2020-02-15, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Jag gissar och säger att anledningen till krypterad chatt (Telegram) för billig sex med en fd. pastor inte håller. Det ser inte ut som SD och LW skriver kärleksbrev till varandra med tanke på hoten som förekommer.
Det är något stort dom döljer.. låter som ett pedofilnätverk exempelvis..

Kan ju ha fel iofs....
Man ska nog inte underskatta tekniknördssidan av SD. Kan tänka mig att det drev val av app.
Citera
2020-02-15, 14:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
HDs föräldrars sommarstuga:

Jag tänker på HDs föräldrar som ställt upp för inte bara HD utan verkar helhjärtat ha stöttat SD och verkar ha trott (tror ?) på hans oskuld.

Hur ska de känna när det blottas saker som de inte har haft en aning om kanske.
Att han ska ha dödshotat sin familj?
Att skorna som kanske har använts vid mordet har lämnats kvar hos dom?
För att inte tala om allt annat som kommer fram vid rättegången om denna man som inte bara är make till deras dotter utan far till barnbarnen.

Om han blir dömd för mord måste det verkligen komma som en chock för dom. Så som de har ställt upp.
Citera
2020-02-15, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Hade mest fel. Fullt av teknisk bevisning. Hanna har dessutom uppgett att S hotat utplåna hela deras familj. Förlåt Hanna, jag trodde du var inblandad. Men du tycks varit kontrollerad. Men nu är du fri.

Ja, jäklar alltså!

*Vittnesförhör med Hanna Davidsson (förhörsbilaga 3A) angående Stefan Davidssons tidigare tankar på att avsluta familjen till styrkande av att Stefan Davidsson inte är främmande för en dödlig utgång.*

Här har vi nog en riktig "ulv i fårakläder" i denne Stefan Davidsson.

Liten harmlös spillevink, säkert charmig när det behövdes, hjälpsam o trevlig etc etc utåt.
Men ett narcissistiskt, aggressivt ruttet jävla as på insidan.

Lider verkligen med alla anhöriga o då speciellt med alla barnen, på båda sidor.
Vilket oerhört lidande med den extremt långa väntan, från mordet till idag.

Jag tänker också på våndan, förmodligen rädsla hos dom som trott sig veta/ana att det verkligen var SD som var GM under hela tiden han var på fri fot.
Vilken skräck Hanna måste ha levt med under så lång tid, med tanke på sig själv o de gemensamma barnen.
Horribel situation, är bara förnamnet.
Citera
2020-02-15, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Jag menade nog inte att vittnena påverkas av tyckare här, men att det finnscen risk att de själva tvivlar på en fällande dom i HovR och därför fegar ur.
De kan inte fega ur. Det är vittnesplikt. Och så länge man inte är nära anhörig, som HD, så måste man vittna om man blir kallad och dessutom vittna under ed. Man har dessutom polisförhör att luta sig mot under huvudförhandlingen. Nej, blir nog inte något urfegande.
Citera
2020-02-15, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tack och välkommen till tråden!

Hoppas du haft lite insyn och kan bekräfta eller dementera några av trådens uppgifter utan att du ska riskera outa dig.

Nej tyvärr inte sån insyn. Tror vi är många som känner någon som känner SD eller HD men har ingen info som inte kommit fram i tråden redan.
Citera
2020-02-15, 14:13
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Många tankar som snurrar i ens huvud just nu.

Jag ser ju att relationen mellan SD och LW varierat över tid.
Jag förstår inte riktigt vad det betyder:

Från det rättsmedicinska utlåtandet:

"Psykiskt tillstånd vid gärningen och tiden därefter

Davidsson kände sig pressad av kvinnan som han hade ett kärleksförhållande med eftersom hon så gärna önskade att det skulle bli de två. Detta väckte starka känslomässiga yttringar gentemot henne i forma av ilska och hat samt stark sexuell attraktion.
[...]"

Är det så att pga av att han kände sig pressad av henne så känner han sig sexuellt attraherad av henne, eller är det bara för att han har ett kärleksförhållande med henne?

Eller är det så som man tycker sig läsa; att det blev sexuellt upphetsande för honom att han blev arg och hatade henne?

Då blir det ju genast ganska obehagligt med sperman på kjolen. Ännu värre om det finns på brottsplatsen.

