Citat:
Ursprungligen postat av
Albax
Enligt min notifikation har ca 40 personer svarat på mina inlägg. Tyvärr hinner jag inte svara alla eftersom det kommer in fler svar än jag hinner läsa.
Jag svarar på alla här:
Sveriges kultur, och alla andra länders kultur, bygger på intryck av alla andras kulturer. Ingen kultur i Världen står helt ensam. Möjligen stammar av folk som varit isolerade i tiotusentals år kan vara fri från influenser men knappast då heller. Till och med den där ön utanför Indien någonstans dit ingen vågar åka för stammen som bor där vill inte ha någon där har tagit intryck av omvärldens kulturer. Säger man något annat är det en lögn eller oförståelse för hur vi människor fungerar. Det som påstås i SAS-filmen är väl undersökt och sanningsenligt. Det är en av de första riktiga reklamfilmer som håller sig till sanningen och som man bemödat sig att göra en riktig research innan filmning. Filmen är så bra att den skulle kunna användas i utbildningen.
Med det sagt har jag förståelse för att flera blir arga på den av den anledningen att de nästan fostrats av fejk-media och tokhögerns tokiga påståenden och att de i stort sett "äger" nätet. jag menar med "äger" att nästan inget forum alls har klarat att rensa bort skiten. Var och varannan Facebook-sida styrs av eller smutsas ner av tokhögerns ständigt upprepade lögner. Inte ens Flashback har klarat sig undan. Man kan inte skriva något alls på Flashback idag utan att få ett löjligt jävla rasistiskt svar om invandrare.
Jag är för det fria ordet men för att ordet skall vara fritt för alla måste tyvärr internet rensas på det virriga tokhögerfolket annars har de lyckats tysta alla andras fria ord.
Vad dillar du om egentligen?
Filmen inleder med att skandinavisk kultur inte existerar, vilket inte är sant. Sen spelar det ingen roll om resten av filmen innehåller fakta.
Sen har du en skruvad syn på yttrandefrihet. Den ska gälla endast de med de ”rätta åsikterna” tycker du.
Det är INTE yttrandefrihet.