2020-02-13, 13:33
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Vet inte hur långt fram, men troligen redan denna generation. Tycker mig redan märka det på dagens ungdom, som inte tar lika mycket skit som förr.

Vad gäller SAS, se mina tidigare svar i tråden.

Spoiler: Alla hans svar är Copy-paste av samma talking point.
Citera
Medlem
Här är orsaken till det förvirrade tillståndet på SAS , cheferna röker crystalmeth (meta amfetamin).

https://www.tv4play.se/program/nyhet...tT5My68wkM10ec
Citera
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Wow, vilken tråd!!! finns originalet av filmen att beskåda någonstans, så en som uppenbarligen spenderade veckan under en sten kan bilda sig en uppfattning?

Finns på youtube. Det är bara att söka.
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Fast det som sägs i filmen är ju fakta?

Att Skandinavier gjort wienerbröd, köttbullar osv osv till sitt eget även om de kanske kommer från Turkiet, Nederländerna, Österike eller annat land spelar väl inte så stor roll?

Angående köttbullar:

Köttbullen har funnits sedan 1754 i den svenska kulturen. Fast du kanske är en sådan där som menar att afrikaner koloniserade Sverige i forntiden och därför är Sverige afrikanskt?

Citat:
Köttbullen nämns för första gången i tryck i Sverige är i Kajsa Wargs kokbok från 1754 men den började inte ätas bland vanligt folk förrän i mitten av 1800-talet då köttkvarnen och vedspisen blev vanliga och underlättade arbetet.
Källa: http://framtidenskott.se/2010/03/17/kottbullens-historia/

Om demokrati:

Den grekiska demokratin var annorlunda än den svenska, grekerna lottade ut ämbetsplatser för att folk inte skulle kunna muta/köpta till sig platser. Likaså var det 10 ämbetsmän inom samma område, för att undvika inkompetens, något våra svenska politiker borde ta efter.

Citat:
En intressant aspekt på den atenska demokratin var att ämbetsmännen utsågs med lottens hjälp, vem som helst kunde bli ämbetsman. För att undvika inkompetens valdes tio ämbetsmän inom varje område. Val av ämbetsmän ansågs inte demokratiskt eftersom det skulle gynna den som hade stora medel och kunde påverka människor att rösta på honom.
Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Demokrati#Demokratin_i_antikens_Grekland

Alla länder som nämns i reklamfilmen har delar som kommer utifrån. Grekland är exempelvis ett turistland och turisterna kommer utrikes. Danmark har varit svenskt tidigare. Alla länder har influerats av länder i omvärlden.
Citera
2020-02-13, 13:34
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Här är orsaken till det förvirrade tillståndet på SAS , cheferna röker crystalmeth (meta amfetamin).

https://www.tv4play.se/program/nyhet...tT5My68wkM10ec

Vi kanske ska fråga i drogforumet Vad dom tänkte. Chefen sitter sikkert och nojjar i drogakuten.
Citera
2020-02-13, 13:38
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
.. från WT b-svennar från Borlänge som inte har råd att flyga? Eller från Alt-Right-tomtar i USA? Tror inte att det kommer att påverka SAS alls. Men kan ju ha fel, vi får se.

Min goda idiot.
Flygresor idag är troligen det billigaste transportmedlet.
Woke-idioter och Greta-vurmare däremot tar ju numera tåget.