Men jag tänker att det faktiskt kan finnas en annan förklaring. Att hon bjöd hem honom på den där kladdkakan, och helt ovetande om vilka planer han hade så gick hon med på sex vid planket (vilket jag absolut inte trodde förut, men har ändrat mig tror jag). Då passade han på.

Vilket är nästan lika obehagligt som att det skulle gå för honom samtidigt som han dödar henne, eller att han får utlösning efter.

Mår illa på alternativen, vilket som.

P7:an ska väl i princip bara kolla upp om man kan finna något som tyder på att det finns tecken på att brottet begåtts under sådan psykisk sjukdom att man inte kan skilja på vad som är rätt eller fel (typ psykos och vanföreställningar) inför domen och om man är av behov av psykiatrisk vård nu.

I en P7:a kan en idiot framstå som normal och den säger ingenting om SD egentligen, men tydligt är att han väver in förklaringar till varför tidigare handgemäng och bråk har förekommit.

I SD:s värld är han ett stort offer för olyckliga omständigheter och allt som har hänt är inte hans fel? Det är HD:s fel att han drogs till att vara otrogen med LW för att frun inte ville ha sex med honom och det är LW:s fel att HD ville skiljas?

En skilsmässa är förnedrande för den här mannen som är noga med att hålla skenet uppe. När sen älskarinnan vacklar fram och tillbaka, börjar säga Nej till sexmötena och ska dessutom iväg med andra män på en resa, så exploderar han.

Det ses skönjas en annorlunda SD i hans loggar från slutet av mars och hela april -18. Jag spekulerar om att en mordplan tar form under den perioden eftersom HD har flyttat och umgås med S*llen och LW umgås tajt med ML från Västerås och JH från Stockholm.

Jag tror det varit heta diskussioner mellan SD och LW under veckan innan mordet. De provocerar kanske varandra genom att lägga ut extra många bilder på sina respektive geo-kamrater den 10 maj - LW med AL och SD med en mugglarkvinna.

SD får veta att LW ska till Norge och han smider mordplanen färdig med hotfulla män i området o s v. Kanske han tänkt att mordet ska ske då, men avbryter av någon anledning.

L*ena är ett hinder för möjligheten till en återförening med HD som han inte alls vill skilja sig från. Enda chansen för honom att kunna gå vidare utan att bli attraherad av LW är att radera henne från jordelivet?
Senast redigerad av Honan6 2020-02-15 kl. 14:17.
Citera
2020-02-15, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tror nog att man ska allt vad MGK säger med en djävligt stor skopa salt, tror att allt som presenteras i FUP kommer efter att hon gripits som misstänkt för mord, eget skinn ömmar mest och brinner det i byxorna så gäller det att släcka branden fort och med alla medel.

Ponera att MGK är den skyldige, vad kan vara en mer optimal hämnd än att slå ihjäl sin rival och samtidigt få sin gris till man fälld för dådet?

Jag tänker precis tvärtom. Allt HD och JG har sagt som är negativt om SD lär stämma till hundra procent. JG verkar fortsatt tro att SD är en hyvens kille och oskyldig och HD kan ju komma att behöva umgås med SD om han blir frisläppt. De har nog motvilligt lämnar ifrån sig prekära uppgifter för att inte ljuga i förhör.
Citera
2020-02-15, 14:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vad gäller dödshoten så låter det ologiskt att det förhåller sig så att SD slängt ur sig hoten över tid utan att han själv blivit hotad. Lena uttryckte enl, ett vittne att "nu har hon övertaget" på sid 7 i stämningsbilagan.

Vittnesförhör med Stefan Albinsson (förhörsbilaga 4A) angående vad Lena
Wesström berättat för honom om hennes och Stefan Davidssons relation, om
hot från Stefan Davidsson som Lena Wesström visat på sin telefon samt
angående hur Lena Wesström i maj 2018 berättat för Stefan Albinsson att det
nu var hon som hade övertaget över Stefan Davidsson
bl a till styrkande av att
Stefan Davidsson uttalat hot mot Lena Wesström samt att Stefan Davidsson
haft motiv till gärningen.

Uppenbart är det som vi tänkt att det utspelats ett mindre krig mellan kombattanterna. Det går nog att förstå det fetade som en viss en lättnad över att få tillbaka ett förlorat övertag med vapnet "hot sparat på mobilen"

Det går inte trovärdigt att beskriva att S hot indikerar att han är mördaren om man inte kan validera dom med anledningen till hoten. Hoten får sin innebörd genom anledningen till dom.

