2020-02-15, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Är det alltså det intrycket Hiding vill ge, att SD skall ha hotat att döda både andras och sina egna barn? Hoppas i så fall att hon har på fötterna för sådana anklagelser. Är det här en av åtalspunkterna?

KammarÅklagaren Åsa Hiding har trumfkortet på handen. SD har med mycket stor sannolikhet bragt livet om L*na Wesstr*m.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-15, 20:00
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag har funderat över att SDs DNA bl a hittades på LWs ring. Förstörs/försvinner DNA vid tvättning? I så fall visar detta på att de träffades på mordkvällen. Hur många gånger tvättar man händerna på ett dygn? De flesta gör det många gånger.

Bra poäng, det är ju självklart att dna kommer från mordkvällen.
Det är nog bara snoris som aldrig tvättar händerna...
Citera
2020-02-15, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vad det handlar om nu är väl SD:s eventuella alibi, och andra bevisuppgifter som kan spräcka åklagarens indiciekedja. Naturligtvis har försvaret redan argumenterat för SD:s oskuld under utredningen, men det spännande blir ju nu när det blir skriftligt och offentligt. Som Backman sade i NA igår:
– Bevisuppgiften kommer in i nästa vecka och blir offentlig då. Jag kan inte säga mer om det nu, inte mer än att det både är muntlig och skriftlig bevisning.

SD:s försvarsadvokat skall försöka att smula sönder samtliga vittnens trovärdighet.

SD:s försvarsadvokat Ingv*r Backm*n skall försöka slå hål på samtliga bevis som KammarÅklagaren Åsa Hiding kommer att presentera.

Vid slutpläderingen skall SD:s försvarsadvokat Ingv*r Backm*n ha lyckats med att ha sågat KammarÅklagaren Åsa Hiding jäms med fotknölarna.

Tror du verkligen att SD:s försvarsadvokat kommer att lyckas med allt detta ?

Om du frågar mej om vad jag tror, så blir mitt svar enligt följande skrivet, jag tror att KammarÅklagaren Åsa Hiding kommer att bolla med SD:s försvarsadvokat, detta sagt med anledning av att hon har trumfkortet på sin hand.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-15, 20:15
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag har funderat över att SDs DNA bl a hittades på LWs ring. Förstörs/försvinner DNA vid tvättning? I så fall visar detta på att de träffades på mordkvällen. Hur många gånger tvättar man händerna på ett dygn? De flesta gör det många gånger.
En tvättning borde räcka, finns inget ”kryp-in” som DNA:t kan lägga sig i på händer och ringar - till skillnad från skor t.ex, med skrymslen och vrår.
Citera
2020-02-15, 20:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Premiumartikel: https://www.expressen.se/nyheter/krim/vigseln-och-valdet-triangel-dramat-kring-mordade-lena/

Utåt sett var de vänner.
Men i hemlighet hade Lena Wesström och vännen en turbulent kärleksrelation med anklagelser om våld och hot.
Lena ville berätta sanningen för mannens fru – då slog han ihjäl henne med 17 slag mot huvudet, enligt åtalet.

Nån som snabbt vill dra nåt om vilka misstankar som finns mot ex-frun och hur ni har resonerat kring hennes inblandning?

Jag ber så väldigt mkt om ursäkt för att jag inte läst ikapp i tråden - har inte hängt med alls från början och 6000+ sidor är omöjligt att ta sig an. Men jag är intresserad av den sammanfattning som länkas till i tråden - är länken safe? Jag är töntig och vågar inte klicka på länkar sedan mobilen fick tokspel efter att jag klickat på en tidigare länk med virusvarningar osv på fb.
Hur är det ställt med denna länk? Safe för en tönt som jag? Eller finns det en hyfsad sammanfattning i tråden skriven rakt upp och ner som nån kan tipsa om?
Vet själv hur drygt det är med nya som poppar in och ställer frågor och yttrar sig utan att ha nåt på fötterna alls🙈🙋‍♀️..

Honan6s länkar kan du lita på!
Hon är extra försiktig och bästa sammanfattningarna du kan hitta i någon tråd!
Citera
2020-02-15, 20:23
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
En tvättning borde räcka, finns inget ”kryp-in” som DNA:t kan lägga sig i på händer och ringar - till skillnad från skor t.ex, med skrymslen och vrår.

Mja, tror nog att du får svårt att få någon forensiker att ta gift på det, du har väl läst sådana uttalanden från dem tidigare, väldigt svårt att få ett bestämt ja eller nej på en sådan fråga av förklariga skäl.

Visst, en tvättning borde räcka men jag tror inte att du får någon som säger tvärsäkert att det är så.
Citera
2020-02-15, 20:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Kanske för att hon kanske INTE hade den befläckade kjolen på sig då, men SD har påstått att hon hade det?

Intressant med som sagt var att de använder extremkrypterade Telegram. Det brukar annars vara den appen som är mest känd för att islamistiska terrorister använder den för att planera terrordåd.

Hm, bra tanke!
Tänkte inte så.
Helt klart så SD kan ha hävdat.
Citera
2020-02-15, 20:53
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, tror nog att du får svårt att få någon forensiker att ta gift på det, du har väl läst sådana uttalanden från dem tidigare, väldigt svårt att få ett bestämt ja eller nej på en sådan fråga av förklariga skäl.

Visst, en tvättning borde räcka men jag tror inte att du får någon som säger tvärsäkert att det är så.

Mja men tillsammans med allt annat finns inget rimligt tvivel.
Citera
2020-02-15, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Håller med obegripligt. Samla bevis "om något skulle hända mig".
Bättre att fly innan, ta all hjälp, vägra kontakt, flytta osv.
Fast den kvällen hade hon kunnat hålla dörren låst.
Bara träffa aset i dagsljus bland folk.

Skulle inte våga träffa Stefan oavsett tid på dygnet. Hur kommer det gå för HD om S frias i hovrätten, nu när hon skvallrat på honom angående hans eventuella planer för den egna familjen? Vem skyddar henne?
Citera
2020-02-15, 21:21
Medlem
Varför skriver tidningar om ett tvåårigt förhållande, medan alla uppgifter i tråden anger 6 år?
Citera
2020-02-15, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Varför skriver tidningar om ett tvåårigt förhållande, medan alla uppgifter i tråden anger 6 år?

SD har uppgett 2 år i personutredningen.
Citera
2020-02-15, 21:28
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Skulle inte våga träffa Stefan oavsett tid på dygnet. Hur kommer det gå för HD om S frias i hovrätten, nu när hon skvallrat på honom angående hans eventuella planer för den egna familjen? Vem skyddar henne?

Jag är fortfarande inte övertygad om hennes oskuld, hursomhelst åker Stefan på livstid.

Citat:

Jag tror mer på uppgifterna här om 6 år. Skulle stämma rätt bra, 2014 då LW och SD geocachade som mest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in