Ilskan spänner dessutom över betydligt bredare spann än du tror.
Jag har tjänsterest mycket och pratar med många medpassagerare. Vi har med oss svenska innovationer inom IT, bilsäkerhet, läkemedel, antiseptiska förpackningar, grön teknik o.s.v.
Mot det står några jävla köttbullar som möjligen åts i Turkiet.
Jag känner det som ett spott i ansiktet efter att ha rest 100-tals,kanske 1000 resor med asen.
Däremot bytte jag mitt Eurobonus mot Lufthansas sedan ett tag så jag får inte glädjenatt avsluta detta.
Citera
2020-02-13, 13:38
Medlem
henkesss avatar
Varför la dom upp filmen igen på Youtube, trodde dom att missnöjet skulle sjunka för dom kortat ner filmen till 45sek? Haha.
Citera
2020-02-13, 13:39
Medlem
Citat:
Jag tror precis tvärtom. Jag tror att svenskar och svensk kultur kommer att stärkas på grund av dagens (och framtidens) migration och de problem denna medför. Från ett lättkränkt gnällande handknytarfolk så kommer vi bli handlingskraftigare. Och bättre. Tror också att vi även fortsatt kommer att vara världsledande och ett föredöme i världen.
Det är väl bra att några är positiva men det är ingenting jag ser hända men man kan väl hoppas. Svenskar är väl det folk i världen som är minst lättkränkt och låter sig bli överkörda av makten, visst med handen knuten i byxfickan som du skriver på gott och ont. Ändå ett ganska lätt folk att styra och bygga ett bra samhälle tillsammans med utan upplopp, våld och stenkastning. Ja det kommer att bli hårdare och mer handlingskraftigt men den kraften styrs ju helt fel nu i och med dålig integrering. Folk som kommer känner sig sällan som svenskar eller vill bli det och det kan man ju förstå, vem vill bli en feministisk mes som källsorterar på order uppifrån. Det vi hade var egentligen bra, ett folk som drog åt samma rikting trots konflikter mellan höger och vänster. Nu har vi betydligt fler konflikter. Invandring är i grunden inte fel men det blir det då svenskar accepterar dessa mängder av främmande kulturer som inte får plats i samhället. Det är nog därför man instinktivt reagerar på reklam som SAS nu gjortde, att inget vi gjort och hade betyder något trots att Skandinavien en gång var ett föredömme i världen. Det känns i hjärtat på något vis, den där gamla stoltheten och kärleken till landet man en gång hade. Det är numera inte bara politiker, tidningar och invadrare som spottar på svensken och vår kultur, nu börjar även större bolag göra det.
Citera
2020-02-13, 13:39
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Är du full? Det var INTE enbart Raouls mormor som var Judinna, de första Wallenbergarna som kom till Sverige, som då kallade sig Benedicks (men försvenskade sitt efternamn för att lura dumnaiva Svenskar att tro att de är som de) du kan inte "tvätta" bort genetik, det kvittar om så de gifter sig med 100% icke-Judar i 30 generationer, den % Jude ligger ALLTID där.

Eller du menar att man kan göra en blandras hund till en renrasig varg?

Du svarade aldrig på min fråga, _VARFÖR_ bytte Judiska familjen Wallenberg efternamn och döljer sin identitet på bl a Wikipedia?

EDIT: Ser nu att "SAS-ledningen" står bakom budskapet, självklart står Wallenberg utanför detta din naiva tölp.

Men jösses, det är inte 1985 längre, man behöver inte längre förlita sig på det stencilerade maskinskrivna nyhetsbrevet med diskret avsändare. Nu för tiden har du hela Wallenbergsläkten utredd till åtminstone 1500-talet bara en googling bort.

Benedicks är anfäder till just precis Raoul Wallenberg via dennes mor (Maj von Dardel, f. Wising), och enbart henne.

Ingen anfader till någon i industrifamiljen Wallenberg har bytt namn från Benedick eller något annat judiskt namn.

Raoul Wallenbergs mor (åttondelsjudinna) samt den nu levande Marcus "Husky" Wallenbergs maka (Fanny Sachs) är och var de enda judarna i Wallenbergklanen.

Och vad gäller "SAS-ledningen" (oklart vem du citerar) så står ett företags ledning per automatik bakom företagets kommunikation så länge de inte säger något annat. "SAS-ledningen" med avseende på marknadsföring är marknadsavdelningen. Något extrainsatt styrelsemöte för SAS Group som skulle blanda in styrelseledamoten Jacob Wallenberg har inte hållits, och lär heller inte hållas över en reklamfilm.

Den i SAS-ledningen som ansvarade för starten av "kommunikationskonceptet 'We Are Travelers'" och "The Arrivals" var Didrik Fjeldstad med titeln VP Brand & Marketing. Han slutade på SAS i oktober, jag vet inte vem som har hans ansvarsområde just nu.

Edit: Ser nu att Jacob Wallenberg lämnade SAS-styrelsen för två år sedan.
Senast redigerad av S-hund temporär 2020-02-13 kl. 13:46.
Citera
2020-02-13, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon

Alla länder som nämns i reklamfilmen har delar som kommer utifrån. Grekland är exempelvis ett turistland och turisterna kommer utrikes. Danmark har varit svenskt tidigare. Alla länder har influerats av länder i omvärlden.

... och det är precis det budskapet SAS försöker få fram med sin reklamfilm.
Citera
2020-02-13, 13:42
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Det är snarare för att ni har ett attention span som en femåring och inte tittar färdigt innan ni reagerar.

Jag såg hela, men hade inte glömt den uppenbara felaktigheten i inledningen när filmen tog slut.
Citera
2020-02-13, 13:43
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Jag har hört att SAS har äldre flygplan än Norwegian? Nån som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in