2020-02-15, 11:14
Medlem
Jag fick ett privat mail från min vän, den där som är avstängd en vecka, och han bad mig meddela er följande:

Hej.
Jag har jagat på alla journalister jag känner till.

Kan härmed bekräfta att Aftonbladet nog inte kommer fördjupa sig i Lena fallet.
Dom var sist med att rapportera stämningsansökan och dom kommer INTE att plocka ut FUP.
Det kommer nog bara att bli lite vardaglig rapportering med stulet mtrl från andra media.
Vi får hoppas på bättre lycka från nån av dom andra.
Här är svar från Aftonbladet.

Hej, vi kommer inte att köpa ut förundersökningen då cheferna tycker det blir för dyrt.

Med vänlig hälsning
=====================================
Andxrs Johansxon
reporter

Aftonbladet
Nyhetsredaktionen
105 18 Stockholm

Edit: Jag tolkar ovanstående som att inte ens tidningarna får någon pdf.
Senast redigerad av Picasso2 2020-02-15 kl. 11:21. Anledning: Edit
Citera
2020-02-15, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!

Nu har jag fixat prenumeration på NA (för 8 kr/mån i två månder!!), så nu kan jag följa fallet bättre.

Läste också detta mycket viktiga:

"– Jag brukar gå här med min hund, säger hon och sveper med armen bort mot stängslet där kroppen hittades.

– Jag gick förbi någon dag efter hon försvann. Jag kände en konstig lukt och ringde polisen och berättade, men det var ingen som tog det på allvar.
"

Va?

Det är ju helt galet!!
Kanske de tänkte att de hade sökt med hund redan innan? Eller hur sjutton tänkte de?

Jag vet att när en försvunnen person hade varit borta en tid, hade det ringt in någon i närområdet där personen hade setts senast. De hade känt liklukt. Polisen åkte dit och kollade, med hundar och hittade så småningom ett avlidet djur (om jag minns rätt).

Vad fick polisen att inte kolla upp detta, när L*ena bara hade varit försvunnen i några dagar???

Det är ett uselt polisarbete, samma sak som med skriken, ingen klarade av
att se sammanhangen och koppla ihop det.
Hade dom gjort det så hade dom hittat LW betydligt tidigare.
Citera
2020-02-15, 11:21
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag fick ett privat mail från min vän, den där som är avstängd en vecka, och han bad mig meddela er följande:

Hej.

Dom var sist med att rapportera stämningsansökan och dom kommer INTE att plocka ut FUP.
Det kommer nog bara att bli lite vardaglig rapportering med stulet mtrl från andra media.

Hej, vi kommer inte att köpa ut förundersökningen då cheferna tycker det blir för dyrt.

Med vänlig hälsning
Andxrs Johansxon
reporter

Aftonbladet
Nyhetsredaktionen
105 18 Stockholm
Mycket av det som slaskmedia skrev 2018 när drevet gick som värst var antagligen inte sant. Jag kan ha viss förståelse för att Aftonbladet inte vill försöka få ut och läsa fupen nu. Att den skulle vara för dyr är en dålig undanflykt med tanke på hur mycket pengar Aftonbladet måste ha tjänat på den här historien.
Senast redigerad av Draifos 2020-02-15 kl. 11:24.
Citera
2020-02-15, 11:21
Medlem
Citat:

Hej.

Med vänlig hälsning
Andxrs Johansxon
reporter

Aftonbladet
Nyhetsredaktionen
105 18 Stockholm

Aj då, jag hade en förhoppning om att media skulle få FUP:et i digital form, då
kanske det sprack då.
Citera
2020-02-15, 11:23
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Man ska nog ta det HD säger med en nypa salt. Hon måste ju förklara varför hon helt plötsligt blev så tight med SD efter mordet om hon nu är oskyldig.

Att hon och barnen blivit hotade är en ypperlig förklaring men bara sann om hon verkligen är oskyldig.

Tror nog att man ska allt vad MGK säger med en djävligt stor skopa salt, tror att allt som presenteras i FUP kommer efter att hon gripits som misstänkt för mord, eget skinn ömmar mest och brinner det i byxorna så gäller det att släcka branden fort och med alla medel.

Ponera att MGK är den skyldige, vad kan vara en mer optimal hämnd än att slå ihjäl sin rival och samtidigt få sin gris till man fälld för dådet?
Citera
2020-02-15, 11:27
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Väldigt "lustigt" att jag fick syn på din undran.
Jag passera nämligen själv en skogsdunge förra veckan och tyckte att det luktade väldigt fränt/märkligt. Noterade och gick vidare.
I efterhand har jag ändå undrat vad fan det var som luktade.
Tänker att om man aldrig känt lukten av lik, så kanske man som jag, lägger märke till skum lukt men går vidare?
Instinkt?
Logiskt på något sätt?
Smakar något gott, vill man ha mer.
Smakar nåt illa, spottar man ut.
Luktar det gott, så vill man närma sig?
Luktar det illa, vill man avlägsna sig?

Och ja, jag ska gå tillbaka dit i dag och inspektera platsen närmare.
Stay tuned, folks!
😉
Jag känner inte igen liklukt och jag går inte och kollar på allt som luktar konstigt.

