Det här är mitt ursprungliga inlägg som DU av någon okänd anledning gick in och klippte i innan du citerade mig. Om du tänker citera mig i fortsättningen så vill jag att du låter bli att skriva om mina inlägg. Det är inte riktigt så man uppträder här på Flashback
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nu var det MGM jag syftade på i mitt inlägg. Om C.ö eller v.k hade vapenlicens och var vapen innehavare.
Knappast, men vem tänkte du skulle kunna ta fram de uppgifterna?
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Att man får jaga småvilt nästan året runt är inte sant. Stora delar av höst och vinter kan man säga rent generellt.
Jag vet inte om du är jägare, vilket jag betvivlar. Du kanske bara är en besserwisser.
Om man lägger ett pussel och lägger in den invasiva arter som främst jagas när andra arter inte får jagas så kan man faktiskt jaga småvilt ÅRET RUNT. De flesta djur är dock fredade mars - juni.[b]
Källa:
https://www.naturvardsverket.se/uplo...t-1-191216.pdf
Senast redigerad av Stilichio Idag kl. 18:31.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grand-canyon
Varför skulle dom inte kunna ha vapenlicens? Och eget vapen. Dom har inget i straffregister som gör att dom inte får ha vapen.
Vem som ska ta fram uppgifterna vet jag inte. Kanske nån som är i samma skytteklubb om nån av dom var med i en sådan.
Kanske var det mårdhunden och dylikt L var ute och jagade på sommaren.
Mars- juli är det för övrigt som gäller.