Enligt stämningsansökan finns kommunikation med ömsesidiga hot och krav. Så SD var inte den enda som hotade. Däremot var det han som gjorde verklighet av hoten.
Citera
2020-02-15, 14:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
När det gäller FUP så är ju ingen dömd och om du sprider det så gör du dig skyldig till förtal även om uppgifterna är sanna(5:e kap paragraf 1, första st brottsbalken.

Ratsit har utgivningstillstånd. Mr Koll har saknat detta därför är de i blåsväder.

Har du utgivningstillstånd?

Det finns en tråd sedan 2011 här på Flashback med över 9 000 inlägg som har länkar till förundersökningar och domar.
Har någon åtalats för någon förundersökning som har publicerats där?

Om du menar att det är olagligt utan utgivningstillstånd så tolkar jag det som att det är helt ok för en tidning med utgivningstillstånd att lägga upp en länk till hela förundersökningen?
Har jag uppfattat det sista rätt?
Citera
2020-02-15, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Såg i stämningsansökan att det var uppgifter från väldigt många håll om att SD skulle ha hotat LW. Minns inte på rak arm nu, men fanns det några objektiva uppgifter typ ljudinspelningar eller sparade texter? Fanns det någon som verkligen hade hört SD hota LW, eller byggde samtliga dessa vittnesmål på hörsägen?

Det finns flera här i tråden som tagit del utav hoten. Skriftligt. Och det finns gott om material hos polisen. Hur mycket och exakt vad som kommer med i FUP vet jag inte. De kanske ”bara” tar med dödshoten att han skulle döda henne.
Citera
2020-02-15, 14:23
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!

Nu har jag fixat prenumeration på NA (för 8 kr/mån i två månder!!), så nu kan jag följa fallet bättre.

Läste också detta mycket viktiga:

"– Jag brukar gå här med min hund, säger hon och sveper med armen bort mot stängslet där kroppen hittades.

– Jag gick förbi någon dag efter hon försvann. Jag kände en konstig lukt och ringde polisen och berättade, men det var ingen som tog det på allvar.
"

Va?

Det är ju helt galet!!
Kanske de tänkte att de hade sökt med hund redan innan? Eller hur sjutton tänkte de?

Jag vet att när en försvunnen person hade varit borta en tid, hade det ringt in någon i närområdet där personen hade setts senast. De hade känt liklukt. Polisen åkte dit och kollade, med hundar och hittade så småningom ett avlidet djur (om jag minns rätt).

Vad fick polisen att inte kolla upp detta, när L*ena bara hade varit försvunnen i några dagar???

Ännu ett misstag av polisen.
Visar bara ännu en gång att Örebropolisen är inkompetent.
Pga av för dåligt ledarskap, interna stridigheter och för många kockar i soppan.

Kanske ännu en bakomliggande orsak till att symbiosen domstolen+polishuset motsätter sig utlämnandet i lättillgänglig format.

Att bli ”granskade” av ”skitframgrävarna” på flashback, med risk för uthängninga, för evigt synligt och åtkomligt via sökmotorerna är inget dessa myndigheter gillar. Tror den omnämnda plötsliga värnandet av integritet mest handlar om detta, dvs dom själva. Dom har utan såna invändningar lämnat ut ”makabra” FUP förr, tex StyckmördarJonna.
Citera
2020-02-15, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
/../
Har ju spekulerats mycket kring att MGM borde ha gjort sig av med skorna och alla kläder som använts i samband med mordet och lite anmärkningsvärt att så inte gjordes.

Ja det har ju diskuterats tidigare en del om det skulle kunna tänkas finnas skor/kläder kvar från mordkvällen hos SD.
Jag menade då att det nog inte kunde uteslutas; att SD i stressen kanske hade gömt persedlar lite halvdant och sedan haft svårt att senare göra sig av med/destruera dem.
Tankar som då sågades ganska rejält i tråden.
Motargumenten var typ att det bara för SD hade varit att köra långt ut i skogen och dumpa allt.

Men tydligen har man ju, förutom skor, även tagit ett par shorts och en pikétröja.
Så helt fel ute var jag kanske inte.

Förresten, ang skorna: det skall ju vara ett par blå skor, ni som har koll på bilder på SD, nog måste det i tråden finnas nåt foto på SD i blåa skor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in