Men om det är några hundra meter ifrån en plats där en kvinna har försvunnit och om det är en lukt som en kan gissa (eller känner igen) att det är liklukt, och ringer polisen, så är det konstigt att en inte tittade lite, lite närmare.

Det hade ju knappast behövts att en skulle krypa omkring under buskarna och leta.
Hunden hade nog visat riktningen direkt.
Citera
2020-02-15, 11:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag håller inte med dig där riktigt.
Om det där stämmer så fanns det ännu större orsak till att låta barnen gå
till skolan innan man tog honom.
Han hade ju inte barrikaderat sig i bostaden med barnen som gisslan, däremot
skulle det scenariot ha kunnat uppstå med barnen kvar i bostaden vid tillslaget.

Jag är väl inte riktigt den som kan uttala mig om saken.

Jag uttalar mig som lekman och novis nu.

Jag kan hålla med dig, det kan ju inte vara så svårt kan man tänka.

Men man borde veta barnens schema, och SDs arbetstider?
Och vid vilket tillfälle har detta med hoten mot familjen skett? I vilket sammanhang?
Har det hänt strax innan gripandet?

Stor skillnad på att säga att om de kommer för att försöka få fast mig för mordet tar jag alla med mig?
Eller, om du lämnar mig tar jag er alla med mig.
Eller om du tar barnen från mig så...

Men jag känner instinktivt att man borde ha försökt hitta en annan lösning. Jag kan bara tänka mig hur mina barn skulle reagerat. Särskilt en av dom. Fruktansvärd upplevelse för vem som helst.

Kanske har de försökt de till en annan lösning. Barn som hade sovmorgon?
Och man kanske inte ville ha honom ute i en miljö där det kunde bli fler inblandade, grannar, arbetskamrater och en flyktsituation skulle kunna uppstå.
Citera
2020-02-15, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tror nog att man ska allt vad MGK säger med en djävligt stor skopa salt, tror att allt som presenteras i FUP kommer efter att hon gripits som misstänkt för mord, eget skinn ömmar mest och brinner det i byxorna så gäller det att släcka branden fort och med alla medel.

Ponera att MGK är den skyldige, vad kan vara en mer optimal hämnd än att slå ihjäl sin rival och samtidigt få sin gris till man fälld för dådet?
Jag kan inte riktigt tro på det scenariot. Jag tror HD är ett offer precis som LW. Jag tror heller inte han hade en medgärningsman. Det hade kommit fram vid det här laget. Eller...? Är det verkligen möjligt att man som normal människa, HD, kan mörda och därefter bara lämna detta? Hur många psykopater finns det i så fall i Hjärsta?
Citera
2020-02-15, 11:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag kan inte riktigt tro på det scenariot. Jag tror HD är ett offer precis som LW. Jag tror heller inte han hade en medgärningsman. Det hade kommit fram vid det här laget. Eller...? Är det verkligen möjligt att man som normal människa, HD, kan mörda och därefter bara lämna detta? Hur många psykopater finns det i så fall i Hjärsta?

Jag kan inte tänka mig HD som ensam GM men däremot som instigerare till mordet. Hennes hat mot LW måste ha varit enorm och det står i stämningsansökan att hon mådde väldigt dåligt när hon fick reda på affären. Att hennes hälsotillstånd skulle visa på att SD är den skyldige. Vi får se hur åklagaren har tänkt där.
Citera
2020-02-15, 11:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Hej.

Med vänlig hälsning
Andxrs Johansxon
reporter

Aftonbladet
Nyhetsredaktionen
105 18 Stockholm

Edit: Jag tolkar ovanstående som att inte ens tidningarna får någon pdf.

Mycket nedslående.
Tack till din vän och till dig för ert jobb i detta.

NA kanske!
Citera
2020-02-15, 11:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Inte jag heller egentligen men som ett tänkt scenario så skulle det ju kunna vara verkligt, som sagt det vore ju den optimala hämnden efter det svek som MGK blev utsatt för av de båda som hon borde ha kunnat lita på.

Men vad MGK uttalar sig om MGM tar i alla fall jag med en djävligt stor skopa salt, hennes vittnesmål om MGM,s farlighet kommer liksom under galgen.
Citera
2020-02-15, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack!

Nu har jag fixat prenumeration på NA (för 8 kr/mån i två månder!!), så nu kan jag följa fallet bättre.

Läste också detta mycket viktiga:

"– Jag brukar gå här med min hund, säger hon och sveper med armen bort mot stängslet där kroppen hittades.

– Jag gick förbi någon dag efter hon försvann. Jag kände en konstig lukt och ringde polisen och berättade, men det var ingen som tog det på allvar.
"

Va?

Det är ju helt galet!!
Kanske de tänkte att de hade sökt med hund redan innan? Eller hur sjutton tänkte de?

Jag vet att när en försvunnen person hade varit borta en tid, hade det ringt in någon i närområdet där personen hade setts senast. De hade känt liklukt. Polisen åkte dit och kollade, med hundar och hittade så småningom ett avlidet djur (om jag minns rätt).

Vad fick polisen att inte kolla upp detta, när L*ena bara hade varit försvunnen i några dagar???

Dom fatala misstagen i början bara ökar!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in