2020-02-15, 23:00
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Jag tror du blandar ihop detta med något annat och möjligtvis beror det på din relativa oerfarenhet av livet och att dagens skola är sämre än gårdagens.
Reklam är inte till för att lyfta fram goda och dåliga egenskaper. Tycker du att bilreklam ska innehålla hur många som dör av avgaser varje dag i världen eller? Du är helt ute och cyklar i ditt påstående.

Reklamen försöker inte kränka. Den visar bara fakta för vissa missuppfattningar. Bara en Sverigedemokrat kan känna sig kränkt av fakta och den här reklamen.

Det var rätt längesen jag skrev det här inlägget och nu citerar du det så här långt senare? Lol
Du får tycka vad du vill och jag får tycka vad jag vill. Jag kommer aldrig tycka som dig iallafall din fjant.
Citera
2020-02-15, 23:01
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Måste bara säga att jag formligen älskar att SAS-reklamfilm har fått folk att ägna 417 kommentarssidor på flashback. Det är stort, och det tyder på att det är en bra reklamfilm! :-)

Tro inte allt en reklam alltid handlar om de som är på pappret eller det som sägs. Marknadsföring funkar i många olika lager och det som folk säger OM en reklamfilm är OCKSÅ reklam. Så grattis flashback, ni har just gett denna reklamfilm extra mycket reklam! Finfint! Tack säger SAS! :-)

Ja det skulle kunna röra sig om en flerstegsraket pr mässigt. Nu har man fått uppmärksamheten, kanske blir en följetong.

Citat:
Ursprungligen postat av Reparador
Det var väl The Original Plastic Bike Inc som var först med en plastcykel?
Va fan, är inte ens den är svensk.
Ja men sieg heil på er allihop och godnatt.
Senast redigerad av Giant Squid 2020-02-15 kl. 23:07.
Citera
2020-02-15, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Det tror jag säkert att du kan göra. Det är ju uppenbarligen sånt ni pysslar med när någonting inte faller er i smaken.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/analys-det-var-sannolikt-hela-tanken-bakom-kampanjen-1
Japp. Vi har direktnummer till ryssen.
Citera
2020-02-15, 23:02
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Att den får så mycket uppmärksamhet tyder på att en Reinfeldt eller Sahlin inte skulle komma undan idag med nedsättande kommentarer om Sverige.

Intressant iakttagelse. Även om SAS skulle gödas av skitstormen, har jag svårare att se politiker blomstra av något liknande hädanefter.
Citera
2020-02-15, 23:13
Medlem
StarkMarks avatar
Satan så baserat! En härlig svensk har ringt in och gett sin syn på vad som är svenskt i anslutning till SAS' svenskfientliga reklamfilm.

https://twitter.com/ChrisAlSuedi/status/1228676093437206529

Citera
2020-02-15, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Va fan, är inte ens den svensk.
Såg du inte filmen? :-)
Citera
2020-02-15, 23:24
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
:-D
Eller som någon skrev. Härligt. Då kan man åka med ett flygbolag och slippa alla sverigefiender, de där som kallar sig för "sverigevänner" men som ständigt talar ner och snackar skit istället för att stå upp för LANDET Sverige!

Finns definitivt en poäng där.

Hur är man en fiende till Sverige om man erkänner att det finns svensk kultur? Du måste ha grova problem. Ja vill du flyga med luffar-SAS kan du göra det, dubbla priset och Ryanair standard. Passar nog dig som luffare
Citera
2020-02-15, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vem vill leva i ett Sverige fyllt utav judar, niggers, araber, kulturmarxister, lattefjollor och HBTQ-vänstern, samt en massa andra landsförrädare, likt SAS och andra självhatande personer och bolag...? Varför skulle jag kämpa för ovanstående som hatar mig och ger bort landet till invällare?

Nej, det är ni som kommer få det svårt när Sverige totalhavererat och inget mer finns kvar. SAS och andra bolag kommer ångra sina felsteg. Inget bolag kommer komma undan slikt landsförräderi och totala förakt för det folk som föder dem. När en sådan reklamfilm inte ens går hem i dysfunktionella Sverige, ja då vet man att reklammakarna gjort bort sig å det grövsta. De må skämmas ögonen ur sig nu, precis som du en dag kommer göra - eller så är ni för dumma att inse att er tid snart är över...

Att uppfostra sina barn konservativt och hålla familjen intakt är mitt mål. Vad snöflingor (liberala) gör med sin tid är ytterst ointressant för oss. De facto är det ypperligt att just de faller för irrläror om inget.....konkurrensen blir mindre för oss.

Vilka dumheter kan vi sälja för er att svälja.....

Några näsringar/tatueringar senare med en slapp skolgång och fritt knark......vad kan gå FEL? låt oss kalla det liberalt.

😂
Citera
2020-02-15, 23:34
Medlem
Giant Squids avatar
Det känns redan som man har kommit till sverige när man boardar ett SAS plan, fina ariska värdinnor och hyfsad service, knäckebröd och svenska tidningar, ofta nåt nordiskt inspirerat matinslag och en falcon till det.
Piloten Lennart bryter på småländska och ska redogöra för klimatet när man anländer, mysigt. Hyfsat städat klientel.
Citera
2020-02-15, 23:36
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Måste bara säga att jag formligen älskar att SAS-reklamfilm har fått folk att ägna 417 kommentarssidor på flashback. Det är stort, och det tyder på att det är en bra reklamfilm! :-)

Tro inte allt en reklam alltid handlar om de som är på pappret eller det som sägs. Marknadsföring funkar i många olika lager och det som folk säger OM en reklamfilm är OCKSÅ reklam. Så grattis flashback, ni har just gett denna reklamfilm extra mycket reklam! Finfint! Tack säger SAS! :-)

Bara för att det är så många sidor, betyder inte det att det är en bra reklam. Tänk om - tänkt rätt.
Och bara för att denna reklam har fått uppståndelse, betyder inte det att det är en bra reklam eller att de säljer mer/bättre. Tänk om - tänk rätt.
Citera
2020-02-15, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Albax
Vad är det för höger du vill ha? En höger som ingen kan välja bort och som bestämmer allt vad du får göra? De som vill ha en sådan höger kallas tokhögern för de vet inte vad det är de kommer till om de får sin önskan uppfylld.
Vad du menar med 30m har jag ingen aning om men kan säga att invandringen har gett Sverige mer än oljan gett Norge.

Har gett mer vad?.....Norge/invandring.....

Vad babblar du om?

Ingen kommer ge en Svensk något.....för vi behöver ingens hjälp. Du å andra sidan behöver hjälp på alla sätt.
Citera
2020-02-15, 23:38
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Nej det tyder inte på att det nödvändigtvis är en bra reklamfilm.
Om man har arbetat lite inom branschen så vet man om att det inte nödvändigtvis handlar om att skriva positiva saker om ett företag. Det handlar till 100% om att skapa uppmärksamhet. Det är värt MÅNGA miljoner om man dessutom kan få sociala media eller forum att prata om det OAVSETT vad de skriver. Det är cash in för reklamkampanjen, så åter igen, grattis flashback, tack för att ni hjälper SAS med sin reklamkampanj! Det gör ni med bravur! Finfint! :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in