2020-02-16, 09:14
Medlem
Jag tror inte att BO har en självlåsande ytterdörr som någon skrev tidigare. Verkligen inte alla som har en sån. Jag tror att GM tog en nyckel och låste dörren, för att sedan hoppa in i BOs bil och köra till Norrtälje. Detta gjorde dem för att få det att se ut som att BO hade åkt iväg hemifrån. Därmed kunde GM vinna tid innan någon upptäckte vad som hänt i huset. Just den biten fungerade ju faktiskt, det tog några dagar innan polisen hittade BO och bilen.
Citera
2020-02-16, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Om mgm har vapen licens vet väl poliserna vid det här laget.
Finns det listor på vilka som har vapen licens? Jag vet ju inte men jag föreställer mig det.

Polisen vet ja. Men dom berättar inte det för oss som skriver här, vi vet inte.
Men vi är svältfödda på info om detta att få veta.
Citera
2020-02-16, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VikingLine
Jag tror inte att BO har en självlåsande ytterdörr som någon skrev tidigare. Verkligen inte alla som har en sån. Jag tror att GM tog en nyckel och låste dörren, för att sedan hoppa in i BOs bil och köra till Norrtälje. Detta gjorde dem för att få det att se ut som att BO hade åkt iväg hemifrån. Därmed kunde GM vinna tid innan någon upptäckte vad som hänt i huset. Just den biten fungerade ju faktiskt, det tog några dagar innan polisen hittade BO och bilen.
Och vad gjorde då GMs under "den vunna tiden"? Dvs vad kan dom fått för fördel, enbart av att upptäckten av de utförda brotten fördröjdes i flera dygn??
Citera
2020-02-16, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Nu blev det lite rörigt.

Det pågår ingen jakt i juli av inhemska vanliga svenska djur.

Sen var L och sambo djurvänner så mycket pangande tror jag inte på.

Vad anberopar om MGM kan ha vapenlicens som jag skrev svarar du; "knappast"

Klart dom kan ha vapenlicens och vapen.
Varför skulle dom inte kunna ha det?
Jakt har ju inget att göra med att man är djurvän. Nån som känner dom i tråden skrev att han har jaktlicens om jag minns rätt. Fast jakt i januari finns ju inte.
Citera
2020-02-16, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio

Huruvida GM har vapenlicens eller inte tycker jag är rätt ointressant. Det har polisen redan full koll på.

Det är väldigt intressant tycker jag. Det är brottet vi diskuterar och forskar i.
Hade en av dom vapen och licens tyder rätt mycket att det var den killen som sköt.
Vilket binder GM till brottsplatsen.

Såklart polisen har full koll på det och betydligt mer än vad vi har insyn i.
Allt som polisen har koll på är ju inte ointressant för hos här.
I och med att polisen inte delger oss sin info.
Citera
2020-02-16, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jakt har ju inget att göra med att man är djurvän. Nån som känner dom i tråden skrev att han har jaktlicens om jag minns rätt. Fast jakt i januari finns ju inte.

Jakt får bedrivas i januari.
What Ever när BO hörde/såg någon på väg in i huset tog han fram bössan.
Tror dock att gm mötte honom med bössan i näven när dom kom in, så dom var tvungen att knäppa honom för att inte riskera att själva bli skjutna.
Citera
2020-02-16, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Och vad gjorde då GMs under "den vunna tiden"? Dvs vad kan dom fått för fördel, enbart av att upptäckten av de utförda brotten fördröjdes i flera dygn??
Tanken kunde ha varit att när vardagen ( måndagen) kom skulle banköverförningarna ske i någon form. Eller just leda till öst spåret som tänktes här på fb. Nu tror jag inte dessa typer är förhärdade mördare utan nått som gått väldigt snett, därför kan man ana att det rått ett hat cch ilska som gode att det skedde. Vad är då detta hat och ilska grundar sig på, är det just " jag har sett någon ting jag inte borde ha sett"
Citera
2020-02-16, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Precis! Förmodligen ingen fördel alls, men jag tror inte att gärningen gick riktigt som planerat. Allt spårade bara ur, sedan har dem i all panik fått för sig att iscensätta att paret har åkt iväg. Jag kan inte riktigt se någon annan rimlig förklaring till att dem tar deras bil. Hade ju varit bättre att ta ett annat fortskaffningsmedel och därmed undvika eventuella DNA-spår i BOs bil.
Citera
2020-02-16, 09:52
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Det är väldigt intressant tycker jag. Det är brottet vi diskuterar och forskar i.
Hade en av dom vapen och licens tyder rätt mycket att det var den killen som sköt.

Såklart polisen har full koll på det och betydligt mer än vad vi har insyn i.
Allt som polisen har koll på är ju inte ointressant för hos här.
I och med att polisen inte delger oss sin info.

Men vänta nu, man behöver inte ha vapenlicens för att kunna hantera ett skjutvapen. Alla gängskjutningar ute i förorten. Tror du dom pajasarna har licens? Verkligen inte, och man skulle ju definitivt inte använda sitt egna vapen som är registrerat i ens namn. Det där kan du glömma.
Citera
2020-02-16, 09:54
Medlem
Citat:
Jakt får bedrivas i januari.
What Ever när BO hörde/såg någon på väg in i huset tog han fram bössan.
Tror dock att gm mötte honom med bössan i näven när dom kom in, så dom var tvungen att knäppa honom för att inte riskera att själva bli skjutna.
Ok. Jakt i januari. Trodde det var på hösten, men inser att jag nog tänkte älg. Finns ju annat.
Att döda två känns desperat, så gm blev nog överraskade. Kan det vara så att BO såg dom runt huset utanför och hämtade geväret tro?
Senast redigerad av Picasso2 2020-02-16 kl. 09:56.
Citera
2020-02-16, 10:05
Medlem
5549s avatar
Citat:
Jag hänger inte med i resonemanget.
Citera
2020-02-16, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VikingLine
Precis! Förmodligen ingen fördel alls, men jag tror inte att gärningen gick riktigt som planerat. Allt spårade bara ur, sedan har dem i all panik fått för sig att iscensätta att paret har åkt iväg. Jag kan inte riktigt se någon annan rimlig förklaring till att dem tar deras bil. Hade ju varit bättre att ta ett annat fortskaffningsmedel och därmed undvika eventuella DNA-spår i BOs bil.
Jag TROR, att anledningen till att gm.s gjorde sig besväret att köra iväg Lars bil till n.tälje var att dessa raketforskare trodde de skulle kunna lura, både polisen och oss flashback.detektiver, att GM.s hade flytt österut, via någon färja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in