla spår. Vad nu det kan bero på.
Istället borde det klaras ut, vad BO lars kan ha sett - som han inte borde ha sett?! Var det när någon NN trycktes ned i en baklucka??
Citera
2020-02-15, 23:26
Medlem
Citat:
Det här är mitt ursprungliga inlägg som DU av någon okänd anledning gick in och klippte i innan du citerade mig. Om du tänker citera mig i fortsättningen så vill jag att du låter bli att skriva om mina inlägg. Det är inte riktigt så man uppträder här på Flashback

Citat:
Nu var det MGM jag syftade på i mitt inlägg. Om C.ö eller v.k hade vapenlicens och var vapen innehavare.

Citat:
Att man får jaga småvilt nästan året runt är inte sant. Stora delar av höst och vinter kan man säga rent generellt.

Jag vet inte om du är jägare, vilket jag betvivlar. Du kanske bara är en besserwisser.

Om man lägger ett pussel och lägger in den invasiva arter som främst jagas när andra arter inte får jagas så kan man faktiskt jaga småvilt ÅRET RUNT. De flesta djur är dock fredade mars - juni.[b]

Källa:https://www.naturvardsverket.se/uplo...t-1-191216.pdf
Senast redigerad av Stilichio Idag kl. 18:31.

Nu blev det lite rörigt.

Det pågår ingen jakt i juli av inhemska vanliga svenska djur.

Sen var L och sambo djurvänner så mycket pangande tror jag inte på.

Vad anberopar om MGM kan ha vapenlicens som jag skrev svarar du; "knappast"

Klart dom kan ha vapenlicens och vapen.
Varför skulle dom inte kunna ha det?
Citera
2020-02-15, 23:54
Medlem
Citat:
Nu blev det lite rörigt.

Om mgm har vapen licens vet väl poliserna vid det här laget.
Finns det listor på vilka som har vapen licens? Jag vet ju inte men jag föreställer mig det.
Citera
2020-02-16, 00:21
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Nu blev det lite rörigt.

Du skrev att de inte skedde någon jakt överhuvudtaget under stora delar av året, vilket är fel.
Utöver de invasiva arterna som jagas under hela året, jagas även inhemska djur under stora delar av året. tex bäver. Huruvida man är djurvän eller inte har ingenting med jakt att göra.

Enligt en EU förordning ska Sverige vidta snabba och effektiva åtgärder för att bekämpa djur som är upptagna på förordningens förteckning över invasiva främmande arter.

De djurarter tillståndet gäller för är:

mårdhund
tvättbjörn
bisam
sibirisk jordekorre
rödmagad trädekorre
östlig gråekorre
östlig rävekorre
näsbjörn
sumpbäver
guldfläckig mangust
röd muntjak
nilgås
amerikansk kopparand
huskråka
helig ibis
brun majna

Tillståndet för jakt gäller för särskilt utsedda jägare från och med den 1 januari till och med den 31 december och tillståndet gäller i hela landet

Huruvida GM har vapenlicens eller inte tycker jag är rätt ointressant. Det har polisen redan full koll på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in