Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jag tänker, att hon nästan MÅSTE ha varit psykotisk vid gärningstillfället. För hade det handlat om att hon ville bli av med pojken för att hon inte orkade med honom, så hade hon kunnat låta socialen ta hand om honom. T.o.m. en adoption hade fortfarande varit möjlig.
Och om hon nu ville bli av med honom för gott genom att döda honom, så skulle hon väl inte ha begått mordet så klantigt att hon blev fast på en gång? Utan då skulle hon väl ha arrangerat en olyckshändelse (typ låtsats att han drunknat i badkaret), eller grävt ner kroppen någonstans/dumpat den i en sjö eller liknande, och sedan ringt polisen och sagt att han sprungit bort? Vem vill sitta på Hinsan i tio år, liksom?
Jag kan inte se någon annan förklaring, än att det där med "röstena" var sant. För hon var väl inte begåvningshandikappad?
En möjlig förklaring är att hon dödar barnet för att straffa pappan, och räknat med att komma undan med rättspsykiatrisk vård.
Citat:
Ursprungligen postat av
Minosa
Fast det har framkommit att han legat på för att få ha kontakt med E men A har förvägrat honom det om han ej kunnat bevisa drogfrihet. Han har ej velat det och därför har A försökt stänga honom ute. Utan att försvara pappan vill jag ändå framhålla att det inte alltid är enkelt för en pappa att få träffa sitt barn, om mamman ej är samarbetsvillig. Men samtidigt valde han att flytta från Östersund till södra delen av Sverige, så han valde väl ändå på ett sätt bort E... 😞
Pappan är dömd så sent som förra året. Han har ett nytt barn. Kollar man hans Facebook så har han börjat lägga upp bilder på E först efter att han dött, innan det är det inte ett ord om E på flera jävla år. Han har uppenbarligen inte brytt sig. Det har inte alls framkommit att han har legat på för att få kontakt, utan det som framkommit är att han nämnt en gång, ett halvår före dödsfallet, att han tänkt stämma för vårdnad, men sen inte gjort det. Han valde helt klart bort E. Men han är en knarkare också så det är väl inte så konstigt.
Under de rådande omständigheterna så hade det varit väldigt enkelt för pappan, om han varit skötsam, att få både umgänge och vårdnad. En mamma med så omfattande problematik som denna har inte lätt för att vinna i rätten.