Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Så att MGM alltså tänkt slå ihjäl LW samma dygn som han sett de "hotfulla männen"..? - Nej, dessa påhittade män tillhörde MGM:s (enl. sin egen bedömning) utstuderade brottsplan. Härtill finns säkert fler ingredienser gällande avd. planering (fasadbelysning mm). Dessutom befann sig HD på en geocachingtur tillsammans med Si**en (som tydligen också ska vittna om MGM:s behov av att kontrollera sitt ex). - Sön 13 maj var HD och Si**en efter en längre cachingtur i Ö-götland på väg mot Ö-bro.
Förutom sin plantering av "hotfulla män" fick MGM möjlighet att bereda marken för sitt planerade mord eftersom han parallellt härmed kunde ägna tid åt att invagga LW i säkerhet.
MGM kommer till följd av bevisbara lögner betr. LW:s blod att obönhörligt kana ned i den mörka isvaken. Där kan han måhända trösta sig med gammal glögg samt tänka på tider som flytt:
171217
https://coord.info/GLTRTT28
Du har säkert rätt.
Kanske blir det "lite för mycket" att samtidigt själv vara ute, som att lura ut LW och ringa till 112 om skumma män. Även för denne man.
Bara det att han planerar något på den här nivån, talar om att han är något av en ovanlig sort.
Jag frågar mig faktiskt på riktigt, var gränsen går för psykiskt frisk och psykisk sjuk.
Nu pratar jag inte om psykoser och liknade som grumlar verklighetsuppfattningen av hallucinationer eller vanföreställningar.
Jag har svårt att förstå och kunna ta in att en människa kan planera ett brott som det här. På den nivån att man planterar in gärningsmän, och tar dit polis. Lurar ut LW som en generalrepetition inför det verkliga dådet. Så fruktansvärt manipulativt, så kallt, så mycket hat...
Jag förstår MV inlägg om att man kan jmf mgm med Johanna Möller eller Knutbypastorn.
Han är absolut i en kategori för sig.
Och det fåt mig att tro att alla andra runt om är bara hans verktyg, redskap.
JG, HD och andra i Järngänget.
Men helt säker på vad han vad han hade tänkt göra den 11:e, det är jag inte säker på.
Jag trodde hela tiden att han planerade och var noggrann. Men jag ser också en person som gillar att ta mycket risker. Kanske en del i det hela?
Kul att tangera faran att bli upptäckt?